2010-05-08, 23:51
Medlem
Kimbo7s avatar
Daddys ex och dotter borde tilldömas ett stort skadestånd.
Citera
2010-05-08, 23:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
Bra om han har tagit bort inläggen som listats av DI. Det som sker med vårdnadsutredningen vet ingen här. Och nej, jag tycker att spekulationer om att daddy skulle ha blivit utsatt för incest av sin morsa är rena bottennapp. Det blir inte ett dugg bättre av att Daddy själv foliehattat på om sitt ex.
Om det vore så är det ju synd om honom.

Citat:
Daddys ex och dotter borde tilldömas ett stort skadestånd.
De borde de verkligen få. Hoppas att hon anmäler honom. Eftersom dottern är minderårig behöver det inte nödvändigtvis vara ett civilrättsligt mål. Och då står ju det allmänna för advokat osv. Så det tycker jag absolut hon ska gå vidare med.
Citera
2010-05-08, 23:54
Medlem
Kimbo.

Då borde dottern och Daddy också kunna få skadestånd för alla de fel som gjorts i utredningar och den tid dom förlorat.

LEroy
Citera
2010-05-08, 23:59
Medlem
Kimbo7s avatar
Leroy: jag delar inte din uppfattning där.
Citera
2010-05-08, 23:59
Medlem
Blinkern.

Vem har hindrat barnet från att umgänge kommer igång att fungerar på ett normalt sätt under hela tiden för tvisten?

Leroy
Citera
2010-05-09, 00:00
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du kanske kan googla - för du vet väl ungefär vad du söker antar jag?

Jag har flera vänner som arbetar inom socialtjänsten (ej samma) och jag har ärligt talat aldrig hört talas om att man skulle ha någon sådan utgångspunkt i utredningar - trots att vi ofta diskuterar ämnet på olika sätt. Det förefaller mig mycket underligt om de skulle ha kunnat undgå att nämna detta.

Wow. Vilket förlöjligande svar. Se bara på hur du får mig att framstå som en okunnig person.

Och sen vad gäller dina erfarenheter - hur ofta nämner du något som är normalt, något som händer varje dag? Här är artikeln, det tog ett tag då att söka på "socialtjänsten" får fram en hel del träffar. Tyvärr var det ingen utredning, utan mer en åsiktsartikel.

http://www.newsmill.se/artikel/2009/05/14/socialstyrelsen-uppmanar-socialtjansten-att-diskriminera
Citera
2010-05-09, 00:03
Medlem
Det är ok Kimbo.

Det är ett fritt land. Tycka får vi göra men det hänger ihop med vem som hindrat sammarbete och vem som hamnat i kläm.

Vem som valt att göra vad. Där har vi olika syn på verkligheten.

Sanningen hinner ikapp den som farit med osanning för barn är kloka och barn letar efter egna svar.
Framförallt i detta med identitet.

LEroy
Citera
2010-05-09, 00:04
Bannlyst
Citat:
Leroy: jag delar inte din uppfattning där.

Finns inte en något som visar att Joakim behandlats fel. Bara hans egna vanföreställningar. Man har sett till barnets bästa helt enkelt. Utredningar tar lite tid och tyvärr har han själv trappat upp konflikten oerhört med sitt beteende. Det är synd om dottern som inte får bägge sina föräldrar. Joakim skulle ha tänkt lite på henne också.

Nu har han hängt ut henne och hennes älskade mamma. Sanningen kommer i kapp till slut och hon ser Joakim som en person som har skadat henne mycket.
Citera
2010-05-09, 00:07
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Finns inte en något som visar att Joakim behandlats fel. Bara hans egna vanföreställningar. Man har sett till barnets bästa helt enkelt. Utredningar tar lite tid och tyvärr har han själv trappat upp konflikten oerhört med sitt beteende. Det är synd om dottern som inte får bägge sina föräldrar. Joakim skulle ha tänkt lite på henne också.

