2010-05-20, 11:28
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ståltomten
...Jag tycker inte myndigheterna har uppmuntrat och belönat smutskastning och umgängessabotage, i alla fall inte de första åren. Möjligen har myndigheterna varit oengagerade, inkompetenta och handfallna. Men det är en milsvid skillnad säger ju jag.

Genom att vara oengagerade, inkompetenta och handfallna så leder det i slutändan till att just smutskastning, umgängessabotage m.m. belömas. Genom att den s.k. kontinuitetsprincipen då tillämpas. Därför krävs ett resolut och tydligt agerande från myndigheternas sida från början. Ett agerande som dessutom är öppet och transparent, så att det går att granska i detalj.

Citat:
Du måste då tänka tanken fullt ut, hur "systemet" skulle se ut som börjar medla/lägga sig i mellan Joakim och mamman, kanske redan innan barnets födsel.

Gud bevare oss alla från en sån myndighet, säger ju jag. Och bevare oss från räkningen från Skatteverket. Det låter väldigt dyrt.

Tvärtom. Som det är nu har denna vårdnadstvist kostat oss skattebetalare miljontals kronor. Ett snabbare och resolutare agerande från myndigheterna hade sparat både pengar och lidande för de inblandade.

Citat:
Som jag ser det var Joakim helt enkelt bara varit mer osmidig än mamman, från ruta ett i spelet. Systemet må ha sina skavanker, men mycket av Joakims problem får han skylla sig själv för.

Det där får du gärna utveckla och exemplifiera. Vad skulle Joakim gjort istället?
Citera
2010-05-20, 11:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Natrixnatrix
Men vad fint. Kan du inte vara vänlig och skriva ditt riktiga namn här då och orten du bor på? Berätta gärna om dina ungdomssynder också. Inte för att någon gör sig en föreställning om vem du är men det är väl bättre med öppenhet och transparens? Jag inväntar din öppenhet och transparens.

Jag gör det gärna om du gör det först :-)

Du måste skilja på privata personer och personer som är offentliga samt myndigheter, om människor levde enligt din paroll så skulle aldrig några problem uppdagas. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Ni skjuter bara budbäraren hela tiden.
Citera
2010-05-20, 11:47
Medlem
Ståltomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Det där får du gärna utveckla och exemplifiera. Vad skulle Joakim gjort istället?

Generellt sett: varit mer smidig.

Andra sidan har inte kommit till tals, så om man spekulerar från rykten: slutat supa och missbruka tabletter. Varit mindre aggressiv och hotfull. Tyglat sitt kontrollbehov. Slutat porrsurfa. Sökt behandling för sina mentala problem, gått i terapi, tagit åt sig den behandligen. Bemött myndigheter på ett vettigare sätt. Tagit kontakt med ett vettigt ombud direkt när mamman stack. Lyssnat på goda råd från sin egen familj. Tagit kontakt med myndigheterna snabbare. Klippt sig och skaffat ett riktigt jobb.

Det är svårt att exemplifiera eftersom den enda officiella synvinkeln vi har på situationen är från Joakims blogg, den andra sidan är tyst (av förståeliga skäl). Och på bloggen är det ju som bekant inte bara en vårdnadstvist som beskrivs på ett nyktert, opartiskt sätt -- precis allt är ju belyst i ljuset av en en global konspiration mot män. Hela bloggen är ju en partsinlaga, och inget fel med det. Men konfliktens egentliga orsaker mörkas ju då.
Senast redigerad av Ståltomten 2010-05-20 kl. 11:54.
Citera
2010-05-20, 11:55
Medlem
Ståltomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Tvärtom. Som det är nu har denna vårdnadstvist kostat oss skattebetalare miljontals kronor. Ett snabbare och resolutare agerande från myndigheterna hade sparat både pengar och lidande för de inblandade.

Kanske vi kan inrätta ett system där medborgarna måste söka lämplighetsintyg innan dom kan skaffa barn.

Och sen har varje familj en eller två anställda från myndigheterna inneboende. Dessa kan ju medla då, utifall att det blir konflikter inom familjen.
Citera
2010-05-20, 11:55
Bannlyst
Citat:
...precis allt är ju belyst i ljuset av en en global konspiration mot män. Hela bloggen är ju en partsinlaga

Många män i Sverige håller idag bevisligen med om att det är en konspiration mot män i detta landet. Det är min uppfattning också. Det är ju det som bloggen går ut på, att bekämpa denna konspiration. För den är verklig.
Citera
2010-05-20, 12:05
Medlem
Ståltomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skarvoe
Många män i Sverige håller idag bevisligen med om att det är en konspiration mot män i detta landet. Det är min uppfattning också. Det är ju det som bloggen går ut på, att bekämpa denna konspiration. För den är verklig.

Det må vara hänt, jag vet inte.

Men tror du att de beskrivningar som finns på Internet av vad som hänt från början i just denna vårdnadstvisten är helt opartisk och objektiv? Den andra sidan i själva tvisten har ju inte sagt ett ord. Det enda som finns är rena rykten, plus det man kan ana i vissa domar etc, när någon från den andra sidan har blivit citerad.

