2010-04-28, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leroy1
Blinkerm.
Jag har så klart många tankar och ideér. Tycker en del av dina förslag är riktigt bra. Allt beror så klart å de direktiv som soialstyrelsen ger till familjerätten innan man tvingas gå till domstol.

Inte många vill ringa polis och begära verkställighet eller ha en tvist där det handlar om vite.

FR. borde kunna beordra obligatoriska samtal där bägge parter skall visa sin vilja att delta och fullfölja en utredning som kan visa på lämplighet och förmåga.

Det kan bara ske genom nya direktiv och bemyndigande...

Sen håller jag med dig om att det vore enklare om möjligheten fanns från början.

Leroy

Leroy, du kanske inte förstod frågan, jag frågade vad pappor kan göra för att förbättra situationen för sig själva? Alltså männen, karlarna vad är dett vettigt sätt att handla på idag om man planerar att skaffa barn tycker du?

Om du skulle råda en ung man som vill skaffa barn med sambo vad skulle du komma med för råd?
Citera
2010-04-28, 22:29
Medlem
micro113 är det inte ett barn för mycket vi pratar om i alla fall, oavsett om det är 1000 eller 7000?

Ackumelerat så blir det inge bra eller om man räknar upphöjt till, försöker prata om ett fåtal i stället för att se att det faktiskt handlar om en hel del barn i verkligheten.

Leroy
Citera
2010-04-28, 22:30
Medlem
Pinglaklaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Jag har ingen aning om hur lång tid olika ärenden brukar ta, i och för sig så beror väl tiden på en massa olika saker så det är svårt att säga. Oprioriterad skit som snart läggs ner. Ja jag ska inte säga emot jag har ingen aning.

Så Joakim och dottern har inte träffat varandra på ett helt år nästan.

Vad menar du att det inte är troligt att det är mamman som anmält? Vad grundar du den uppfattningen på?

Jätte enkelt, om mamman känt/känner sig ofredad så skulle hon tagit upp det i sin berättelse till utredaren. Där hon försöker tala om varför inte dottern ska träffa/behöver sin pappa, lika om det gällde dottern.

När det gäller barn och kvinnofridsärenden så har de hög prioritering.

Nej det har de inte gjort, har inte det framkommit?
Citera
2010-04-28, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pinglaklara
Jätte enkelt, om mamman känt/känner sig ofredad så skulle hon tagit upp det i sin berättelse till utredaren. Där hon försöker tala om varför inte dottern ska träffa/behöver sin pappa, lika om det gällde dottern.

Jo men de har ju träffat varandra fast med en kontakperson närvarande under halva tiden tror jag.

Ja just det, det är ju helt logiskt och rimligt, då är det någon annan som anmält något. Konstigt att Joakim inte har berättat något om det i dag då han skulle kolla detta. Tänk om det var nåt som han inte vill säga?
Citera
2010-04-28, 22:34
Medlem
Blinkerm.

Jag kan inte ge andra råd än de du lyft.
Jag hoppas förutsättningar förändras. Du har rätt till att barn har rätt enligt DNA.

Man borde nog ha skriftligt samtycke eller använda skydd tills avtal är undertecknade eler lagstiftning förändrats. Alternativt kan man vara övertygad om att man ser att partern oavsett är beredd att dela på ansvaret som ett ögonblick av kärlek/sex kan orsaka.

Lämnar härmed tillbaka tråden till Daddy och ämnet, ser fram emot att Ni tar upp frågorna och tråden han startat igen. Det Tuesday tog upp får föklaras.

Avgår tills sakfrågan åter diskuteras. Låter de generella frågorna vara. Slutar gå i cirkel o diskutera sånt som sabbar just detta barns ev. möjlighet och rätt då det är södertrasat.

Hoppas att moderator ser detta och ev. stänger ner denna tråd som hamnar allt mer i det generella i stället för det specifika.

