Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Jag vill bara säga att hade alla inlägg gjorts på det sätt du gjort här hade det inte blivit denna fullständiga röra, det mesta handlar om ordval.
Genom att säga att anklagelserna visat sig vara grundlösa har man talat om att daddy inte är misstänkt i lagens ögon utan att skuldbelägga mamman.
Det är stor skillnad mot att säga att daddy blev falskt anklagad eftersom det antyder att mamman hittat på anklagelsen från början, och därmed blir hon skuldbelagd.
Det jag läser utifrån dokumenten är att både mamman och daddy kan tala sanning, jag uppfattar att barnet bekräftar det.
Hon berättar om det utan åthållsamhet eller på sådant sätt att man får uppfattningen om att hon skulle svika pappa eller att hon känner rädsla, hon verkar heller inte uppfatta det som en hemlighet.
Därav ser jag det som fullt möjligt att en oskyldig insident hänt, daddy ovetandes pga han sov, och mamman har anledning att bli bekymrad utav det flckan berättar....
Det betyder alltså att mamman garanterat är ett kräk som försöker sätta dit daddy om man står på daddys sida, det betyder heller inte att daddy är ett kräk som är farlig för dottern om man står på mammans sida...
Om alla tänker efter innan och slutar göra fakta av sina åsikter så kanske man kan föra en vettig diskussion.
Genom att säga att anklagelserna visat sig vara grundlösa har man talat om att daddy inte är misstänkt i lagens ögon utan att skuldbelägga mamman.
Det är stor skillnad mot att säga att daddy blev falskt anklagad eftersom det antyder att mamman hittat på anklagelsen från början, och därmed blir hon skuldbelagd.
Det jag läser utifrån dokumenten är att både mamman och daddy kan tala sanning, jag uppfattar att barnet bekräftar det.
Hon berättar om det utan åthållsamhet eller på sådant sätt att man får uppfattningen om att hon skulle svika pappa eller att hon känner rädsla, hon verkar heller inte uppfatta det som en hemlighet.
Därav ser jag det som fullt möjligt att en oskyldig insident hänt, daddy ovetandes pga han sov, och mamman har anledning att bli bekymrad utav det flckan berättar....
Hemligheten bestod i att hon ville vara mer med pappa och att han skulle försöka ordna detta, inget annat.
Modern hotade med anmälan innan, (det finns vittne) den kom sedan i direkt anslutning av att JR krävde umgänge enl. tidigare dom.
I de senaste färdigställda utredning jag har läst, som jag kommer att hantera med försiktighet, finns förklaring av moderns "oro" som överdriven, i annat dokument står: moderns oro finner inte ens i hennes egna ord någon rimlighet.
Det har funnits skäl för JR's frustration och styrkts tydligt att de som haft att hjälpa familjen brustit framförallt i skyndsamhet och ur barnets perspektiv, skiljas från en älskad förälder.
Jag tycker det skall tilläggas att JR´s största kritik riktas mot myndighetspersoner och inte dotterns mor. Vilket samtidigt blir omöjligt utan att berätta om grunden.