2010-05-19, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Natrixnatrix
Jag förstår inte varför du är så besatt av källorna? En journalist måste inte avslöja sina källor. En duktig grävande journalist med brett kontaktnät kan få fram mycket information om en person som publicerat personnummer på en blogg.

Vad har modern med detta att göra förresten? Hon är väl en vuxen människa med yttrandefrihet som alla andra. Hon kan ju starta en blogg om hon har lust och berätta om sin vårdnadstvist och vittna om varför hon fick skyddat boende. Det är också ett intressant fakta som skulle behöva belysas mer innan man köper Daddys svepande beskrivning. De dokumenten kan säkert en skicklig journalist få fram relativt enkelt.

Har jag någonsin påstått att inte mamman skulle ha rätt att bemöta det som Daddy skriver?
Jag skulle tvärtom välkomna det. Men om hon gör det på detta sluga sätt är det väl i så fall knappast en fjäder i hennes hatt?

Om någon av er, inte minst du, hade minsta intresse av barnets väl och ve så skulle ni ha slutat hamra på hennes pappa för länge sedan. Men att det finns människor här som gör sig till språkrör för någon av två tvistande parter är väl ytterst tveksamt. Speciellt allvarligt blir det ju om vederbörande är journalist?

Dessutom gör det rent maniska beteendet som vissa skribenter här visar upp också att det kan resas frågetecken för eventuella bakomliggande motiv.

I så fall är det en ren slakt av en fem år gammal flickas pappa vi beskådar. En smutsig vårdnadstvist där ena parten av forumets admin dessutom belagts med munkavle. Är det något du ställer dig bakom?

Daddy har aldrig mig veterligen hindrat modern från att begagna sig av sin rätt att yttra sig offentligt. Alla sådana försök har varit riktade åt andra hållet.
Citera
2010-05-19, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BangTheDrum
Har jag någonsin påstått att inte mamman skulle ha rätt att bemöta det som Daddy skriver?
Jag skulle tvärtom välkomna det. Men om hon gör det på detta sluga sätt är det väl i så fall knappast en fjäder i hennes hatt?
Inte? Nej hon har väl inga rättigheter förstås.

Citat:
Om någon av er, inte minst du, hade minsta intresse av barnets väl och ve så skulle ni ha slutat hamra på hennes pappa för länge sedan. Men att det finns människor här som gör sig till språkrör för någon av två tvistande parter är väl ytterst tveksamt. Speciellt allvarligt blir det ju om vederbörande är journalist?
Daddy kan ju stänga ner sin blogg om han bryr sig om sitt barn. Det är ju ändå hans unge eller har han inget ansvar alls?

Citat:
Dessutom gör det rent maniska beteendet som vissa skribenter här visar upp också att det kan resas frågetecken för eventuella bakomliggande motiv.
Du får resa frågetecken hela veckan vad mig anbelangar.

Citat:
I så fall är det en ren slakt av en fem år gammal flickas pappa vi beskådar. En smutsig vårdnadstvist där ena parten av forumets admin dessutom belagts med munkavle. Är det något du ställer dig bakom?
Men Daddy kan alltid stänga sin blogg och göra nåt annat så lugnar det ju ner sig. Han väljer ju själv hur han vill ha det.

Citat:
Daddy har aldrig mig veterligen hindrat modern från att begagna sig av sin rätt att yttra sig offentligt. Alla sådana försök har varit riktade åt andra hållet.
Jag tror hon är klok nog att tänka på sin dotter. De flesta fattar att barn inte vill bli uthängda på nätet för kompisar att läsa sen. Tror inte den dottern blir så glad på sin pappa. Fatta vad mobbad hon ska bli.
Citera
2010-05-19, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Ja inte vet jag. I det första förhöret pratas det inte om majskolvar det vet väl hela internet vid det här laget.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Tyfonen
Från bloggen: "Idag höll dom förhör med Rania igen. Helt till ingen nytta utsatte dom Rania än en gång för Maria Brages frågor om snoppar, majskolvar och gud vet vad"

Men här visar det ju sig att båda förhören handlar om bla majskolven. Men jag måste säga att soc är snabba då Jocke fick läsa socialens rapport samma dag som förhöret hölls. Det är vi inte bortskämda med när det gäller denna myndighet

Men han skriver ju här än en gång, det står ju klart och tydligt att det är majskolvsnack båda gångerna. Hela internet måste veta fel. Det går utmärkt att sprida detta alla som läser det.
Citera
2010-05-19, 21:37
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Men han skriver ju här än en gång, det står ju klart och tydligt att det är majskolvsnack båda gångerna. Hela internet måste veta fel. Det går utmärkt att sprida detta alla som läser det.
Du menar alltså att du känner honom bra men du vet inte vad det står i förhöret och pappren. Nähä.
Då är du väl okunnig i den biten då. Vad vill du att jag ska göra.
Citera
2010-05-19, 21:43
Medlem
Citat:
Du menar alltså att du känner honom bra men du vet inte vad det står i förhöret och pappren. Nähä.
Då är du väl okunnig i den biten då. Vad vill du att jag ska göra.
Du svarade inte på frågan och jag citerade väldigt tydligt att det var två förhör och båda var det snack om majskolven. Har du uppgifter som inte Jocke har? Jag ställer samma fråga igen som jag gjort innan, den är allmänt ställd, är det polisen som förhörde flickan som har skrivit rapporten?
Citera
2010-05-19, 21:50
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Du svarade inte på frågan och jag citerade väldigt tydligt att det var två förhör och båda var det snack om majskolven. Har du uppgifter som inte Jocke har? Jag ställer samma fråga igen som jag gjort innan, den är allmänt ställd, är det polisen som förhörde flickan som har skrivit rapporten?
Det står inte om majskolven i första förhöret. Du kan till exempel gå tillbaka i den här tråden och läsa det om snoppen som står i förhöret. Om du inte orkar det så tycker jag att du ska fråga Daddy han vet nog och kan berätta för dej eftersom han hade förhöret på sin sida förut. Om du vill veta vem som har skrivit rapporten så är väl det bästa att fråga Daddy när du ringer honom nästa gång.
Citera
2010-05-19, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Tyvärr kan det inte avfärdas som trams då jag vet att barn blivit hotade.
Själv är jag aktiv inom barnens idrott och förekommer då och då i lokalpressen. Att under sådana omständigheter bli outad i Daddys blogg gör det enkelt för Daddy att kartlägga hela min familj genom mina personuppgifter. Detta har skett och det kommer sannolikt att ske för flera om han lägger ut flera outningar. Vad han inte förstår är att föräldrar till hans dotters kompisar kommer att uppleva honom som en ytterst obehaglig typ i de fall de känner till denna egenhet som dotterns pappa har. Det räcker med att en i klassen vet så vet alla. Hur många av dessa föräldrar tror ni vill att deras barn ska leka med hans dotter?
Hon blir ju framstådd som en stor säkerhetsrisk. Daddys destrutiva beteende med att hänga ut andra föräldrar och hota deras barn kommer enbart att slå tillbaka på hans egen dotter. Vill han henne så illa?

