Citat:
Postat av: Daddy
Domen som blev prejudicerande i HD handlade om en pappa som var chéf för flygkaptenerna inom SAS. Han förlorade vårdnaden om sin dotter då det sas att han inte klarade att samarbeta kring barnets bästa.
Alltså en man som inte bara getts ansvaret för tusentals flygpassagerares liv utan dessutom chéfsansvaret för samtliga piloter inom koncernen anses alltså av Sveriges Högsta domstol inte vara kapabel att sköta eller samarbeta kring sitt eget barn. Det är denna märkliga och mycket olyckliga dom som dom sedan har stött alla efterförljande rent brottsliga domar på.
Citat:
Postat av: Daddy
Jamen nu förstår jag inte riktigt? Det är inte en förälders insatser på arbetsplatsen som rättsinstanser tar ställning till skriver "anonym" ovan.
Ändå tycks just detta vara en faktor som man defenitivt bör väga in i mitt fall? Eftersom jag är en snyltande samhällsparasit som har mage att lura dom stackars skattebetalarna på sjukpeng trots att jag ju har arbetsförmåga...jag bloggar ju.
I mitt fall verkar det som det ständigt skall göras undantag i de rättigheter som ses som självklara för andra. Kan det ha att göra med det ämne jag skriver om? Hade någon överhuvudtaget brytt sig om jag suttit dygnet runt likt många andra sjukskrivna pch bloggat om mode eller söndagspromenader för att få tiden att gå? Hade det då strömmat in anonyma tips till FK i samma takt?
Jag vet inte hur många inlägg bara om detta jag har läst idag. Det finns otroligt små människor.
Jag såg debatt ikväll om sjukförsäkringssystemet. Där sitter regeringens företrädare och försvarar deras politik med att "det är väl bra att dom långtidssjulkskrivna får rehabilitering och stöd för att kunna komma tillbaks ut i arbetslivet". Och visst, det är ju ett vettigt argument.
Man har från regeringen infört denna rehabilitering som det kallas, och till och med gjort denna till en plikt för AF och FK. Man har därutöver skjutit till en sabla massa skattemiljarder för detta ändamål. Gott så.
Men när dom då sätter diagnosticerat sjuka människor i dessa rehabprogram så gör dom sedan inte ett skapandes grann för att verkligen rehabilitera dom.
I mitt fall bestod "rehabiliteringen av tre möten med en handläggare på AF som lyssnade förstående". Det var allt. När jag så till sist försöker ta ett eget initiativ genom att studera, så godkänner man det först, för att sedan efter halva utbildningen plötsligt dra in rehabstödet. Och när jag då tvingas sluta på kursen, så får jag istället samma summa i månaden som jag fick i tidigare rehabersättning, fast nu kallar man det sjukpenning istället. Jag hade haft min examen nu om inte någon smart tjänsteman fatta detta beslut och det hade inte kostat staten ett öre extra.
Detta samt den nästan ett år långa och helt människorättsvidriga separeringen från min dotter gjorde mig ju dessutom inte direkt friskare och gladare. Min läkare skrev efter händelsen i julas därför ett sjukintyg som fastslog att jag då var i allt för dåligt psykiskt skick för arbetsrehabiliterande åtgärder.
Detta intyg använder nu försäkringskassan plötsligt som ursäkt för att man drog in det sk rehabstöd jag allstå hade då jag studerade. "Ja men din läkare sa ju att du var för dålig...."
Samtidigt betalar Försäkringskassan tillbaka nästan 100 miljoner kronor i rehabpengar som dom fått från staten för just sådana här åtgärder samtidigt som dom hävdar att dom "blivit över".
Någon besparing har man ju för övrigt inte gjort i mitt fall. Bara dragit undan mattan då jag själv försökte resa mig. Är det detta som var tanken med arbetslinjen? Som för övrigt jag själv också kan tycka är ett bra förslag. Men då skall den ju också genomföras såsom det är sagt.
Vad min diagnos säger är en enssak mellan mig och min läkare. Jag kan dock garantera att det inte rör sig om något som påverkar min förmåga som förälder.
