2010-05-13, 15:03
Medlem
Berengar.

Så i och med att "exet" inledde en ny relation så kunde hon inte lämna över barnet enligt det umgängesavtal som fanns?

Du hör väl att det inte låter troligt.

Blinkern.

Citat:
Daddy har en grandios personlighet och kan inte ta att någon annan har en annan åsikt och han har därför enorma samarbetsproblem med barnets moder är väl troligt. Inte sant?

Mamman tar hand om barnet, visar det hänsyn genom att i tysthet stå ut med alla Daddys galenskaper på nätet.[b] Diagnos av dig samt frågeställning/spekulation och ställningstagande i ärende där utredning pågår.[/B
]

Hur vet du att hon eller någon av signaturerna inte tillhör hennes sociala bas?

Leroy
Citera
2010-05-13, 15:15
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Que? Jag skiter i Joakim. Jag känner honom inte. Nej, han har inte uppfört sig exemplariskt. Har jag sagt det? Det är saken han tar upp som är viktigt, för det är något som vi tystar ner i samhället idag.

Jag har inte läst exakt vad det är han gjort, och som sagt, det är mindre viktigt i det stora hela.

Det var en enkel fråga inget påstående. Man får se till omständigheter i det enskilda fallet det går inte att generalisera vilket jag tycker det görs här alldeles för mycket.

Att det faktum att ca 3-4 % av alla skillsmässobarn inte träffar sin pappa regelbundet är givetvis inte tillfredsställande men samtidigt innebär inte detta att Joakim Ramstedt per automatik är utsatt för en orättvis, felaktig eller diskriminerande behandling.

Sedan håller jag inte med om att vad Joakim Ramsted sagt och gjort skulle vara mindre viktigt. För då hamnar vi generaliseringsfällan och det gagnar inte ,det du benämner som, saken.
Citera
2010-05-13, 15:19
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag förstår att du måste inta denna hållning annars faller "martyrskapet" till marken. Vem tjänar på att Joakim Ramstedt vevar runt emot allt och alla som inte delar hans åsikt?

Men detta är fortfarande fullständigt jävla skitsamma när det gäller att avgöra vårdnadsfrågan - vilket är topic för tråden. I den nya vårdnadsutredningen som ligger inne hos tingsrätten har bloggandet - noll betydelse. Jag har ärligt talat svårt att tycka annat. Det är ju lämpligheten som förälder som ska avgöras och inte en popularitetstävling på nätet.

Det är ju bara du och några till som känner er kränkta av pappan. Absolut ingen bryr sig om er. Och framför allt saknar detta helt relevans för trådens topic. Så man kan väl säga att pappan tjänar på att han vevar runt eftersom han får utlopp för sina aggressioner. Det kan jag sympatisera med. Kalla det för terapi eller vad nu Försäkringskassan fastnar för.
Senast redigerad av Mayito 2010-05-13 kl. 15:21.
Citera
2010-05-13, 15:21
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Daddy har en grandios personlighet och kan inte ta att någon annan har en annan åsikt och han har därför enorma samarbetsproblem med barnets moder är väl troligt. Inte sant?

Mamman tar hand om barnet, visar det hänsyn genom att i tysthet stå ut med alla Daddys galenskaper på nätet.

Om jag vore dig skulle jag ligga lågt när det gäller mamman. Det kan ju bli så att rollerna snart är de omvända...
Citera
2010-05-13, 15:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leroy1
Berengar.

Så i och med att "exet" inledde en ny relation så kunde hon inte lämna över barnet enligt det umgängesavtal som fanns? Du hör väl att det inte låter troligt.

Detta blev ju den värsta veckan i Joakims liv, han blev tvungen att söka vård och få två sorters psykofarmaka, han grät en hel vecka och led, hade konstiga samtal med mamman om det här och började polisanmäla mamman och barnets mormor för allt möjligt. Tror nog att han var så instabil här att mamman ville skydda sitt barn från en pappa som bevisligen var rätt bra ur balans.

Du hör väl att det låter troligt.

Citat:
Blinkern.

]

Hur vet du att hon eller någon av signaturerna inte tillhör hennes sociala bas?

Leroy
Det är sant, men i kraft av sitt namn har hon inte gjort det i alla fall. Och det tyder ju på att hon har mer vett och agerar vettigare än flickans pappa.
Citera
2010-05-13, 15:25
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Detta blev ju den värsta veckan i Joakims liv, han blev tvungen att söka vård och få två sorters psykofarmaka, han grät en hel vecka och led, hade konstiga samtal med mamman om det här och började polisanmäla mamman och barnets mormor för allt möjligt. Tror nog att han var så instabil här att mamman ville skydda sitt barn från en pappa som bevisligen var rätt bra ur balans.

