2010-05-05, 13:20
Medlem
LadyM.

Han kanske inte har möjlighet till pengar via CSN, när han läste fick han aktivitetsstöd från Fk. Antingen som rehabers. baserat på SGI och sjukpening eller att han deltog i samverkan mellan AF o FK o då erhöll aktivitetsstöd baserat på uppgifter om ev. ersättning från kassa eller lägst 224:-/dag.

Blinkerm.
Tror inte han var nöjd med de få tillfällen det handlade om eller den bristfälliga överenskommelsen samt den inställningen som fanns hos moder och familjerätt för att kunna ta tag i och utöka ev. tid för barnet med sin far.

Just de brister jag lyft i systemen är av vikt. Soc. kan inte beordra två parter att delta. - Det bygger på frivillighet idag är ett problem. Utredningar kan då inte göras grundligt.

Det är lätt att förskjuta någon och att det gång efter gång hamnar vid tvist i domstol i extrema fall.

Leroy
Senast redigerad av Leroy1 2010-05-05 kl. 13:23.
Citera
2010-05-05, 13:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Det finns säkert en hel del män som upplever att de inte kan göra något, ibland med rätta för att tanten är galen men ibland också för att de saknar initiativförmåga och inte förstår vad det handlar om. Och en del försvinner för de har inte särskilt starka känslor för sina barn utan skiter i dem.

Därför borde fokus ligga på, när man talar om situationer där det verkligen är så att den ena föräldern inte vill samarbeta, vi kan säga att det är en kvinna för sakens skull. Spelar inte så stor roll därför att mekanismerna är samma ändå, fokus ligga på hur man löser såna här situationer. Inte att arga på feministiska organsisationer.

Man bör naturligtvis försöka intressera någon att forska i detta, försöka få samhället att göra mer för att informera den felande föräldern på ett sätt att de förstår att de skadar sitt barn. Informera barn i skolan att man när man skaffar barn måste inse att bägge föräldrarna är viktiga för barnet osv.

Allt argande på organisationer tar bort det som verkligen är vikgit. Hur kan samhället hjälpa till att försöka lösa de här enstaka föräldrarnas problem. Det är en individfråga, inte en fråga om vad idiotiska feminister sysslar med. Det är inte något som ska tas bort utan det är mer viktigt vad man tillför.

Det viktiga är att jämställdhet uppnås även när det gäller frekvensen av fäder som får vårdnaden. Just nu så är det uppenbart att det råder ett allvarligt systemfel. Det är djupt diskriminerande och kränkande att så få fäder får vårdnaden. Det är inte konstigt att feminismen blir angripet eftersom de bevisligen vill försvåra ytterligare för fäder att få vårdnaden.
Nej, jag kan inte vara feminist så länge de (feministerna) beter sig på det självförgörande sättet.
Citera
2010-05-05, 13:32
Bannlyst
Citat:
Men i det här fallet var det inte så. Ett av de få harmoniska blogginlägg Joakim har skrivit var dagarna innan han fick veta att mamman skulle flytta ihop med en ny man. Joakim umgicks med sin dotter och sin son, hittade kompisar till barnen och en vuxen att umgås med och allt verkade fungera. Umgänget fungerade, varannan helg.

Men några dagar senare så får Joakim veta och då inträffar den värsta veckan i hans liv säger han. Han måste uppsöka psykvård och få två olika lugnande mediciner. Han kommer plötsligt på att han ska anmäla mamman för egenmäktigt förfarande, kidnappning av barn. Han har en hel radda plötsligt med människor han måste anmäla.

Man kan ju föreställa sig hur han betedde sig irl mot mamman. Den här lusten att anmäla och att han faktiskt uppsökte polisstation för att göra det manifesterade sig på något sätt mot mamman också. Hon kanske faktiskt blev hotad eller kände sig hotad av hans beteende. Joakim fick i det här skeendet svårt att samarbeta.

Det konstiga är att han aldrig så vitt jag sett någonsin skrivit att där sa jag något dumt, där gjorde jag något dumt.

Det är ett intressant påstående. Men det är omöjligt för mig att ta någon slags ställning eftersom objektiva data inte finns för handen för min sida. Sen är detta ju en notoriskt infekterat fall, och alla lösa påståenden måste bettraktas med omedelbar skepticism. Att bara ta sida är omöjligt.
Citera
2010-05-05, 13:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SettiMari
Det viktiga är att jämställdhet uppnås även när det gäller frekvensen av fäder som får vårdnaden. .
Håller med att det är viktigt att jämställdhet uppnås för alla som så önskar.

