2010-05-14, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det framkommer ju på bloggen att han är en ytterst instabil person, hotfull, med stalkerbeteende.
Hans exflickvän lämnade ju också honom för hans instabila beteende
Det är din tolkning utifrån hur du fungerar.

Något genomgående här är också denna misstro, ifrågasättande, insinuationer om lögner (inte mellan klubbmedlemmarna, de söker beundran från varandra), det brukar vara typiskt för just den som ljuger mycket själv. Ifrågasättande absolut, men när INGET går in och bara vänds runt då är det svårt eftersom jag anser att den eller de männskorna har ett psykiskt handikapp som gör att det inte spelar någon roll hur mycket andra försöker förklara, det går bara inte in. Den begränsningen är inte svår för den som har har det handikappet, den är svår för oss andra. Antingen beudrar de mig eller gör de det inte och då åker de på sophögen.
Citera
2010-05-14, 08:39
Bannlyst
Citat:
Postat av: Daddy
Domen som blev prejudicerande i HD handlade om en pappa som var chéf för flygkaptenerna inom SAS. Han förlorade vårdnaden om sin dotter då det sas att han inte klarade att samarbeta kring barnets bästa.

Alltså en man som inte bara getts ansvaret för tusentals flygpassagerares liv utan dessutom chéfsansvaret för samtliga piloter inom koncernen anses alltså av Sveriges Högsta domstol inte vara kapabel att sköta eller samarbeta kring sitt eget barn. Det är denna märkliga och mycket olyckliga dom som dom sedan har stött alla efterförljande rent brottsliga domar på.

Citat:
Postat av: Daddy
Jamen nu förstår jag inte riktigt? Det är inte en förälders insatser på arbetsplatsen som rättsinstanser tar ställning till skriver "anonym" ovan.

Ändå tycks just detta vara en faktor som man defenitivt bör väga in i mitt fall? Eftersom jag är en snyltande samhällsparasit som har mage att lura dom stackars skattebetalarna på sjukpeng trots att jag ju har arbetsförmåga...jag bloggar ju.

I mitt fall verkar det som det ständigt skall göras undantag i de rättigheter som ses som självklara för andra. Kan det ha att göra med det ämne jag skriver om? Hade någon överhuvudtaget brytt sig om jag suttit dygnet runt likt många andra sjukskrivna pch bloggat om mode eller söndagspromenader för att få tiden att gå? Hade det då strömmat in anonyma tips till FK i samma takt?

Jag vet inte hur många inlägg bara om detta jag har läst idag. Det finns otroligt små människor.

Jag såg debatt ikväll om sjukförsäkringssystemet. Där sitter regeringens företrädare och försvarar deras politik med att "det är väl bra att dom långtidssjulkskrivna får rehabilitering och stöd för att kunna komma tillbaks ut i arbetslivet". Och visst, det är ju ett vettigt argument.

Man har från regeringen infört denna rehabilitering som det kallas, och till och med gjort denna till en plikt för AF och FK. Man har därutöver skjutit till en sabla massa skattemiljarder för detta ändamål. Gott så.

Men när dom då sätter diagnosticerat sjuka människor i dessa rehabprogram så gör dom sedan inte ett skapandes grann för att verkligen rehabilitera dom.

I mitt fall bestod "rehabiliteringen av tre möten med en handläggare på AF som lyssnade förstående". Det var allt. När jag så till sist försöker ta ett eget initiativ genom att studera, så godkänner man det först, för att sedan efter halva utbildningen plötsligt dra in rehabstödet. Och när jag då tvingas sluta på kursen, så får jag istället samma summa i månaden som jag fick i tidigare rehabersättning, fast nu kallar man det sjukpenning istället. Jag hade haft min examen nu om inte någon smart tjänsteman fatta detta beslut och det hade inte kostat staten ett öre extra.

Detta samt den nästan ett år långa och helt människorättsvidriga separeringen från min dotter gjorde mig ju dessutom inte direkt friskare och gladare. Min läkare skrev efter händelsen i julas därför ett sjukintyg som fastslog att jag då var i allt för dåligt psykiskt skick för arbetsrehabiliterande åtgärder.