Kanske ser jag inte skogen för alla träd, men jag ser mer att det är två knäppa föräldrar här, än att systemet är helt och fullständigt genomruttet.

Och ärligt talat tycker jag Joakim verkar så knäpp att om han säger att systemet är genomruttet, så ställer jag mig omedelbart lite skeptisk. Om systemet verkligen är helt korrumperat, gör han mer skada än nytta.
Citera
2010-05-20, 12:07
Bannlyst
Citat:

Spot on!

Det går nog int att blunda för att det är några starka kvinnosakskämpar tillsammans med några feministiska politiker som konspirerat ihop detta. De körde med en fulmetod vad jag förstår där de skickade ut vykort till samtliga riksdagsledamöter och på detta vykort fanns en bild på ett barn som blev slagen av sin far och med texten: Måste jag åka till min pappa igen?

Tydligare än så kan det inte bli...

Det finns för många olika skumma saker som hänt som gör att det luktar konspiration eller snarare em maktposition som ska behållas, och så den rädslan som pumpas ut i samhället om mäns farlighet.

Daddy har rätt till sin dotter och hans dotter har rätt till honom.
Citera
2010-05-20, 12:07
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:

Det låter ju minst sagt jättekonstigt. Det är män som styr samhället, att det är män som äger mest i samhället, män som sitter på de flesta chefsstolar osv... och ändå påstås det finnas en konspiration MOT männen? Jag får det inte riktigt att gå ihop faktiskt. Eller är det undergroundfeminizterna som du menar?
Citera
2010-05-20, 12:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Det låter ju minst sagt jättekonstigt. Det är män som styr samhället, att det är män som äger mest i samhället, män som sitter på de flesta chefsstolar osv... och ändå påstås det finnas en konspiration MOT männen? Jag får det inte riktigt att gå ihop faktiskt. Eller är det undergroundfeminizterna som du menar?

Det finns två olika maktarenor, den inre och den yttre sen kan du säkert själv lista ut vilket kön som är chef för vilket.

Det är ingen slump att det är männen som tagit över de svartas riter med att öppna dörrar, gå ut i krig,tala fint inför våra herrar. Vi behandlar kvinnor som vore de gudinnor och de pengar som män drar in spenderas till 70% av våra gudinnor dvs kvinnorna. Gå in i vilket köpcentrum som helst och titta hur verkligheten ser ut!

Daddy och andra män har således ingenting att säga till om i vårdnadstvister p g a denna ordning, tänk dig en svart man i en domstol mot sin landlord, vilka chanser ger du denna svarta man?

Om man inte är färgad och har lite kunskap på nacken så kan man läsa igenom Daddy´s blogg och se strukturerna som bekräftar vad jag tidigare skrivit. Mannen ses på som en slav som ska tjäna samhället och gudinnorna det är därför det är så viktigt att pappan signerar faderskapsbeviset så fort som möjligt för om gudinnan byter ut sin slav så får hon betalt via skattesystemet som mestadels är uppbyggt av slavar (män) och den ratade tidigare slaven kan göras skyldig till underhåll.

Det har naturligtvis med fysik att göra, män är bra på att arbeta....
Det har naturligtvis med psykologi att göra, kvinnor är bra på att bli trodda...

Där, någonstans mellan tummen och pekfingret, ligger sanningen bakom den tragiska historien med Daddy, pappor och andra barns sorgliga historier.
Citera
2010-05-20, 12:28
Bannlyst
Citat:
Det låter ju minst sagt jättekonstigt. Det är män som styr samhället, att det är män som äger mest i samhället, män som sitter på de flesta chefsstolar osv... och ändå påstås det finnas en konspiration MOT männen?

Ja, det sitter många män på olika maktpositioner. Men de är ju inte lojala mannen på gatan, eller pappan som är inbegripen i en vårdnadstvist. Män håller inte ihop för mäns intressen. Det gör däremot kvinnor. Däremot så är det synligt i öppen dager att bl a kvinnliga journalister och kvinnliga politiker håller ihop för att ge kvinnor fördelar, och att smutskasta och håna män.
Citera
2010-05-20, 12:30
Bannlyst
Citat:

Dessutom så stämmer väl inte det längre att män som styr samhället. Det finns ju kvinnor överallt på maktpositioner idag.
Citera
2010-05-20, 12:33
Bannlyst
Citat:
Kanske ser jag inte skogen för alla träd, men jag ser mer att det är två knäppa föräldrar här, än att systemet är helt och fullständigt genomruttet.

Och ärligt talat tycker jag Joakim verkar så knäpp att om han säger att systemet är genomruttet, så ställer jag mig omedelbart lite skeptisk. Om systemet verkligen är helt korrumperat, gör han mer skada än nytta.

Jag är mer benägen att hålla med här. Jag vet inte om "knäppa" är rätt ord - men något åt det hållet iaf.
Sen hur "ruttet" "systemet" verkligen är i de här frågorna är svårt att för mig att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in