Citat:
Just nu så är det uppenbart att det råder ett allvarligt systemfel. Det är djupt diskriminerande och kränkande att så få fäder får vårdnaden
Ja fast alla orsaker att fäder inte får vårdnad beror inte på systemfel. Män som misshandlar sina barn eller på annat sätt tycker inte jag ska ha varken vårdnad eller umgänge. (kanske övervakat då) Samma för kvinnor givetvis.

Citat:
Det är inte konstigt att feminismen blir angripet eftersom de bevisligen vill försvåra ytterligare för fäder att få vårdnaden.
Det finns många feminister som är intresserade av att förbättra för pappor och för att det ska bli mer jämlikt. Varför försöker man inte samarbeta med dessa. Varför söker man oftast motsatser och konflikt.

Citat:
Nej, jag kan inte vara feminist så länge de (feministerna) beter sig på det självförgörande sättet
Jag är inte heller feminist. Men jag tror inte att alla feminister är spritt språngande galna utan att det finns gott om vettiga män och kvinnor därute.

En liknelse, om någon samlar ihop uppgifter om poliser som begått fel i tjänsten och privat av sådan natur att de fått fängelse, dvs övergrepp, våld, våldtäkter och sån skit så kan man ju också framföra det att polisen inte är klok och snarast borde nermonteras.
Citera
2010-05-05, 13:45
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Nej jag håller med. Joakim borde inte ha börjat anmäla och bete sig illa för att mamman har en ny man. Man gör inte så mot barn om man bryr sig det minsta om barnet och inte bara om sig själv. Joakim var väldigt egoistiskt där.
Alltså, du är ute och seglar snett på cykelbanan, på den här punkten.
Du fäller moraliska omdömen om Daddy, baserade på dina egna fantasier om vad som skett och vad som är någons bevekelsegrunder. Det är inte riktigt bra för diskussionen.
Citera
2010-05-05, 13:45
Bannlyst
Citat:
Det är ett intressant påstående. Men det är omöjligt för mig att ta någon slags ställning eftersom objektiva data inte finns för handen för min sida. Sen är detta ju en notoriskt infekterat fall, och alla lösa påståenden måste bettraktas med omedelbar skepticism. Att bara ta sida är omöjligt.

Ja absolut, det är omöjligt att ta absolut ställning. Dock för jag gärna en diskussion om saken där jag för fram mina teorier.

En sak som får mig att fundera över den bild Joakim lägger fram är att han ALDRIG beskriver att han själv råkat säga något olämpligt eller göra något olämpligt. Det är hela tiden bara så att det är mamman som gör fel enligt honom vilket förefallet märkligt.
Citera
2010-05-05, 13:48
Bannlyst
Men sett från en väldigt hög abstraktionsnivå så kan jag säga att alla sidor som förträder feminism har absolut lägst förtroende. På mängder av sätt har det för mig framkommit hur de bevisligen manipulerar och konspirerar på olika sätt. Det är min erfarenhet, och det är inget "tyckande" bara. Så sett från den höjden så håller jag därmed automatiskt motsidan som mer förtroendegivande. Och det gäller även det här fallet, utan att kunna det. Men det behöver naturligtvis inte vara så i det här just specifika fallet.
Att någon är beredd att förstöra sitt liv och kämpa för kontakten med sitt barn såsom TS, det kan inte bara handlar om att hans X har en ny partner. Det är osannolikt och ologiskt. Så fungerar inte människor mig veterligen. Och beaktar man hur välformulerad och uthållig TS är så förstärks detta perspektiv bara.
Det mest sannolika från mitt perspektiv - är att TS faktiskt har rätt. Det är vad jag tror. Men det är klart att det finns nyanser. Och det är nu en massa rabiata könskrigare här i tråden som kämpar och försvarar sitt "goda" livsprojekt och sin "goda" livsföresats. Som i själva verket har blivit ett ont systemfel.
Jag håller på TS. Det skulle förvåna mig om jag hade fel.
Citera
2010-05-05, 13:52
Bannlyst
Citat:
Det finns många feminister som är intresserade av att förbättra för pappor och för att det ska bli mer jämlikt. Varför försöker man inte samarbeta med dessa. Varför söker man oftast motsatser och konflikt.