Detta intyg använder nu försäkringskassan plötsligt som ursäkt för att man drog in det sk rehabstöd jag allstå hade då jag studerade. "Ja men din läkare sa ju att du var för dålig...."

Samtidigt betalar Försäkringskassan tillbaka nästan 100 miljoner kronor i rehabpengar som dom fått från staten för just sådana här åtgärder samtidigt som dom hävdar att dom "blivit över".

Någon besparing har man ju för övrigt inte gjort i mitt fall. Bara dragit undan mattan då jag själv försökte resa mig. Är det detta som var tanken med arbetslinjen? Som för övrigt jag själv också kan tycka är ett bra förslag. Men då skall den ju också genomföras såsom det är sagt.

Vad min diagnos säger är en enssak mellan mig och min läkare. Jag kan dock garantera att det inte rör sig om något som påverkar min förmåga som förälder.

Att jag ens behöver skriva det efter allt som hänt, allt som gjorts och allt jag skrivit här känns bara sorgligt. Men jag har uppenbarligen retat fel människor. Männsikor som tydligen inte besitter ett uns av moral eller empati över huvud taget. Samvetslösa monster som får sin livsluft av att krossa människor, och i det här fallet också barn. Dessa kreatur drar sig för att sparka på människor som redan ligger försvarslösa av åratals ren misshandel.

Jag är långt ifrån den första denna pöbel gett sig på. Titta lite bakåt på vad samma människor sysslat med innan dom fick mig i siktet. Dom har länge fått härja fritt, framförallt på Flashback där dom också lämnat ett spår av söndersparkade människor efter sig. Nu är det mitt blod dom skall åt.

Att dom flesta dessutom krälat sig hit från hattråden om Bjästa, där dom gjort exakt samma sak mot medlemmarna i Fria Dennis borde väl dessutom säga en del om vilken sida som egentligen stod för hatet på nätet och vilken som beljugits och bespottats efter att ha försökt få upprättelse?

2010-05-14 @ 02:42:58

Joakim har skrivit öppet på internet att han slutade sin utbildning för att han inte fick rehab-bidrag. Varför han inte skaffade sig papper på att han verkligen skulle få det här bidraget under sin utbildning är oklart. Joakim har skyllt på en jävla kärring som har gjort nåt fel i det här.

Varför han nu klagar över att han inte fick sjukpenning för att fortsätta studera är märkligt. Han tycker alltså att försäkringskassan skulle ha betalt hans utbildning och anser att de gjort fel. Han var alltså inte sjuk?

Citat:
Ursprungligen postat av Daddy
Detta samt den nästan ett år långa och helt människorättsvidriga separeringen från min dotter gjorde mig ju dessutom inte direkt friskare och gladare. Min läkare skrev efter händelsen i julas därför ett sjukintyg som fastslog att jag då var i allt för dåligt psykiskt skick för arbetsrehabiliterande åtgärder.

Detta intyg använder nu försäkringskassan plötsligt som ursäkt för att man drog in det sk rehabstöd jag allstå hade då jag studerade. "Ja men din läkare sa ju att du var för dålig...."

Här försöker Joakim blanda bort korten. Har han gått till läkare och fått ett intyg om att han var sjuk och hävdar att fk gjort fel som dragit in hans rehab-penning. Själv har han alltså skaffat ett intyg på att han var sjuk men han är frisk enligt sig själv.

Borde han inte bli återbetalningsskyldig här?

Han visar alltså här att han är bra på att ljuga för fk, läkare för oss på internet. Vad kommer TR att lägga för vikt vid hans lögner vet jag inte. Bara att han är ytterst manipulativ.

Han har dessutom spridit ut på internet att dotterns mamma är utsatt för sexuella övergrepp av barnets morfader. Man blir rent orolig vad han kan komma att försöka tuta i flickan om mamman.

Dessutom så visar det på, återigen, att han inte kan se samband som de är, han manipulerar dem till sin egen fördel om han så ska behöva säga att försäkringskassan gjort fel som dragit in hans rehabstöd för att han har skaffat sig läkarintyg på att han är sjuk fast han både då och nu senare hävdar att han var frisk, han skulle ju studera.

