Jag ser nu att daddy fått/kan förvänta sig få problem med försäkringskassan och utifrån vad han själv skriver på sin blogg är det absolut med rätta:
Citat:
Det går snart inte längre att lägga den nödvändiga tiden för att hålla denna blogg öppen. Jag kan inte leva på luft och jag har inte lust att leva på existensminimum resten av livet medan jag tvingas se mina skulder på kronofogden öka för varje månad
Han erkänner öppet i bloggen att bloggen har tagit den tid ifrån honom som han hade kunnat lägga på något som inbringar inkomst, det handlar alltså inte om arbetsoförmåga pga sjukdom...
Nå, det är iof helt off topic, men återigen har daddy orsakat sig själv onödiga problem.
Sen vill jag säga att på grund av att daddy gått ut med identitet på både sig själv, barnet och mamman samt utförligt berättar om mammans del av konflikten har diskussionerna kretsat mer runt konflikten än vad som är nyttigt.
Samhället ska inte ta ställning i dylika konflikter, men jag får en känsla av att daddy uppfattar det som att det är just det samhället gjort...
Det är inte så att sahället går igenom konflikten mellan två föräldrar och placerar barnet hos den de anser gjort minst fel, det är ju absurt! Lika absurt blir det att diskutera denna privata konflikt med allmänheten och att folk ska ta ställning mellan parterna.
Konflikten mellan föräldrarna är viktig, men enbart ur barnets synvinkel och hur den kan tänkas påverka barnet. Samhällets uppgift är att se till att barnet får en trygg tillvaro i den infekterade situationen, inte ta ställning eller hänsyn till vem som bäst förtjänar barnet...
På daddys blogg får man läsa hur mamman betett sig, man får veta hur mormor betett sig osv, något ingen har med att göra då det inte handlar om barnet utan relationen mellan de vuxna. Den viktiga frågan för daddy när det gäller just hans situation är att ta reda på och inse hans egen del om han är intresserad av en lösning på konflikten, det är lite sent att önska en massa egenskaper hos mamman nu när han redan har skaffat barn med henne...
En fråga som är intressant för allmänheten är varför det oftast är mammorna som får vårdnaden trots aktiva fäder. För att kunna diskutera i den frågan måste man helt skala bort allt som har med själva konflikten mellan mamman och daddy att göra och sätta sig in i hur systemet är tänkt att fungera idag. Det är alltså tanken bakom systemet, hur det fungerar i praktiken och hur det borde fungera som är viktigt, inte en massa tjafs om sårade känslor.
Framförallt är det viktigt att komma ihåg att det är inte vuxnas rätt till sina barn det handlar om, det är barnets rätt till sina föräldrar. Flertalet gånger är det faktiskt daddys känsla av att ha rätt till sitt barn som blir kränkt, vilket är fullt förståligt men är inte samhällets ansvar...