2010-05-21, 20:19
Medlem
Reimers avatar
Men kan inte du Logga-ut, HenrikJ och Binkeminuiten tröttna någon gång?
Ni tjatar om samma saker hela tiden, gå vidare nu.

2007-2008 hände en massa saker i Daddys liv som inte var bra vi skriver 2010 nu
så en hel del har ändrats och blivit annorlunda.
Situationen för Daddy har blivit positiv och de problem som ältas
kan läggas till historien.

Någon skrev att det var skönt när Binkerminuiten var borta och jag kan
bara hålla med tråden vart läsvärd igen.

Så snälla BM stanna i Rosingtråden i stället.

//Reimer
Citera
2010-05-21, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skarvoe
Men ser du inte det som ett problem att socialen är så enkönad kvinnligt?
Där sitter de bara kvinnor som i praktiken har enorm makt att utöva över män?
Jag har svårt att köpa att dessa enkönade miljöer bara är "rättvisa" - för att de ska vara det.

Alla enkönade "kulturer" är riskabla. Man talar inte riktigt samma språk och när det gäller kvinnliga socialsekreterare, dagispersonal, lärare så är nog en del väldigt "hårda" mot män, men de finns också de som blir "mammor" till varje karl de träffar på och samma gäller om jag talar med t.ex. en polis (manlig) som är lite macho så där - han har gärna en förhandsinställning av kvinnor (Speciellt om de är äldre och inte särskilt attraktiva) att det är "kärringar" som man inte behöver lyssna så noga på, eller så blir han fånigt överbeskyddande - några riktiga möten blir det inte.

Edit - menade faktiskt att jag inte skulle skriva mer i tråden, men jag tänker svara på hövligt ställda frågor på sådant jag skrivit innan.
Senast redigerad av severiano 2010-05-21 kl. 20:28.
Citera
2010-05-21, 20:30
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skarvoe
Men ser du inte det som ett problem att socialen är så enkönad kvinnligt?
Där sitter de bara kvinnor som i praktiken har enorm makt att utöva över män?
Jag har svårt att köpa att dessa enkönade miljöer bara är "rättvisa" - för att de ska vara det.
Har du missat att båda cheferna i Daddys fall på Kungsbacka var män?
Citera
2010-05-21, 20:31
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Daddy har varit arbetslös sedan 2002? Menar de något odokumenterat svartjobb då, eller vad?

Sedan 2002? Var har det stått?
Citera
2010-05-21, 20:32
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

//Reimer

Ställde en fråga tidigare: Hur mår han efter misshandeln?

Jag vet inte om jag kan helt hålla med dig. De ekonomiska problemen kan man inte se som positiva. Han har redan ett barn varannan helg och ev. ytterligare ett i framtiden. Lägg därtill ev. skador av misshandeln så är det några moln på himmeln.

FK kan ompröva sitt beslut men det tar väl upp till 8 veckor innan man får beslut. Ni som är hans vänner försök att övertala honom att svälja stoltheten och kontakta soc. Om inget annat så för barnens skull.

Detta är inget försök till hån eller ironi utan ett allvarligt menat inlägg.
Citera
2010-05-21, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Jag håller inte riktigt med, de som normalt diskuterar sunt har fortsatt att göra det men andra har kommit in med alla möjliga tal för sin sjuka mor i syfte att svänga till det. Det är allt som hänt men uppenbarligen gillar du det?

Uppenbarligen ogillar du vissa medlemmar och då ska de benämnas i nedgörande ordalag i anknytning till det kvinnliga könet.

Daddy borde inte varit lika naiv och okunnig då han redan har ett barn och ett sprucket förhållande bakom sig. Det har ju inte heller löpt smärtfritt.

Det är mycket annat vatten som flytit under broarna i alla dessa turer som du utesluter.

Med tanke på hur samarbetsovillig Daddy var under det bevakade umgänget genom att inte ens klara planerade umgängestider eller ens planerat mat och aktiviteter i kombination med hur svårt han hade att fungera sunt känslomässigt för sin dotter så var det kontrollerade umgänget inget vidare för dottern. En pappa som bryter ihop och visar dottern hur svag och ledsen han är när hon ska tillbaka till mamman och blir hysterisk och ställer till scener, det är inget vidare bra CV för Daddy. Det är att använda sin dotter för att visa sitt martyrskap.

