2010-05-08, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Det är väldigt troligt att han blir dömd, och givetvis använder man det i en vt. Det är ju faktiskt ett bevis på att han icket värnar om sin dotter och att han beter sig illa mot den andra föräldern och det kan man verkligen inte kalla att samarbeta.

Och detta har hans så kallade vänner suttit och applåderat.
Med sådana vänner behöver man inga fiender
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Eh, ok. Att tycka utan att producera fakta eller grunden till varför du tycker som du tycker, är rent kontraproduktivt. Att bara tycka tjänar inget till. Vi har en jävla massa tyckare i landet, men väldigt få som säger varför. Som är intresserade av att lyfta fram faktan, så att andra personer kan bilda sig sin egen uppfattning istället för att lamt spy upp någon annans uppfattning utan att egentligen veta varför.

De som lyfter fram fakta och forskning och sen drar en slutsats.. all heder till dem.

Din andra bit om kvinnliga pedofiler har jag inte satt mig in i, men det är nog också ett område som det är politiskt inkorrekt att tala om i dagens samhälle.

Joakim har med patos skrivit ett blogginlägg om kvinnliga pedofiler. Han återkommer påtagligt ofta till ämnet. Att han själv kommer med såna här teorier gör ju att man kan åtminstone tänka tanke på att han själv har råkat ut för något. Det är ju inte konstigare än att han tänker så om mamman. Joakims relation med mamman verkar inte ha varit nåt vidare. Joakim har skrivit att han alltid har haft problem med kvinnor, sen han var mycket liten. Vad har hänt?
Citera
Medlem
HenrikJ.

För din info.

Dokumenten DI listat finns inte längre på sidan!

LEroy
Citera
2010-05-08, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Med sådana vänner behöver man inga fiender

Tyvärr kan han inte ha några andra då han inte klarar av att någon tycker något annorlunda. Han blir ju hotfull för minsta lilla. Det ska göras saker, anmälas, hängas ut, kallas fulla namn för minsta lilla och framför allt ska det konspireras om feminsitterorier på ett fullständigt groteskt sjukligt sätt.

Han behöver en riktigt lång terapi enligt mig.
Citera
2010-05-08, 23:38
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ja och hur många såna här fall finns det, där barnen kanske inte mördas men utsätts för övergrepp av olika slag, eller en fullständigt otrygg tillvaro med en far som knappt kan ta hand om sig själv.

De som värnar om barn pratar aldrig om dessa barn och dessa rättegångar och om att det ska forskas på detta. De är mest intresserade av pappors rättigheter.

Barnen måste ha rätt att växa upp i trygghet utan våld och galenskaper.

Jag är mer intresserad av barnens bästa. Sen om det är mamman eller pappan som är den dåliga partern får utredningen visa. Ett stort problem idag är att utredarna får lära sig att bortse från mannens utsaga (tyvärr hittar jag inte fakta på detta nu, men SoC-utredare får lära sig att man ofta ska bortse från pappans berättelse, för det är någon form av taktik han har, när han försöker lägga fram bevis).
Citera
2010-05-08, 23:40
Bannlyst
Citat:
Jag är mer intresserad av barnens bästa. Sen om det är mamman eller pappan som är den dåliga partern får utredningen visa. Ett stort problem idag är att utredarna får lära sig att bortse från mannens utsaga (tyvärr hittar jag inte fakta på detta nu, men SoC-utredare får lära sig att man ofta ska bortse från pappans berättelse, för det är någon form av taktik han har, när han försöker lägga fram bevis).

Ja självklart är det utredningen som ska visa det. Jag tror inte alls att det är något som är legio inom den världen. Att det förekommer ja, men det är inget enormt problem jämfört med många andra.

Den pappan som nu har mördat sina barn, första helgen han fick ha umgänge, DET är ett riktigt stort problem. Där har man klart begått en miss.
Citera
2010-05-08, 23:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Får de? I vilken del av utbildningen ingår det? Vad heter den kursen?
Citera
2010-05-08, 23:41
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Joakim har med patos skrivit ett blogginlägg om kvinnliga pedofiler. Han återkommer påtagligt ofta till ämnet. Att han själv kommer med såna här teorier gör ju att man kan åtminstone tänka tanke på att han själv har råkat ut för något. Det är ju inte konstigare än att han tänker så om mamman. Joakims relation med mamman verkar inte ha varit nåt vidare. Joakim har skrivit att han alltid har haft problem med kvinnor, sen han var mycket liten. Vad har hänt?

Spekulationer, historier.. Lessen, men lägg ner. Du uppvisar inga länkar, ingen information, bortsett från vad du tror. Bleh.
Citera
2010-05-08, 23:41
Bannlyst
Citat:
Tyvärr kan han inte ha några andra då han inte klarar av att någon tycker något annorlunda. Han blir ju hotfull för minsta lilla. Det ska göras saker, anmälas, hängas ut, kallas fulla namn för minsta lilla och framför allt ska det konspireras om feminsitterorier på ett fullständigt groteskt sjukligt sätt.

Han behöver en riktigt lång terapi enligt mig.

Vi tror ju då att dessa konspirationer är sanna. Konspirationer är inget ovanligt eller overkligt.
Citera
2010-05-08, 23:42
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Får de? I vilken del av utbildningen ingår det? Vad heter den kursen?

Jag ska återkomma till dig om detta. Roligt att du frågar, eftersom jag sa rakt ut att jag just nu inte hittade länken.
Citera
2010-05-08, 23:47
Medlem
Kimbo7s avatar
Bra om han har tagit bort inläggen som listats av DI. Det som sker med vårdnadsutredningen vet ingen här. Och nej, jag tycker att spekulationer om att daddy skulle ha blivit utsatt för incest av sin morsa är rena bottennapp. Det blir inte ett dugg bättre av att Daddy själv foliehattat på om sitt ex.
Citera
2010-05-08, 23:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag ska återkomma till dig om detta. Roligt att du frågar, eftersom jag sa rakt ut att jag just nu inte hittade länken.
Du kanske kan googla - för du vet väl ungefär vad du söker antar jag?

Jag har flera vänner som arbetar inom socialtjänsten (ej samma) och jag har ärligt talat aldrig hört talas om att man skulle ha någon sådan utgångspunkt i utredningar - trots att vi ofta diskuterar ämnet på olika sätt. Det förefaller mig mycket underligt om de skulle ha kunnat undgå att nämna detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in