Ett barn mår inte bra av en sån förälder som alltid förvränger verkligheten. Vad det har för betydelse i TR vet jag som sagt inte, men i verkliga livet så är det ju så att det är mycket skadligt för barn att bo eller ens träffa en sån förälder utan övervakning. Anser jag.

Orsaken till att rehabpenningen drogs in är oklar, är osäker på hur länge man kan få det och vad Joakim menar med att han började studera på eget initiativ. Var det så att han anmälde sig och startade utbildningen utan att ha sökt helt rehabbidrag eller menar han att det var hans egen idé, alltså egen initiativ?

Klart är att han i alla fall försökt argumentera att han borde ha fått sitt rehabbidrag och då skulle ha varit klar med sin utbildning nu. Men han har ju sjukintyg på att han varit sjuk. Menar han då att han inte varit sjuk eftersom att han skulle ha fortsatt sin utbildning och varit klar nu om han bara fått behålla bidraget.

Och så de här ständiga kraven, han anser alltså att han har rätt till en utbildning betald av oss andra, annars så borde han ha rätt att blogga och leva på oss andra.

Det här kan ju vara väldigt välledande när man tänker på att Joakim anser att soc. och alla andra har agerat fel emot honom.
Senast redigerad av Binkermuniten 2010-05-14 kl. 08:51.
Citera
2010-05-14, 09:00
Medlem
Natrixnatrixs avatar
Citat:
Jag har mycket svårt att tro att det stämmer. Har du kompetens att bedöma sådana saker? Att Daddy driver en blogg som Datainspektionen betecknar som helt OK och ett exempel på hur man i journalistiskt syfte kan granska myndigheterna, kan knappast användas av samma myndigheterna för att göra troligt att Daddy är en dålig förälder. Att Daddy därvidlag enligt DI har gått för långt i att publicera personuppgifter viasr inte heller det, eftersom det inte var klart från början var gränsen gick.

DI betecknar inte bloggen som helt OK. Men det har knappast med vårdnadstvisten att göra. Det har du rätt i. Bloggen har tagits upp vid flera tillfällen av familjerätten och Daddy tar inte åt sig av den kritiken utan håller fast vid sina rättigheter att skriva om mamman, tvisten och att få sprida handlingar som han blivit ombedd att ta bort. Om han velat komma till en lösning hade han lyssnat och gjort rätt men istället hävdar han sin yttrandefrihet. Familjerätten och även TS hade självklart haft samma inställning om det varit mamman och inte pappan som under tvisten drivit en blogg i syfte att framlägga bevisning för den andres kriminalitet och fula förfarande. Det handlar alltså inte om könsdiskriminering.

Citat:
Jag vet inte om någon har sagt att den nya utredningen talar enbart till Daddys fördel. Men vad man kan anta händer om de uppgifter som framkommit här stämmer, är väl att ett normalt umgänge återigen kommer till stånd. Vissa har ju hintat om besvärande uppgifter angående mammans samarbetsförmåga, men det troligaste är kanske att hon behåller enskild vårdnad. Kanse får de någon sorts delad vårdnad, vad vet jag?

Om jag påstår att jag fått papper på att jag är lite bättre än alla andra - är det sant därför att jag säger det. Eller därför att jag får några att tro på det? Om den nya utredningen är färdig och sammanställd så undrar åtminstone jag varför Daddy inte återfått vårdnaden eller åtminstone umgänget.

Citat:
Jag har inte läst domen. Är det så att detta är mammans påståenden som tagit för goda därför att man helt enkelt bedömde henne som trovärdig, finns det förstås något problematiskt i detta. Står ord mot ord och man kan ifrågasätta hur labil och hotfull han egentligen var, kan han ju ha god grund för sitt missnöje med hur myndigheterna tolkat konflikten mellan mamman och pappan här.

Det är klart man tagit henne som trovärdig. Varför skulle man inte gjort det? Det Daddy kallar kidnappning och flykt mitt i natten är vad hon ser som sista utvägen ur ett destruktivt förhållande där hon gör det hon anser bäst för ett litet barn. Om ord står mot ord är det inte den som skriker högst som har rätt. Det är många år sedan nu och Daddy kan fortfarande inte släppa sin bild av hur han blev lämnad och gå vidare. Det ger inte honom rätt och henne fel.

