Citat:
Ursprungligen postat av Natrixnatrix
Jag förstår inte varför du är så besatt av källorna? En journalist måste inte avslöja sina källor. En duktig grävande journalist med brett kontaktnät kan få fram mycket information om en person som publicerat personnummer på en blogg.
Vad har modern med detta att göra förresten? Hon är väl en vuxen människa med yttrandefrihet som alla andra. Hon kan ju starta en blogg om hon har lust och berätta om sin vårdnadstvist och vittna om varför hon fick skyddat boende. Det är också ett intressant fakta som skulle behöva belysas mer innan man köper Daddys svepande beskrivning. De dokumenten kan säkert en skicklig journalist få fram relativt enkelt.
Vad har modern med detta att göra förresten? Hon är väl en vuxen människa med yttrandefrihet som alla andra. Hon kan ju starta en blogg om hon har lust och berätta om sin vårdnadstvist och vittna om varför hon fick skyddat boende. Det är också ett intressant fakta som skulle behöva belysas mer innan man köper Daddys svepande beskrivning. De dokumenten kan säkert en skicklig journalist få fram relativt enkelt.
Har jag någonsin påstått att inte mamman skulle ha rätt att bemöta det som Daddy skriver?
Jag skulle tvärtom välkomna det. Men om hon gör det på detta sluga sätt är det väl i så fall knappast en fjäder i hennes hatt?
Om någon av er, inte minst du, hade minsta intresse av barnets väl och ve så skulle ni ha slutat hamra på hennes pappa för länge sedan. Men att det finns människor här som gör sig till språkrör för någon av två tvistande parter är väl ytterst tveksamt. Speciellt allvarligt blir det ju om vederbörande är journalist?
Dessutom gör det rent maniska beteendet som vissa skribenter här visar upp också att det kan resas frågetecken för eventuella bakomliggande motiv.
I så fall är det en ren slakt av en fem år gammal flickas pappa vi beskådar. En smutsig vårdnadstvist där ena parten av forumets admin dessutom belagts med munkavle. Är det något du ställer dig bakom?
Daddy har aldrig mig veterligen hindrat modern från att begagna sig av sin rätt att yttra sig offentligt. Alla sådana försök har varit riktade åt andra hållet.