Många? Det där är ett tendensiöst påstående. Du är nog rätt ensam om det perspektivet. Jag har aldrig hört talas om en enda - iaf i min livsvärld, och den kan ju inte vara så speciell.
Snarare tvärtom. Mängder med feminister motverkar aktivt fäders möjligheter att få vårdnaden.
Det har jag sett och läst många gånger.
Citera
2010-05-05, 13:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Alltså, du är ute och seglar snett på cykelbanan, på den här punkten.
Du fäller moraliska omdömen om Daddy, baserade på dina egna fantasier om vad som skett och vad som är någons bevekelsegrunder. Det är inte riktigt bra för diskussionen.

Och jag skulle vara ensam om det då menar du.

Jag påtalar i alla fall vad i Joakims text jag grundar mina påståenden på. Många av Daddys anhängare säger ju att de vet men inte vill säga varför de vet nåt. De tycks ha hört något från Daddy, men Daddys syn på verkligheten är ju inte så säkert att den har så mycket med verkligheten att göra. Som det jag nyss skrev att han aldrig någonsin enligt sig själv har gjort något för att en negativ situation ska uppstå.

Mamman skriker och är arg säger han, som om hon brusat upp helt utan anledning. Och när allt han beskriver har hänt och han aldrig enligt sin berättelse har gjort något för att någon ska bli arg på honom eller för att något blivit fel så tillåter jag mig att ha teorier kring alternativa skeenden. Men du får gäran tro på Joakim.
Citera
2010-05-05, 13:54
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
En liknelse, om någon samlar ihop uppgifter om poliser som begått fel i tjänsten och privat av sådan natur att de fått fängelse, dvs övergrepp, våld, våldtäkter och sån skit så kan man ju också framföra det att polisen inte är klok och snarast borde nermonteras.
Håller med dig alldeles.
Men de flesta skulle nog vilja att Polisen tog itu med det. Och de flesta skulle finns det obehagligt om Polisen inte gjorde det. Och nästan alla skulle bli lite bekymrade om Polisen inte tog itu med det och rötäggen bedrev sina kriminella aktiviteter på arbetstid. Och sannerligen skulle en och annan kunna hålla med om att anhöriga eller drabbade som klagade över att ha blivit utsatt för våldtäkt av polis i tjänst hade fog för en sådan klagan. Och sannolikt skulle den drabbade ha blivit rätt trött på svar som gick ut på att det måste vara fel på den klagande eftersom polisen inte har gjort något åt det påstådda rötägget hos polisen.

Om det nu är så, att en polis kan begå en olämplig eller rentav dålig handling, så öppnar sig ju den teoretiska möjligheten att en handläggare på socialtjänsten också begår några mindre genomtänkta handlingar.
Daddy påstår just det.
Citera
2010-05-05, 13:55
Bannlyst
Citat:
Men sett från en väldigt hög abstraktionsnivå så kan jag säga att alla sidor som förträder feminism har absolut lägst förtroende. På mängder av sätt har det för mig framkommit hur de bevisligen manipulerar och konspirerar på olika sätt. Det är min erfarenhet, och det är inget "tyckande" bara. Så sett från den höjden så håller jag därmed automatiskt motsidan som mer förtroendegivande. Och det gäller även det här fallet, utan att kunna det. Men det behöver naturligtvis inte vara så i det här just specifika fallet.
Att någon är beredd att förstöra sitt liv och kämpa för kontakten med sitt barn såsom TS, det kan inte bara handlar om att hans X har en ny partner. Det är osannolikt och ologiskt. Så fungerar inte människor mig veterligen. Och beaktar man hur välformulerad och uthållig TS är så förstärks detta perspektiv bara.
Det mest sannolika från mitt perspektiv - är att TS faktiskt har rätt. Det är vad jag tror. Men det är klart att det finns nyanser. Och det är nu en massa rabiata könskrigare här i tråden som kämpar och försvarar sitt "goda" livsprojekt och sin "goda" livsföresats. Som i själva verket har blivit ett ont systemfel.
Jag håller på TS. Det skulle förvåna mig om jag hade fel.

Ursäkta men det var oerhört roligt. Joakims texter framstår som psykotiska många gånger och hans hantering av svenska språket är klart undermåligt.

Och de här konspirationsteorierna ger jag inte mycket för. Låter värre än när ROKS uttalar sig om män tycker jag.
Citera
2010-05-05, 13:57
Bannlyst
Citat:

Men så är inte fallet. Jag tycker de flesta - eller snarare alla i min livsvärld är några slags "könskrigare" och är öppet mer eller mindre mansfientliga. Uppenbarliga lever vi i olika verkligheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in