2010-05-09, 00:17
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leroy1
Du borde nog undersöka lite i bland de föräldrar du har runt omkring dig oh se hur det ser ut med boende, vårdnad och umgänge.

Finns en annan aspekt.. titta bara på tidningar om hur de rapporterar om detta. En kvinna som kidnappar barnen sägs "fly". En man som flyr från mamman "kidnappar" alltid barnen. Det är så styrt och vinklat att man nästan spyr. Varför kan det inte vara balanserat?
Senast redigerad av morrhugg 2010-05-09 kl. 00:17. Anledning: felstavning
Citera
2010-05-09, 00:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Det kan man undra.
Men jag tycker att genomgående för hans vårdnadstvist är att han sökt andra fall för att därigenom bekräfta sitt eget och att det är alla andra som är dumma. Han ser inget eget personligt ansvar.
Att det finns ett oskyldigt dömt fall rörande en pappa tar han som en sanning att det är så för honom också. Han läser inte de fall där det fanns fog och där det dömdes fel och gick illa.
Hans sätt att försöka bevisa något är att hitta något annat fall, trots att det knappt finns några liknelser så drar han långtgående slutsatser. Hela hans sätt att tänka verkar förvirrat.
Citat:
Normala människor väljer sina strider och rannsakar sin egen del i den konflikt som uppstått. Men det gör inte han, mödrar blir per automatik fiender, det finns ingen urskiljningsförmåga, bara något djupt ursinne.
Han krigar om allt som om det var den sista striden. Det finns inger för smått för att sätta in hela artilleriet. Allt ska förgöras som är emot något som han anser.

Citat:
Även män som inte håller med blir också likställda med mödrar.
Han har klart delat upp gott = män och ont = kvinnor.

Citat:
Han förstår inte att så hatisk som han är så inbringar han inte trovärdighet att kunna fullfölja ett föräldrasamarbete som är för barnets bästa i första rummet. Jag tror att han skrämmer skiten ur barnets mamma och man kan inte övertyga ett sunt föräldraskap genom kränkningar, uthängningar, hot och otillbörliga intrång i den personliga integriteten för den andra föräldern och för den lilla dottern.
Självklart upplever den andra föräldern det som en kränkning när man lägger ut telefonsamtal och berättar att man är tokig, arg etc. samtidigt som han säger att mammans mamma är en rabiat galen kärring typ och att morfadern nog har satt på den andra föräldern, anmäler all möjlig påhittad skit som egenmäktigt förfarande med barn och annat trams, lägger ut något som han själv ser som ett sexuellt övergrepp av dottern på internet. Hur fan förväntar han sig att nån ska tycka att han samarbetar?

Citat:
Han söker fall där kvinnor är förövare för att försvara sitt fall, det är bara tragiskt eftersom hans eget beteende berövar hans dotter en sund fader. Vilken sund bild klarar han att ge henne om hennes eget kön?
Man kan ju bara undra hur han reagerar om dottern skulle vilja vara hos mamman hellre en period eller säga att hon älskar sin mamma. Är inte det en personlig kränkning för Joakim?
Citera
2010-05-09, 00:19
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Med sådana vänner behöver man inga fiender

Man har de vänner man förtjänar.
Citera
2010-05-09, 00:27
Medlem
Blinkern.

Tänk om det är så att barnet kanske trivts i vardagen med/hos fadern och modern är livrädd för att barnet skall trivas så bra så att det skall välja mer tid där eller uttrycka längtan och därför motarbetar att det finns möjlighet till umgänge och kvalitetstid.

Det har inte slagit dig någon gång att det kanske är av rädsla som modern målar upp bild efter bild av den stora stygga vargen lite överallt för att förhindra i snart 5-år att det fungera normalt som det kan göra i 90% av separationer. Tyvärr så är inte ens de normala 90% riktigt bra heller för barnen där har oftast boende och mer naturlig kontakt med mamman och pappor betalar underhåll nöjer sig med torsdag till och med söndag. Barnbidragen går per automatik till mödrar - oavsett tiden. ???

Nej det finns inga fel.

Det beror på mannen.

Jo tjena.

LEroy
Senast redigerad av Leroy1 2010-05-09 kl. 00:31.
Citera
2010-05-09, 00:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Vad DU tror är vanföreställningar. Alltså, du vet inte ens vad som hänt, du har bara det som du läst dig till.. och, uppenbarligen har du struntat i det handlingar som presenteras på hans site. Och ändå beter du dig på detta sätt?

Hon är inte inresserad av sanningen förstår du väl. Hon är en könskrigare.
Citera
2010-05-09, 00:36
Medlem
Kimbo7s avatar
Oj, en könskrigare? Vem ger ett mer krigiskt intryck än "slutstriden" Daddy?
Citera
2010-05-09, 00:37
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
Bra om han har tagit bort inläggen som listats av DI. Det som sker med vårdnadsutredningen vet ingen här. Och nej, jag tycker att spekulationer om att daddy skulle ha blivit utsatt för incest av sin morsa är rena bottennapp. Det blir inte ett dugg bättre av att Daddy själv foliehattat på om sitt ex.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Tror du missat hela grejen. Han har ju inte fått träffa sin dotter på ett vettigt sätt. I den nya vårdnadsutredningen som nu finns hos tingsrätten så förklaras detta med - mammans agerande. Dottern ska ha rätt till båda sina föräldrar. Eeeh...