Det var kanske just av den orsaken att hon känt Daddy sen 2003 som hon har anledning att vara orolig.
Det finns mycket vatten som flytit under Daddys broar i historien.

Nja Daddy har under samma tid eskalerat rejält, från att enbart smutskasta modern och hänga ut barnet till att nu varva det ytterst paranoit med konspirationsteorier till både SVT, Amnesty och allehanda kvinnojourer och myndigheter samt i största allmänhet till kvinnokönet i sig.

Gemensam vårdnad ges inte till föräldrar som inte förmår samarbete, det är skadligt för barnet. Daddy har haft alla möjligheter till umgänge om han inte blev så kränkt för att han inte fick den juridiska gemensamma vårdnaden, något han för övrigt från början inte ens ville ha. Han valde egostrid och prestige framför att på bästa sätt samarbeta för sin dotters bästa.
Han sket i sin ekonomi och i sitt ansvar att bringa inkomst till sina barn, striden för alla andras barn blev viktigare i den hejarkamp han fick på sin blogg. Sen proppar han i sig piller och sprit och skriver ett avskedsbrev på internet så han blir räddad och hyllad som den martyr han är. Idag har han tystnad för att han skulle vara misshandlad?! Tragiskt att gänget var så klantiga att de skrev ut misshandeln en dygn innan den skulle ha inträffat?! Detta är ett ytterst omoget beteende.

Så här erkänner du Daddys alkoholmissbruk?
Såklart att alla relationer är en krissituation och de allra flesta människor reder ut den inom två år, så lång tid brukar det faktiskt ta. Men detta har blivit kroniskt där en part hotfullt går ut på internet och skaffar sig en mobb som offentliggörs det de tu borde reda ut och därmed omintetgör varje form av fredlig överenskommelse.
Sen är det inte normalt att normala människor tillgriper långvarit alkoholintag i desperation över trasslig relation och dess uppbrytelse. Det är snarare alkoholister som skyller sitt behov av att inta alkohol på sådana saker. Det är alltid någon annans fel att de dricker. Att påstå att det inte skulle vara normalt vill du påstå är en brist på empati, snarare tvärtom vill jag påstå. Vill du ursäkta ditt alkoholmissbruk med att andra skulle ha brist på empati så är du själv alkoholist. Det finns ingen anledning att tycka synd om en full som beter sig jävligt, det är bara ömkligt. När man har barn och är ansvarig förälder så super man sig inte full och begär att andra ska tycka synd om en, vilken knepig föräldrainställning du har.

Jag ber om ursäkt till BM för att ha utsett dig till trådens skvallerkärring. I jämförelse med HenrikJ är ju BM snarast att betrakta som ett under av saklighet och lösningsorientering.

HenrikJ utses härmed till trådens i särklass största lögnare och skvallerkärring. Detta oavsett om han bär kalsonger eller trosor. Själv tror jag han är ett gubbäckel, men att han likförbannat bär trosor.

Att HenrikJ dessutom har en tapp rätt in hos modern blir ju uppenbart av hans tidigare uppvisade kännedom i privata saker som hänt så långt som 25 år tillbaks i tiden.

På detta sätt visar ju HenrikJ ganska tydligt vad D har tvingats handskas med de sista 5 åren. Henrik, jag rekommenderar dig att läsa följande inlägg på Daddys: http://daddys.blogg.se/2009/march/

Det är skrivet just till dig faktiskt. Men frågan är om du lär dig något innan det är för sent, eller om du ska behöva gå i samma fälla som Daddy och alla andra pappor som står som idioter efter fastställt faktum...

Your choise
Citera
2010-05-21, 20:37
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

//Reimer
Om andra lämnar historien bakom sig och vill konstruktivt börja tala om 2010 och framåt, så gärna för mig.

Det jag vänder mig emot är dom ensidiga attackerna på mamman, och mammans agerande, jag köper inte det. Jag köper inte denna svart vita bild av scenariot. Skall vi ha den, då ställer jag mig bakom mamman givet det som finns dokumenterat och givet det som jag kan läsa ur bloggen.
Citera
2010-05-21, 20:41
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BangTheDrum
Jag ber om ursäkt till BM för att ha utsett dig till trådens skvallerkärring. I jämförelse med HenrikJ är ju BM snarast att betrakta som ett under av saklighet och lösningsorientering.