Vad DU tror är vanföreställningar. Alltså, du vet inte ens vad som hänt, du har bara det som du läst dig till.. och, uppenbarligen har du struntat i det handlingar som presenteras på hans site. Och ändå beter du dig på detta sätt?
Citera
2010-05-09, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Joakim har med patos skrivit ett blogginlägg om kvinnliga pedofiler. Han återkommer påtagligt ofta till ämnet. Att han själv kommer med såna här teorier gör ju att man kan åtminstone tänka tanke på att han själv har råkat ut för något. Det är ju inte konstigare än att han tänker så om mamman. Joakims relation med mamman verkar inte ha varit nåt vidare. Joakim har skrivit att han alltid har haft problem med kvinnor, sen han var mycket liten. Vad har hänt?
Det kan man undra.
Men jag tycker att genomgående för hans vårdnadstvist är att han sökt andra fall för att därigenom bekräfta sitt eget och att det är alla andra som är dumma. Han ser inget eget personligt ansvar.
Att det finns ett oskyldigt dömt fall rörande en pappa tar han som en sanning att det är så för honom också. Han läser inte de fall där det fanns fog och där det dömdes fel och gick illa.
Normala människor väljer sina strider och rannsakar sin egen del i den konflikt som uppstått. Men det gör inte han, mödrar blir per automatik fiender, det finns ingen urskiljningsförmåga, bara något djupt ursinne.
Även män som inte håller med blir också likställda med mödrar.
Han förstår inte att så hatisk som han är så inbringar han inte trovärdighet att kunna fullfölja ett föräldrasamarbete som är för barnets bästa i första rummet. Jag tror att han skrämmer skiten ur barnets mamma och man kan inte övertyga ett sunt föräldraskap genom kränkningar, uthängningar, hot och otillbörliga intrång i den personliga integriteten för den andra föräldern och för den lilla dottern.
Han söker fall där kvinnor är förövare för att försvara sitt fall, det är bara tragiskt eftersom hans eget beteende berövar hans dotter en sund fader. Vilken sund bild klarar han att ge henne om hennes eget kön?
Citera
2010-05-09, 00:12
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Även män som inte håller med blir också likställda med mödrar.
Han förstår inte att så hatisk som han är så inbringar han inte trovärdighet att kunna fullfölja ett föräldrasamarbete som är för barnets bästa i första rummet. Jag tror att han skrämmer skiten ur barnets mamma och man kan inte övertyga ett sunt föräldraskap genom kränkningar, uthängningar, hot och otillbörliga intrång i den personliga integriteten för den andra föräldern och för den lilla dottern.
Han söker fall där kvinnor är förövare för att försvara sitt fall, det är bara tragiskt eftersom hans eget beteende berövar hans dotter en sund fader. Vilken sund bild klarar han att ge henne om hennes eget kön?

Har du länkar eller information om detta? Du lägger fram ganska inflammatoriska uppgifter, vad grundar du dessa på?
Citera
2010-05-09, 00:13
Medlem
Blinkern.

Jag vet att det kan gå till så jävla illa oavsett hur mycket man tänker på barnet och inte agerar.

Man kan sitta där och gråta och låta bli att strida, man kan vara anonym, barnet fjärmas allt mer från den andre förälderns sociala bas.

Om den andre parten har bestämt sig för att jag har ensamrätt och utalar att du skall inte få träffa ditt barn och drar, jag skall göra allt för att hindra dig. Myndigheter inte gör objektiva utredningar utan går i fällan om den hotffulle manen och agerar utifrån detta. Blockerar och sabboterar i runt 5-år. Ja då borde du förstå at det är lätt att bli en svikarfarsa.

Men att sitta som du oh ägna tid på att säga att problem inte existerar utan det enbart beror på honom visar ju på dålig insikt.

Du borde nog undersöka lite i bland de föräldrar du har runt omkring dig och se hur det ser ut med boende, vårdnad och umgänge.

När du gått en mil i Dadys eller andra pappor som sliter sina gråa hår för att det skall komma igång och fungera då kan vi börja prata med respekt men inte så länge du sitter och tror, tycker eller insinuerar.

Leroy

Leroy
Senast redigerad av Leroy1 2010-05-09 kl. 00:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in