Citat:
Ursprungligen postat av SettiMari
Det viktiga är att jämställdhet uppnås även när det gäller frekvensen av fäder som får vårdnaden. .
Håller med att det är viktigt att jämställdhet uppnås för alla som så önskar.
Citat:
Just nu så är det uppenbart att det råder ett allvarligt systemfel. Det är djupt diskriminerande och kränkande att så få fäder får vårdnaden
Ja fast alla orsaker att fäder inte får vårdnad beror inte på systemfel. Män som misshandlar sina barn eller på annat sätt tycker inte jag ska ha varken vårdnad eller umgänge. (kanske övervakat då) Samma för kvinnor givetvis.
Citat:
Det är inte konstigt att feminismen blir angripet eftersom de bevisligen vill försvåra ytterligare för fäder att få vårdnaden.
Det finns många feminister som är intresserade av att förbättra för pappor och för att det ska bli mer jämlikt. Varför försöker man inte samarbeta med dessa. Varför söker man oftast motsatser och konflikt.
Citat:
Nej, jag kan inte vara feminist så länge de (feministerna) beter sig på det självförgörande sättet
Jag är inte heller feminist. Men jag tror inte att alla feminister är spritt språngande galna utan att det finns gott om vettiga män och kvinnor därute.
En liknelse, om någon samlar ihop uppgifter om poliser som begått fel i tjänsten och privat av sådan natur att de fått fängelse, dvs övergrepp, våld, våldtäkter och sån skit så kan man ju också framföra det att polisen inte är klok och snarast borde nermonteras.