Som förälder skulle jag aldrig låta något barn leka med Daddys dotter hur fantastisk hon än är. Dels kan man bli uthängd med sexuella påståenden och hotad på bloggen kan man bli och tydligen irl också.

Ingen normal förälder skulle tillåta något sådant.
Citera
2010-05-19, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Ja han läste barns bloggar för att gräva i fakta för att bevisa att våldtäktsmannen Dennis dömd fyra gånger var oskyldigt.

Han har inget säkerhetstänkande och det är inte bra för en tös att bo hos någon som så lättvindigt utsätter andra för risker. Det tas eventuellt upp i tingsrätten som skäl för att han då åtminstone ska ha övervakare.

Bla..bla..bla..trams..bla..bla..

Om någon missade det stora avslöjandet tidigare så är alltså BM är en lögnaktig, hycklande, pervers skvallerkärring, och det kommer du att vara oavsett om Daddys stängs ner eller inte. Men att det är det som är din agenda blir alltmer tydligt. Inte fan är det av någon omtanke om barn du sitter här dygn efter dygn timme in och timme ut och öser ur dig skit.

Det vill du ju göra gällande, men det skeppet har seglat för länge sedan. De enda som inte ser det är du själv och dina uppbackande vettvillingar på denna avskrädesplats som kallas Flashback.

Daddy är en parasiterande rättshaverist. Sådana skall man göra processen kort med. Varifrån känner jag igen det snacket?

Att han utsatt några barn för risker är också rent trams.

Nu stänger jag ner den här "garanten för yttrandefrihet" för denna gång konstaterandes att jag inte har fått svar på en enda fråga jag ställt. Förutom mellan raderna som vanligt.

Nu får ni fortsätta slakten ifred. Njut riktigt ordentligt!
Citera
2010-05-19, 22:06
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ja det är helt sjukt, han säger att bloggen ska hjälpa honom att få vårdnaden om sitt barn....

Säger han? Enligt det som står på hans blogg så är dess syfte:

"Denna blogg har ett journalistiskt syfte. Detta syfte är att belysa rättsövergreppen som sker mot framförallt fäder och barn i det ökande antalet vårdnadstvister i Sverige. Det är i detta syfte jag bl a lyfter fram mitt eget fall som exempel."

Citat:
...Hur då genom att hota folk?

Om man hör rykten om att en familj med småbarn är hotade i sitt namn visst reagerar man och tar avstånd om man verkligen vill göra det. Så är det ju. Och hoten mot dig i sin blogg och andra hot i bloggen borde han ta avstånd ifrån om han ville det.

Det är ju riktigt obehagligt. Jag har ju skrivit och uppfattat honom som ytterst hotfull tidigare men det blir bara värre tydligen.

Rykten som sagt! Tror du på alla rykten?

Obehagligt, ja det håller jag med dig om. Det inkluderar även ditt eget beteende!
Citera
2010-05-19, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Säger han? Enligt det som står på hans blogg så är dess syfte:

"Denna blogg har ett journalistiskt syfte. Detta syfte är att belysa rättsövergreppen som sker mot framförallt fäder och barn i det ökande antalet vårdnadstvister i Sverige. Det är i detta syfte jag bl a lyfter fram mitt eget fall som exempel."
Vill han inte vinna vårdnadstvisten?

Citat:
Rykten som sagt! Tror du på alla rykten?
De flesta skulle ta avstånd för att det dels är principiellt rätt och dels för att ta det säkra före det osäkra så inget barn skulle skadas.

Dessutom så är det som står på hans blogg inte ett rykte och det låter han stå kvar och tar inte avstånd ifrån.

Men jag vet, alla är inte emot hot och våld så det är ingen överraskning, jag säger bara att de flesta inte har svårt att ta avstånd ifrån det.
Citera
2010-05-19, 22:20
Medlem
Citat:
Läs bloggen och papperen har jag sagt. Men du får väl prata med Daddy majskolv står inte i det första förhöret.
Du kan alltså inte svara. Kanske någon annan kan. Binkermuniten har ju koll på det med majskolven och är väl den som i särklass har skrivit mest om det.
Citera
2010-05-19, 22:40
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Vill han inte vinna vårdnadstvisten?

Vinna vårdnadstvisten? Vad betyder det?

Jag antar att hans främsta önskan är att få till gemensam vårdnad och mer umgänge med din dotter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in