Att jag ens behöver skriva det efter allt som hänt, allt som gjorts och allt jag skrivit här känns bara sorgligt. Men jag har uppenbarligen retat fel människor. Männsikor som tydligen inte besitter ett uns av moral eller empati över huvud taget. Samvetslösa monster som får sin livsluft av att krossa människor, och i det här fallet också barn. Dessa kreatur drar sig för att sparka på människor som redan ligger försvarslösa av åratals ren misshandel.
Jag är långt ifrån den första denna pöbel gett sig på. Titta lite bakåt på vad samma människor sysslat med innan dom fick mig i siktet. Dom har länge fått härja fritt, framförallt på Flashback där dom också lämnat ett spår av söndersparkade människor efter sig. Nu är det mitt blod dom skall åt.
Att dom flesta dessutom krälat sig hit från hattråden om Bjästa, där dom gjort exakt samma sak mot medlemmarna i Fria Dennis borde väl dessutom säga en del om vilken sida som egentligen stod för hatet på nätet och vilken som beljugits och bespottats efter att ha försökt få upprättelse?
2010-05-14 @ 02:42:58
Joakim har skrivit öppet på internet att han slutade sin utbildning för att han inte fick rehab-bidrag. Varför han inte skaffade sig papper på att han verkligen skulle få det här bidraget under sin utbildning är oklart. Joakim har skyllt på en jävla kärring som har gjort nåt fel i det här.
Varför han nu klagar över att han inte fick sjukpenning för att fortsätta studera är märkligt. Han tycker alltså att försäkringskassan skulle ha betalt hans utbildning och anser att de gjort fel. Han var alltså inte sjuk?
Citat:
Ursprungligen postat av Daddy
Detta samt den nästan ett år långa och helt människorättsvidriga separeringen från min dotter gjorde mig ju dessutom inte direkt friskare och gladare. Min läkare skrev efter händelsen i julas därför ett sjukintyg som fastslog att jag då var i allt för dåligt psykiskt skick för arbetsrehabiliterande åtgärder.
Detta intyg använder nu försäkringskassan plötsligt som ursäkt för att man drog in det sk rehabstöd jag allstå hade då jag studerade. "Ja men din läkare sa ju att du var för dålig...."
Här försöker Joakim blanda bort korten. Har han gått till läkare och fått ett intyg om att han var sjuk och hävdar att fk gjort fel som dragit in hans rehab-penning. Själv har han alltså skaffat ett intyg på att han var sjuk men han är frisk enligt sig själv.
Borde han inte bli återbetalningsskyldig här?
Han visar alltså här att han är bra på att ljuga för fk, läkare för oss på internet. Vad kommer TR att lägga för vikt vid hans lögner vet jag inte. Bara att han är ytterst manipulativ.
Han har dessutom spridit ut på internet att dotterns mamma är utsatt för sexuella övergrepp av barnets morfader. Man blir rent orolig vad han kan komma att försöka tuta i flickan om mamman.
Dessutom så visar det på, återigen, att han inte kan se samband som de är, han manipulerar dem till sin egen fördel om han så ska behöva säga att försäkringskassan gjort fel som dragit in hans rehabstöd för att han har skaffat sig läkarintyg på att han är sjuk fast han både då och nu senare hävdar att han var frisk, han skulle ju studera.
Ett barn mår inte bra av en sån förälder som alltid förvränger verkligheten. Vad det har för betydelse i TR vet jag som sagt inte, men i verkliga livet så är det ju så att det är mycket skadligt för barn att bo eller ens träffa en sån förälder utan övervakning. Anser jag.
Orsaken till att rehabpenningen drogs in är oklar, är osäker på hur länge man kan få det och vad Joakim menar med att han började studera på eget initiativ. Var det så att han anmälde sig och startade utbildningen utan att ha sökt helt rehabbidrag eller menar han att det var hans egen idé, alltså egen initiativ?
Klart är att han i alla fall försökt argumentera att han borde ha fått sitt rehabbidrag och då skulle ha varit klar med sin utbildning nu. Men han har ju sjukintyg på att han varit sjuk. Menar han då att han inte varit sjuk eftersom att han skulle ha fortsatt sin utbildning och varit klar nu om han bara fått behålla bidraget.
Och så de här ständiga kraven, han anser alltså att han har rätt till en utbildning betald av oss andra, annars så borde han ha rätt att blogga och leva på oss andra.
Det här kan ju vara väldigt välledande när man tänker på att Joakim anser att soc. och alla andra har agerat fel emot honom.