Citat:
Det där med dagiset har du själv tolkat till värsta tänkbara beteende från Daddys sida? Att han möjligen då har missuppfattat sina rättigheter vid ett förhör, skulle det vara ett bevis på att han är olämlig som förälder? Det verkar ju rent löjeväckande.

Som förälder har man självklart vissa föreställningar om hur man anser andra vuxna ska bete sig. Så visst handlar det i mycket om värderingar. Att han här får mycket som talar emot sin stabilitet och mogenhet som förälder har jag full förståelse för. När det gäller förhöret så kunde han inse att det var riktigt att följa upp anmälan och att hans rättigheter inte är sådana som han trott och sedan gå vidare. Jag kan inte heller se att det här är något som kränkt honom för att han är man som han hävdar.

Citat:
Det kan väl inte gärna gälla att samla både små och stora negativa saker mot honom och försöka påstå att en sammansatt bild visar på ett olämpligt beteende som ger myndigheterna rätt att göra vad de vill för att ta ifrån honom och flickan deras relation?

Eftersom han vill påstå att myndigheterna och mamman gjort fel så blir det självklart så att man försöker reda upp alla påståenden och verkligheter han lägger fram utifrån sitt eget perspektiv. Själva kärnan är ju att han anser sig blivit illa behandlad och fråntagen sitt föräldraskap för att han är man och att mamman därmed blir trodd och han själv misstrodd i hennes smutskastning av honom. Så ligger det antagligen inte till.

Citat:
Det måste väl vara så att man finner sådana olämligheter som exempelvis vanvård eller övergrepp som är tillräckligt uppseendeväckande i sig för att ge myndigheterna rätt och skyldighet att gripa in. Inte vad någon skriver på en blogg.

Myndigheter griper inte in om föräldrar samarbetar och löser sina konflikter själva. Vilket sker i de allra flesta fall där det med största sannolikhet inte äger rum på nätet. Men det är säkert svårt om den ena parten driver en blogg i syfte att smutskasta den andra och i samma blogg beskriver känsliga uppgifter, tex sitt självmordsförsök.
Citera
2010-05-14, 09:17
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyfonen
Det är din tolkning utifrån hur du fungerar.

Något genomgående här är också denna misstro, ifrågasättande, insinuationer om lögner (inte mellan klubbmedlemmarna, de söker beundran från varandra), det brukar vara typiskt för just den som ljuger mycket själv. Ifrågasättande absolut, men när INGET går in och bara vänds runt då är det svårt eftersom jag anser att den eller de männskorna har ett psykiskt handikapp som gör att det inte spelar någon roll hur mycket andra försöker förklara, det går bara inte in. Den begränsningen är inte svår för den som har har det handikappet, den är svår för oss andra. Antingen beudrar de mig eller gör de det inte och då åker de på sophögen.

alltså Tyfonen... Det är nästan kusligt hur du lyckas sätta fingret på hur daddys blogg och
bloggande funkar just nu.

Kan du verkligen inte se det själv?

Hur ser du på den eventualiteten att dom han hänger ut löper risk att bli attackerade
av galningar som han triggar (finns ju flera exempel i denna tråd på tänkbara).
Hur tror du han själv reagerar om det händer? Är det en ok risk att ta, oavsett om
personen han hänger ut har gjort något eller inte?
Citera
2010-05-14, 09:21
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Joakim har skrivit öppet på internet att han slutade sin utbildning för att han inte fick rehab-bidrag. Varför han inte skaffade sig papper på att han verkligen skulle få det här bidraget under sin utbildning är oklart. Joakim har skyllt på en jävla kärring som har gjort nåt fel i det här.

Varför han nu klagar över att han inte fick sjukpenning för att fortsätta studera är märkligt. Han tycker alltså att försäkringskassan skulle ha betalt hans utbildning och anser att de gjort fel. Han var alltså inte sjuk?

Här försöker Joakim blanda bort korten. Har han gått till läkare och fått ett intyg om att han var sjuk och hävdar att fk gjort fel som dragit in hans rehab-penning. Själv har han alltså skaffat ett intyg på att han var sjuk men han är frisk enligt sig själv.

Borde han inte bli återbetalningsskyldig här?

