2010-05-01, 05:40
Medlem
KiaW.

Man kan återge en verklig bild eller så kan man lägga ut en falsk bild och förvränga.

Natrix.

Du skriver:
Citat:
Daddy är ifrågasatt som vårdnadshavare och för det finns fog för varför. Han är inte diskriminerad för att han är pappa och inte mamma. Mamman till barnet är inte galen och inte ute för att få honom fälld för brott. Det är inte någon feministisk sammansvärjning inom socialtjänsten som ska försöka fjärma Daddy från sin dotter. Han beter sig inte som en ansvarsfull förälder och jag tror ärligt talat inte att han på allvar skulle vilja vara fulltidsförälder till sina barn

Av vem är han ifrågasatt som vårdnadshavare?
Vem anmälde honom?
Anser du att barnet o han fått hjälp att komma igång med ett strukturerat planerat umgänge?
Du tror inte han skulle vilja vara fulltidsförälder?

Med dom fakta som föreligger i dag så kan man bara konstatera att man struntat i att arbeta utifrån barnets behov och önskan, barnets rätt har kränkts. Inget fungerande umgänge som följd av moderns ovilja till samarbete. Idag så börjar både rätt och socialförvaltningar våga markera och ställa krav på vuxna i tvist allt oftare och vid en förnyad granskning så finns en stor chans att flyttar vårdnaden till den som kan tillse att umgänge med bägge föräldrar fungerar.

Politiker och lagstiftare samt myndigheter har börjat förstå problemen eftersom man börjat skriva o belysa allt mer om detta i media. samt man känner barn och föräldrar som drabbats.

Varför får Daddy inte skriva om sitt eget fall som lett till sjukskrivning nu när tom. media väljer att skriva om Arbetsmarknadsminister Sven-Otto´s vårdnads tvist?

Leroy
Citera
2010-05-01, 07:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Natrixnatrix
Jag hoppar inte in i tråden. Jag har varit med tidigare men känt att det är meningslöst att kommentera. Trots att det var länge sedan jag skrev så har jag läst och följt tråden. Fallet är solklart enligt min mening. Daddy är ifrågasatt som vårdnadshavare och för det finns fog för varför. Han är inte diskriminerad för att han är pappa och inte mamma. Mamman till barnet är inte galen och inte ute för att få honom fälld för brott. Det är inte någon feministisk sammansvärjning inom socialtjänsten som ska försöka fjärma Daddy från sin dotter. Han beter sig inte som en ansvarsfull förälder och jag tror ärligt talat inte att han på allvar skulle vilja vara fulltidsförälder till sina barn. De allra flesta som separerar numera väljer att dela lika på föräldra-ansvaret men Daddy vill inte det. Om man bortser från att han sitter på sin blogg dygnet runt och framlägger teorier om nazifeministiska sammansvärjningar, bevis på våldtäktsoffers lögner och publicerar namn, personnummer och adresser på sitt barn och hennes mor samtidigt som han lever på sjukbidrag för att han anser sig arbetsoförmögen så har han inga ambitioner att vara en heltidsförälder. Yrkandet på ensam vårdnad var ett sätt att lägga ved på brasan som var vårdnadstvisten och det fanns tre versioner av vårdnad som han ville uppnå med den stämningen.

En mycket bra komprimerad sammanfattning av det hela.
Jag delar helt din uppfattning.
Citera
2010-05-01, 08:46
Medlem
Dela den du Henrik

Men fatta att det hade inte spelat någon roll om modern saknar vilja att lösa situationen och motarbetar hela tiden barnets rätt till umgänge eller sin andra sociala bas. Att det här är lika möjligt att göra som att skita i sina barn. Jag tycker det är bättre med att envist visa din vilja och ditt engagemang. Kunna få visa och förklara. Barn är kloka och ställer sina föräldrar till svars.

Läs först lite flera berättelser: http://www.minpappa.nu/

Läs sen http://www.lostdaughtersunited.org/

Fundera på A-B Grünewalds samtal med olika män i fängelserna och undersökningar.

(En man har lika lite rätt att kräva av en kvinna som en kvinna har att kräva av en man.)( Dom stora förlorarna som hamnar i kläm om man inte är överens och man vill att båda skall vara där är alltid barnen.)

Det bästa vore om insikt fanns och man såg till att umgänget kom igång varannan helg igen.Barnet får en möjlighet till ett bra sommarlov och möjlighet att ha kul med sin far och bror samt andra i hans sociala bas.