Leroy
Senast redigerad av Leroy1 2010-04-28 kl. 22:44.
Citera
2010-04-28, 22:36
Avstängd
micro113s avatar
Citat:

Försöker hon säga att dottern inte ska/bör träffa Joakim då?

Det har hon ju inte sagt en enda gång i något annat dokument hittills förutom när socialtjänsten ger henne de direktiven vid anmälan om snoppleken. Annars har mamman i utredningarna sagt att Rania tycker om sin pappa och vill träffa honom - att hon vill att de skall ha kontakt, men att hon vill att någon annan är med för hon är osäker på om Joakim klarar av att ta hand om Rania.

Jag har inte sett att hon uttrycker att Rania inte skall träffa sin pappa - inte ens efter anmälan i oktober säger hon det.
Citera
2010-04-28, 22:59
Medlem
Pinglaklaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Jo men de har ju träffat varandra fast med en kontakperson närvarande under halva tiden tror jag.

Ja just det, det är ju helt logiskt och rimligt, då är det någon annan som anmält något. Konstigt att Joakim inte har berättat något om det i dag då han skulle kolla detta. Tänk om det var nåt som han inte vill säga?

Nej, varannan vecka 4 tim med kontaktperson närvarande, sedan jan eller feb 2010, men tom detta har modern saboterat, därför har soc nu utsett en barnpsykolog. Hoppas flickan får hjälp äntligen.
Citera
2010-04-28, 22:59
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Jag tror, oprioriterat skit som läggs ner snart.

Kan så vara, men som du själv skrev, du kan bara tro.
Frams till någon bemödar sig att ringa TR och kontrollera så vet ingen vad det handlar om, mer än att det finns ett målnummer - angivet av Tuesday.
Citera
2010-04-28, 23:06
Bannlyst
Citat:
Nej, varannan vecka 4 tim med kontaktperson närvarande, sedan jan eller feb 2010, men tom detta har modern saboterat, därför har soc nu utsett en barnpsykolog. Hoppas flickan får hjälp äntligen.

Kan du förklara det här lite till för jag hänger inte riktigt med. När du säger att mamman har saboterat, vad har hon då gjort och under vilken tidsperiod? Och hur mycket av den tid de skulle få träffas har gått bort på grund av moderns saboterande?
Citera
2010-04-28, 23:17
Bannlyst
Det här skrev den 21 april, samma dag som Daddy fått besked om att socialtjänsten i Kungsbacka ändrat sina rutiner efter behandlingen av honom och hans dotter. En ny ledning tillsätts.

Fick Daddy alltså detta besked av Kungsbacka socialtjänst, och borde inte alla få det beskedet om man ringer och hör efter? Är det någon som vet hur det fungerar. Om Daddy får den informationen är den offentlig då eller hur hänger sånt ihop?

Citat:
Om min fyra och ett halvt år långa kamp mot väderkvarnarna varit galen, meningslös och ett evigt kränkande av min dotter och hennes mor, så som det påstås från vissa håll. Hur kan det då komma sig att socialtjänsten i Kungsbacka ändrat sina rutiner efter behandlingen av mig och mitt barn uppenbarligen granskats internt, och att en ny ledning tillsatts? Detta har dessutom skett innan JO ens kommit med ett beslut i ärendet.

Jag fick detta besked idag och blev otroligt glad att höra detta. En glädje som kanske är svår att förstå, men som gör att alla dagar och nätter jag har suttit, alla tårar, all förtvivlan och allt envetet kämpande plötsligt gett betalt. Att det ändå känns att det varit någon mening med allt detta jobb.

http://daddys.blogg.se/
Citera
2010-04-28, 23:21
Bannlyst
Citat:

Okej det här är alltså något som du har dokument på då antar jag. Är det något offentligt det också då? Eller har du fått det av Joakim?
Citera
2010-04-28, 23:27
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Varför utgår du ifrån att det är mamman till dottern som gjort anmälan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in