HenrikJ utses härmed till trådens i särklass största lögnare och skvallerkärring. Detta oavsett om han bär kalsonger eller trosor. Själv tror jag han är ett gubbäckel, men att han likförbannat bär trosor.

Att HenrikJ dessutom har en tapp rätt in hos modern blir ju uppenbart av hans tidigare uppvisade kännedom i privata saker som hänt så långt som 25 år tillbaks i tiden.

På detta sätt visar ju HenrikJ ganska tydligt vad D har tvingats handskas med de sista 5 åren. Henrik, jag rekommenderar dig att läsa följande inlägg på Daddys: http://daddys.blogg.se/2009/march/

Det är skrivet just till dig faktiskt. Men frågan är om du lär dig något innan det är för sent, eller om du ska behöva gå i samma fälla som Daddy och alla andra pappor som står som idioter efter fastställt faktum...

Your choise
Kännedom i privata saker som går 25 år tillbaka i tiden.

Men vad drar Daddy in i striden om dottern då? När han gör påståenden om vad mamman råkat ut för.

Är det bara förbehållet Daddy att använda sådan information om den andra parten? Hennes uppväxt, sann eller inte, betyder allt för hennes lämplighet. Men hans har inte med saken att göra för han är opåverkad.

Förklara relevansen av hennes men inte hans?
Citera
2010-05-21, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Jag vet inte om jag kan helt hålla med dig. De ekonomiska problemen kan man inte se som positiva. Han har redan ett barn varannan helg och ev. ytterligare ett i framtiden. Lägg därtill ev. skador av misshandeln så är det några moln på himmeln.

FK kan ompröva sitt beslut men det tar väl upp till 8 veckor innan man får beslut. Ni som är hans vänner försök att övertala honom att svälja stoltheten och kontakta soc. Om inget annat så för barnens skull.

Var har Daddy yttrat sig angående ryktet om misshandel? Peka mig gärna i rätt riktning om jag har missat något.

Vad jag vet har han bara tagit en bloggsemester. Möjligt också att hans ekonomiska problem förvärrats av de anonyma anmälningar mot honom till FK som människor har uppmanats att skicka in. Eller så kanske han är trött på att allt han skriver förvrängs av såna som dig, BM ,Logga ut och HenrikJ?
Citera
2010-05-21, 20:42
Medlem
Natrixnatrixs avatar
Citat:

Det viktigaste är att han övertygas att stänga bloggen alternativt rensa bort allt som pekar ut ofrivilliga deltagare. För att få ett fungerande umgänge krävs samarbete och förmåga till att oavsett känslor hålla inne med aggressioner mot en part i en konflikt. Om jag blivit framställd som Daddy framställt barnets mor hade jag aldrig sett den skyldige till detta som en person jag kunnat lita på och som jag vill ge möjlighet att visa förbättring. Han har dessutom utelämnat en mängd försvårande omständigheter som gör att hela historien blivit feltolkad av alla engagerade.

Huruvida man är sjuk, sjukskriven, arbetslös eller fattig är inget hinder för att få igång umgänge och så småningom gemensam juridisk vårdnad. Svartmålning av den andra föräldern däremot visar på stor omognad och ovilja att komma till en lösning.
Citera
2010-05-21, 20:45
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Tack, ett vettigt inlägg jag vet inget om hans status just nu.
Du får rikta den frågan till Tyfonen eller BangTheDrum.

Visst du har rätt i att det ekonomiska ser inte så ljust ut nu men om
det stämmer att Daddy har fått ett jobb så kommer det att ordna sig.
Jag vet inte mer än vad du vet i det fallet men om gud är god och
alla goda krafter samverkar så kan det vara som det sägs.

Du vet mer om FK-rutiner än vad jag vet(har inte haft kontakt med dom
på många år) så det kan vara som du säger att det är 8-veckors karens som gäller.

Jag personligen hade inte kontaktat soc men om det är den sista utvägen så bör
väl Daddy överväga det.

Men med tanke på de dåliga erfarenheterna som han har av den myndigheten
så lär det ju inte bli så.

//Reimer
Citera
2010-05-21, 20:46
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Återigen måste jag påminna om regel 1.06. Läs den och följ den. Passa även på att begrunda vad som sägs i regel 1.07 på samma gång.

Kommentera inte detta meddelande. //Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in