Han visar alltså här att han är bra på att ljuga för fk, läkare för oss på internet. Vad kommer TR att lägga för vikt vid hans lögner vet jag inte. Bara att han är ytterst manipulativ.

Han har dessutom spridit ut på internet att dotterns mamma är utsatt för sexuella övergrepp av barnets morfader. Man blir rent orolig vad han kan komma att försöka tuta i flickan om mamman.

Dessutom så visar det på, återigen, att han inte kan se samband som de är, han manipulerar dem till sin egen fördel om han så ska behöva säga att försäkringskassan gjort fel som dragit in hans rehabstöd för att han har skaffat sig läkarintyg på att han är sjuk fast han både då och nu senare hävdar att han var frisk, han skulle ju studera.

Ett barn mår inte bra av en sån förälder som alltid förvränger verkligheten. Vad det har för betydelse i TR vet jag som sagt inte, men i verkliga livet så är det ju så att det är mycket skadligt för barn att bo eller ens träffa en sån förälder utan övervakning. Anser jag.

Orsaken till att rehabpenningen drogs in är oklar, är osäker på hur länge man kan få det och vad Joakim menar med att han började studera på eget initiativ. Var det så att han anmälde sig och startade utbildningen utan att ha sökt helt rehabbidrag eller menar han att det var hans egen idé, alltså egen initiativ?

Klart är att han i alla fall försökt argumentera att han borde ha fått sitt rehabbidrag och då skulle ha varit klar med sin utbildning nu. Men han har ju sjukintyg på att han varit sjuk. Menar han då att han inte varit sjuk eftersom att han skulle ha fortsatt sin utbildning och varit klar nu om han bara fått behålla bidraget.

Och så de här ständiga kraven, han anser alltså att han har rätt till en utbildning betald av oss andra, annars så borde han ha rätt att blogga och leva på oss andra.

Det här kan ju vara väldigt välledande när man tänker på att Joakim anser att soc. och alla andra har agerat fel emot honom.

Han sätter ändå fingret på några punkter som är viktiga.
Det tråkiga är att det dränks av en veritabel flodvåg av självömkan.
Citera
2010-05-14, 09:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Han sätter ändå fingret på några punkter som är viktiga.
Det tråkiga är att det dränks av en veritabel flodvåg av självömkan.

Du menar angående att människor skulle utbildas mer på vår gemensamma bekostnad för att det skulle vara lönsamt för individer och samhället? Jo det kan ju vara, men det han säger om sig själv att han ska få sin utbildning betald när han är för sjuk för att gå en utbildning faller ju på sin egen orimlighet.
Citera
2010-05-14, 09:30
Medlem
Natrixnatrixs avatar
Citat:

Men beskrev han inte att det var vårdnadstvisten och myndigheternas övergrepp i denna som orsakade studieavbrottet? Jag kan inte se annat än att han ljugit åt det håll det passade för stunden och nu passar tydligen inte vinklingen som blev rätt tidigare.

Citat:
Han har dessutom spridit ut på internet att dotterns mamma är utsatt för sexuella övergrepp av barnets morfader.

Det här har jag missat. När skrev han det? Det är inte lätt att försöka ta till sig alla kopiösa mängder text han producerat!

Citat:

Det finns en oändlig mängd exempel i bloggen där han visar på orättvisor som drabbat just honom och där man själv har svårt att se att inte regler följts.
Citera
2010-05-14, 09:42
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Du menar angående att människor skulle utbildas mer på vår gemensamma bekostnad för att det skulle vara lönsamt för individer och samhället? Jo det kan ju vara, men det han säger om sig själv att han ska få sin utbildning betald när han är för sjuk för att gå en utbildning faller ju på sin egen orimlighet.

Nja, jag tänkte snarare på t ex:

"Man har från regeringen infört denna rehabilitering som det kallas, och till och med gjort denna till en plikt för AF och FK. Man har därutöver skjutit till en sabla massa skattemiljarder för detta ändamål. Gott så.

Men när dom då sätter diagnosticerat sjuka människor i dessa rehabprogram så gör dom sedan inte ett skapandes grann för att verkligen rehabilitera dom."