Leroy
Citera
2010-05-01, 08:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Natrixnatrix
Jag hoppar inte in i tråden. Jag har varit med tidigare men känt att det är meningslöst att kommentera. Trots att det var länge sedan jag skrev så har jag läst och följt tråden. Fallet är solklart enligt min mening. Daddy är ifrågasatt som vårdnadshavare och för det finns fog för varför. Han är inte diskriminerad för att han är pappa och inte mamma. Mamman till barnet är inte galen och inte ute för att få honom fälld för brott. Det är inte någon feministisk sammansvärjning inom socialtjänsten som ska försöka fjärma Daddy från sin dotter. Han beter sig inte som en ansvarsfull förälder och jag tror ärligt talat inte att han på allvar skulle vilja vara fulltidsförälder till sina barn. De allra flesta som separerar numera väljer att dela lika på föräldra-ansvaret men Daddy vill inte det. Om man bortser från att han sitter på sin blogg dygnet runt och framlägger teorier om nazifeministiska sammansvärjningar, bevis på våldtäktsoffers lögner och publicerar namn, personnummer och adresser på sitt barn och hennes mor samtidigt som han lever på sjukbidrag för att han anser sig arbetsoförmögen så har han inga ambitioner att vara en heltidsförälder. Yrkandet på ensam vårdnad var ett sätt att lägga ved på brasan som var vårdnadstvisten och det fanns tre versioner av vårdnad som han ville uppnå med den stämningen.

Kanske hans bloggande inte har med barnet att göra, mer att han vill bli vår tids stora martyr? En Daddy, några anhängare och allt är uppfyllt typ.

http://www.hanscomfamily.com/wp-content/uploads/2008/04/st-sophia-virgin-martyr-3rd-century.jpg

Father! - to God himself we cannot give a holier name.
Senast redigerad av Binkermuniten 2010-05-01 kl. 08:52.
Citera
2010-05-01, 09:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Kanske hans bloggande inte har med barnet att göra, mer att han vill bli vår tids stora martyr?

Ju mer jag läser desto mer håller jag med Natrixnatrix.
Han vill inte vara 100% förälder, han använder barnet i allehanda sammanhang för slippa möta sina verkliga problem. Han far fram helt ologiskt med felaktiga påståenden, agerande hotande och skrämmande, sen är allt det åstadkommer alla andras fel.
Det är både sorgligt och tragiskt, han behöver hjälp.
Citera
2010-05-01, 09:23
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leroy1
Du tror inte han skulle vilja vara fulltidsförälder?

Det känns väl ändå rätt avlägset eftersom han inte har "råd" att ha sonen mer än varannan helg.
Citera
2010-05-01, 09:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Det känns väl ändå rätt avlägset eftersom han inte har "råd" att ha sonen mer än varannan helg.

Inte bara det att han inte har råd, han vill inte ha sonen mer än varannan helg.

Man får hoppas att sonen inte blir upprepat sjuk så att han drar igång en vendetta mot den mamman också. Tills någon förklarar för mig hur man vet att dottern inte var sjuk upprepade gånger så tror jag att flickan faktiskt var sjuk på riktigt. Finns nämligen inget som säger att barn är friska jämt.
Citera
2010-05-01, 09:44
Medlem
Hon var säkert sjuk på riktigt vid flera tillfällen.

Men, kan inte pappor ta hand om sjuka barn minst lika bra?

Vad säger att ett barn skall vara kvar hos mammor när barnen är sjuka?

Var drar man gränsen för när det skall ställas in och hur man hittar kompensation eller alternativ?

Leroy
Citera
2010-05-01, 09:48
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Inte bara det att han inte har råd, han vill inte ha sonen mer än varannan helg.

Man får hoppas att sonen inte blir upprepat sjuk så att han drar igång en vendetta mot den mamman också. Tills någon förklarar för mig hur man vet att dottern inte var sjuk upprepade gånger så tror jag att flickan faktiskt var sjuk på riktigt. Finns nämligen inget som säger att barn är friska jämt.

Fast nu är du lite elak binkie. Sannolikheten att ungen varit sjuk vid varje tillfälle är ju inte så stor.
Så nog har morsan troligen sett till att dom inte får träffa varandra.

Frågan är nog istället varför hon gjort det. Är det som daddy och P-V m fl säger att morsan är en
knarkande galning som har blivit utnyttjad som barn? Eller är det för att daddy är en
gränsöverskridande slashas som inte kan försörja sig och skyller sina egna misslyckanden
på alla utom sig själv?

Kanske ligger sanningen mittemellan?

Dock kan man väl säga att bloggandet knappast gynnar hans sak. Och med kompisar som P-V,
Susanna S och hela PAS-gänget så behöver han inte några fiender för att misslyckas.
Citera
2010-05-01, 09:49
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Citat:

Bodde inte de en bit från varandra? Man drar ju inte ut ett sjukt barn för att det är "min dag i dag", eller?
Citera
2010-05-01, 09:50
Bannlyst
Citat:
Hon var säkert sjuk på riktigt vid flera tillfällen.
Men, kan inte pappor ta hand om sjuka barn minst lika bra?
Var drar man gränsen för när det skall ställas in och hur man hittar kompensation eller alternativ?
Leroy
Ligger du spysjuk så borde du förstå att det inte är det vettigaste att flytta på dig för att någon annan vill det.
Barn som är sjuka i feber, kräksjuka eller annat är fullt godtagbara anledningar till att inställa umgänge.
Det är som sagt barnet som går före föräldrars egoistiska önskemål i det fallet.
Citera
2010-05-01, 09:52
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:

Fast jag är rätt övertygad att han skrev något i stil med: "både jag och sonen vill ha mer träffar, men jag har inte råd" - citerat från minnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in