Du hör väl att det låter troligt.

Det är sant, men i kraft av sitt namn har hon inte gjort det i alla fall. Och det tyder ju på att hon har mer vett och agerar vettigare än flickans pappa.

Pappan är den som agerat mest vettigt i det här enskilda fallet. Det är också numera socialens åsikt. Det är heller inte mycket att diskutera. Du lider av stor brist på korrekt information.
Citera
2010-05-13, 15:27
Medlem
Natrixnatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Pappan är den som agerat mest vettigt i det här enskilda fallet. Det är också numera socialens åsikt. Det är heller inte mycket att diskutera. Du lider av stor brist på korrekt information.

Vänligen visa varifrån du dragit den slutsatsen.
Citera
2010-05-13, 15:29
Medlem
Mayito.

Förhoppningsvis så blir det förändringar så att barnet snart kan få tillgång till bägge sina föräldrar.

Citat:
Om jag vore dig skulle jag ligga lågt när det gäller mamman. Det kan ju bli så att rollerna snart är de omvända...

Ingen förskjuts eller förtalas längre man väljer att samarbeta.

Tycker man skötte det bra då man rensade bort hos Saknade Barns Nätverk och olika bloggar då det senast begärdes i andra infekterade fall.

Leroy
Citera
2010-05-13, 15:30
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natrixnatrix
Vänligen visa varifrån du dragit den slutsatsen.

Vad sägs om samtliga relevanta fakta sammanställda till en helhet? Du vet, det som utmärker en vettig analys.

På det viset är den nya vårdnadsutredningen närmast komisk i sina självklara slutsatser. Den borde ha satts samman för länge sedan.

Var det något mer?
Citera
2010-05-13, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BogieBaby
Men högst sannolikt har en person med minst två självmordsförsök bakom sig haft en viss kontakt med akutpsykiatrin.
Det är väl rätt rimligt att anta. Det är nog bara Leroy som tror att han är sjukskriven pga något fysiskt.

Citat:
Dessutom måste det finnas minst en diagnos, somatisk eller psykiatrisk, som ligger till grund för den långa sjukskrivningen.
Ja visst, och det verkar inte som om det varit något han lurat sig till?

Citat:
Nu är det bara att tugga i sig, FK anser inte att det föreligger några fortsatta skäl till sjukbidrag,
Nej, nu ska han skriva om försäkringskassans kopplingar, hänga ut några handläggare kanske, chefens sommarstuga ska väl lokaliseras och så ska han väl utreda om någon är pedofil by proxy antar jag.

Allt det här bloggandet kommer naturligtvis att påverka vårdnadstvisten då man ser att allt han tar sig för är att hämnas via bloggen när han inte får som han vill. Ett barn kan inte ha en förälder som beter sig så. Dels inte för hennes egen integritet men också för den fara han utsätter henne för genom att kränka andra människor ideligen ideligen.

Citat:
återstår att återuppta studierna med studielån alternativt söka sig ut på arbetsmarknaden av egen kraft eller med hjälp av AF och FK.
Ja eller tigga pengar på bloggen. Han är väl kanske övertygad om att han ska få ek. stöd den vägen eller? Leroy skulle visst ställa upp lät det som.

Citat:
Märkligt att människor som i vanliga fall hånar bidragsberoende människor anser att en vuxen man är ett ömkansvärt fall som ska behandlas med bomullsvantar. Jag lider emellertid med de handläggare som fått detta delikata ärende på sitt bord.
Han börjar närma sig de 50 och kanske det är dags att försöka försörja sig själv ja. Stackars handläggare, chefer, läkare, fk-läkaren osv.
Citera
2010-05-13, 15:52
Medlem
Natrixnatrixs avatar
Citat:
Vad sägs om samtliga relevanta fakta sammanställda till en helhet? Du vet, det som utmärker en vettig analys.

På det viset är den nya vårdnadsutredningen närmast komisk i sina självklara slutsatser. Den borde ha satts samman för länge sedan.

Var det något mer?

Jag upprepar. Varifrån har du dragit den slutsatsen? Vilken nya vårdnadsutredning har du läst?
Citera
2010-05-13, 16:25
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Men detta är fortfarande fullständigt jävla skitsamma när det gäller att avgöra vårdnadsfrågan - vilket är topic för tråden.

Nej, topic i tråden är numer personhatet mot daddy. Jag har föreslagit att tråden ska flyttas till forumdelen skvaller.
Senast redigerad av TheLucky 2010-05-13 kl. 16:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in