Där lämnar staten både ett och annat att önska. Staten/samhället är på intet sätt ofelbara.
Snarare tvärt om. Det görs nog en himla massa fel både här och där. Men det rättfärdigar inte
på något sätt hur vissa utstuderat löper amok genom sagda system, snyftandes om hur synd
det är om just dom.

Och inställningen "Men alla ANDRA får ju så varför får inte jag ljuga och utnyttja systemet"
håller inte. Alla andra får inte. Det är bara det att samhället inte hinner med alla omoraliska
jävlar som snyltar på oss övriga. Dom tar dom värsta rötäggen först.
Citera
2010-05-14, 09:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Natrixnatrix

Det finns en oändlig mängd exempel i bloggen där han visar på orättvisor som drabbat just honom och där man själv har svårt att se att inte regler följts.

Ja det är ju därför i alla fall jag starkt misstänker att han har svårt att förstå överenskommelser och att se sitt eget ansvar och del i dessa vad gäller kontakten med mamman angående barnet.

Inte för att jag tror att mamman i alla delar har reagerat perfekt och aldrig gjort något felaktigt, hur skulle det kunna vara så i relation till det här grottmongot. Hon skulle vara en övermänniska om hon alltid reagerat lugnt, klokt och stilla samtidigt som hon haft fullt ansvar för barnet och behövt ha med den här personen att göra.

Bara att hålla sig lugn när han lägger ut polisförhöret med dottern borde ju ha varit övermäktigt. Joakim anser själv att förhöret är ett sexuellt övergrepp och han lägger ut en sån sak på internet. Hans omsorger om dottern finns inte, och jag tror inte alls attt det är ondska, han saknar bara vanlig normal empati. Han säger ju själv att han inte förstår vad det är för fel. Trots att man talar om för honom vad som kan hända med kompisar och i skolan så kan han ändå inte förstå. Det är ju naturligtivs inte Joakims fel att han saknar de här känslorna för sin dotter.
Citera
2010-05-14, 09:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Nja, jag tänkte snarare på t ex:

"Man har från regeringen infört denna rehabilitering som det kallas, och till och med gjort denna till en plikt för AF och FK. Man har därutöver skjutit till en sabla massa skattemiljarder för detta ändamål. Gott så.

Men när dom då sätter diagnosticerat sjuka människor i dessa rehabprogram så gör dom sedan inte ett skapandes grann för att verkligen rehabilitera dom."

Där lämnar staten både ett och annat att önska. Staten/samhället är på intet sätt ofelbara.
Snarare tvärt om. Det görs nog en himla massa fel både här och där. Men det rättfärdigar inte
på något sätt hur vissa utstuderat löper amok genom sagda system, snyftandes om hur synd
det är om just dom.

Och inställningen "Men alla ANDRA får ju så varför får inte jag ljuga och utnyttja systemet"
håller inte. Alla andra får inte. Det är bara det att samhället inte hinner med alla omoraliska
jävlar som snyltar på oss övriga. Dom tar dom värsta rötäggen först.

Absolut, det finns ett stort feltänkande vad gäller det här. De har målat lite grann på den mögelanfrätta väggen. Dessutom har man missat vad gäller att ordna trygghet för sjuka människor genom att jaga dem på ett oetiskt sätt. Att man ska plocka undan fuskare ur systemet får liksom inte drabba sjuka.

Men Joakim anser ju att han är sjuk för att han vill ha sjukpenning men frisk så att han kan studera eller blogga.

Det ökar ju inte hans trovärdighet vad gäller hans uppgifter om hur han blivit behandlad av andra myndigheter precis. Snarare tvärtom det konfirmerar att han utgår från att det är fel för att han inte får alla fördelar och får det som han vill ha det, sen letar han fel och skriver om det, hänger gärna ut enskilda personer.

Och hur man kan tro att en sån här människa inte har del i problemet i vårdnadstvisten utan att mamman är problemet övergår mitt förstånd.

Edit: framför allt är det lustigt med de som hävdar att det beror på att han är man.
Citera
2010-05-14, 09:55
Medlem
Natrixnatrixs avatar
Citat:
Ja det är ju därför i alla fall jag starkt misstänker att han har svårt att förstå överenskommelser och att se sitt eget ansvar och del i dessa vad gäller kontakten med mamman angående barnet.