Nu verkar Mayito vara av en annan uppfattning.
Citera
2010-05-09, 00:38
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Wow. Vilket förlöjligande svar. Se bara på hur du får mig att framstå som en okunnig person.

Och sen vad gäller dina erfarenheter - hur ofta nämner du något som är normalt, något som händer varje dag? Här är artikeln, det tog ett tag då att söka på "socialtjänsten" får fram en hel del träffar. Tyvärr var det ingen utredning, utan mer en åsiktsartikel.

http://www.newsmill.se/artikel/2009/05/14/socialstyrelsen-uppmanar-socialtjansten-att-diskriminera

Du läste väl i faktarutan vem som skrivit denna "åsikts-artikel" också?

Utifall att du missade det så citerar jag den åt dig;

Citat:
OM FÖRFATTAREN
Jag har drivit min blogg "daddys" i snart åtta månader. Jag väljer nu att gå ut under mitt rätta namn då jag insett mörker endast kan skingras av ljus. Jag är inte bitter, inte galen och varken rättshaverist eller konspirationsteoretiker. Jag är bara en förbannad pappa som utsatts för grova brott av våra myndigheter i syfte att hindra mig från att skydda mitt barn.

Kan vi kanske vara överens om att detta inte kan tas som ett fakta underlag för vilken utbildning eller vilka direktiv socialtjänstens anställda får -- utan snarare ytterligare en inlaga där Joakim framför sin åsikt om hur han TROR att det fungerar.
Citera
2010-05-09, 00:40
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leroy1
Tänk om det är så att barnet kanske trivts i vardagen med/hos fadern
...
Tyvärr så är inte ens de normala 90% riktigt bra heller för barnen där har oftast boende och mer naturlig kontakt med mamman och pappor betalar underhåll nöjer sig med torsdag till och med söndag. Barnbidragen går per automatik till mödrar - oavsett tiden. ???

Det är ju precis så det är med JR's son. Han vill vara mer med pappa, pappa vill ha han mer, mamman verkar vara fullständigt ok med det, men JR's kommentar: jag har inte råd.

Det är ta mig fan den sämsta ursäkt man kan komma med. Vad skall man säga till barnet i framtiden ?
"Ja, jag ville ha dig mer men jag hade inte råd. Jag valde att vara hemma och sjukskriven och satsa all min tid på foliehatts-ärenden".

Kamma mittbena, ta sig och kragen och sök ett jobb som vilken vuxen människa som helt.
Senast redigerad av LadyMystica 2010-05-09 kl. 00:45.
Citera
2010-05-09, 00:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Det är ju precis så det är med JR's son. Han vill vara mer med pappa, pappa vill ha han mer, mamman verkar vara fullständigt ok med det, men JR's kommentar: jag har inte råd.
Det är ta mig fan den sämsta ursäkt man kan komma med. Vad skall man säga till barnet i framtiden ?
"Ja, jag ville ha dig mer men jag hade inte råd. Jag valde att vara hemma och sjukskriven och satsa all min tid på foliehatts-ärenden".
Kamma mittbena, ta sig och kragen och sök ett jobb som vilken vuxen människa som helt.
Ord och inga visor! Jag får också uppfattningen att han inte tål att synas i sömmarna. Han skriker efter en rättvisa som han inte klarar att ta hand om.
Det borde krävas körkort för vissa föräldrar.
Citera
2010-05-09, 00:58
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica

I de kretsar han rör sig kanske detta anses som att man inte stöder "saken".

Citat:
Mikael Karlsson som startade sms insamlingen till mig är vräkt från sin lägenhet och har tvingats att tillfälligt flytta in hos sin mor.

Read more: http://daddys.blogg.se/2009/december/jag-vagrade-lyssna.html#comment#ixzz0nNiNFEQ7
Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial

När nöden är som störst då går det bra att förlita sig till det hatade kvinnliga släktet.
Citera
2010-05-09, 01:05
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du läste väl i faktarutan vem som skrivit denna "åsikts-artikel" också?

Utifall att du missade det så citerar jag den åt dig;

Kan vi kanske vara överens om att detta inte kan tas som ett fakta underlag för vilken utbildning eller vilka direktiv socialtjänstens anställda får -- utan snarare ytterligare en inlaga där Joakim framför sin åsikt om hur han TROR att det fungerar.

Jo, det gjorde jag. Det är synd att det inte är mer fakta bakom den. Dock så får han rätt av vissa undersökningar på sistone. Så du kanske inte ska förlöjliga artikeln bara pga vem som gjort den. Istället kanske du skulle titta på budskapet i artikeln?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in