Inte för att jag tror att mamman i alla delar har reagerat perfekt och aldrig gjort något felaktigt, hur skulle det kunna vara så i relation till det här grottmongot. Hon skulle vara en övermänniska om hon alltid reagerat lugnt, klokt och stilla samtidigt som hon haft fullt ansvar för barnet och behövt ha med den här personen att göra.

Bara att hålla sig lugn när han lägger ut polisförhöret med dottern borde ju ha varit övermäktigt. Joakim anser själv att förhöret är ett sexuellt övergrepp och han lägger ut en sån sak på internet. Hans omsorger om dottern finns inte, och jag tror inte alls attt det är ondska, han saknar bara vanlig normal empati. Han säger ju själv att han inte förstår vad det är för fel. Trots att man talar om för honom vad som kan hända med kompisar och i skolan så kan han ändå inte förstå. Det är ju naturligtivs inte Joakims fel att han saknar de här känslorna för sin dotter.

Jag fastnade lite på att Daddy i sitt uttalande i domen (tror jag det var) hakade upp sig på att hon förändrades sedan de fick barn. Han påtalar att hon inte längre ville ha något med deras gemensamma vänner att göra. Trots att det framkommer med all tydlighet att det under flera år pågick missbruk och osunt leverne. Jag uppfattade det som att hon mognade när hon fick barn och ville ta avstånd från det umgänge de tidigare haft och även den typen av festande och missbruk vilket han inte förstod. Med tanke på att han faktiskt redan hade barn och ändå inte kunde se någon vits med detta utan ställde sig helt oförstående gör att åtminstone jag gör bedömningen att hon sett mer till barnets bästa än han i den frågan. Jag tror också att det hänt mer än Daddy avslöjat som fått henne att plötsligt motarbeta ett umgänge som jag förstått hon ville ha för drygt ett år sedan och tidigare än så. Självklart finns saker även hon kunnat gjort bättre för att underlätta ett samarbete men totalt misshandlad av mamma och system kan jag inte se att Daddy blivit. Jag kan definitivt inte se att han blivit diskriminerad pga sitt kön!
Citera
2010-05-14, 10:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Natrixnatrix Bloggen är högst relevant eftersom Daddy startar tråden med en uppmaning att kampen bör följas där. Myndigheter kan självklart ifrågasätta att man publicerar uppgifter och påståenden om den andra föräldern på en blogg. Pågår en vårdnadstvist tas all hänsyn till privatliv och vad man gör för att underlätta sitt föräldraskap och samarbete.

Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag har mycket svårt att tro att det stämmer. Har du kompetens att bedöma sådana saker? Att Daddy driver en blogg som Datainspektionen betecknar som helt OK och ett exempel på hur man i journalistiskt syfte kan granska myndigheterna, kan knappast användas av samma myndigheterna för att göra troligt att Daddy är en dålig förälder. Att Daddy därvidlag enligt DI har gått för långt i att publicera personuppgifter viasr inte heller det, eftersom det inte var klart från början var gränsen gick.
Självklart tittar man på hur föräldrarna lever och för sig i en vårdnadsutredning. Hur tror du att de annars skulle kunna bedöma föräldrarnas förmåga att tillgodose barnets behov? Det är inte bara genom föräldrarna som uppgifter till en vårdnadsutredning tas, man kan även lyssna på andra personer som har kontakt med barnet. Dagispersonalen t.ex. De kan t.ex. berättade att de upplevde det hotfullt när Daddy letade upp dagiset viftandes med ett papper och krävde att de skulle lämna ut dottern. De kan berätta att de upplever det hotfullt och kränkande att Daddy hänger ut dem i sin blogg med bandupptagna inspelningar av samtal osv osv. En vårdnadsutredning ska komma fram till om föräldrarna förmår att samarbeta både med varandra och med andra personer i barnets närhet, som t.ex. dagis/skolor mm som har nära kontakt med barnet.
Ur det hänseendet så är knappast Daddys internetaktiviteter till hans fördel.

Sen förstår jag inte hur du kan skruva till det att Datainspektionen skulle beteckna Daddys blogg som ok?
Har du verkligen läst tillsynsärendet?
http://www.datainspektionen.se/Docum...5-06-blogg.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in