2010-07-03, 00:29
Bannlyst
Du hade inte behövt försvara mig genom att gå ut med din historia, för mig räcker det att jag vet att jag har belägg för det jag skriver är sant.
Jag hade inte skrivit något om jag inte klarat att ta skiten från de som vill misstänkliggöra det.
Du var modig som gick ut dock.

Det är inte bara tre till som kontaktat mig, det är flera och tyvärr har även barnen i de familjerna drabbats av obehagligheter, precis som i din.
Jag förstår absolut inte dessa metoder Daddy tillämpar, de gynnar knappast hans vårdnadstvist.
Att hänga ut folk och mana till aktioner mot meningsmotståndare är inte friskt.
Vare sig det är Daddy själv som angriper eller hans fanclub så görs det i samtliga fall helt utifrån de uthängningar Daddy gör i sin blogg.

Sen har det faktiskt skett kartläggningar och hot på barn på det dagis Daddys dotter går. Kräver ni att dessa föräldrar också måste gå ut på flashback och bekräfta detta? Jag tror inte att de vill det och jag kräver inte detta av dem, men de har också gett mig förtroendet att berätta att det sker.
Metodiken är ytterst skrämmande och går ut på att de oskyldiga barnen ska råka ut för obehag.
Så här agerar inte en frisk person och det har både familjerätt och tingsrätt redan konstaterat i Daddys fall.
Citera
2010-07-03, 00:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Du hade inte behövt försvara mig genom att gå ut med din historia, för mig räcker det att jag vet att jag har belägg för det jag skriver är sant.
Jag hade inte skrivit något om jag inte klarat att ta skiten från de som vill misstänkliggöra det.
Du var modig som gick ut dock.

Det är inte bara tre till som kontaktat mig, det är flera och tyvärr har även barnen i de familjerna drabbats av obehagligheter, precis som i din.
Jag förstår absolut inte dessa metoder Daddy tillämpar, de gynnar knappast hans vårdnadstvist.
Vare sig det är Daddy själv som angriper eller hans fanclub så görs det i samtliga fall helt utifrån de uthängningar Daddy gör i sin blogg.

Sen har det faktiskt skett kartläggningar och hot på barn på det dagis Daddys dotter går. Kräver ni att dessa föräldrar också måste gå ut på flashback och bekräfta detta? Jag tror inte att de vill det och jag kräver inte detta av dem, men de har också gett mig förtroendet att berätta att det sker.
Metodiken är ytterst skrämmande och går ut på att de oskyldiga barnen ska råka ut för obehag.
Så här agerar inte en frisk person och det har både familjerätt och tingsrätt redan konstaterat i Daddys fall.

Nä det låter inge vidare hörru. Men är det inte olagligt att hota barn? Inte fan behöver väl en förälder till ett hotat barn träda fram på Flashback? är du dum på riktigt? Det kanske är klyftigare att gå till snuten än att sätta sig och skriva tretusen inlägg på Flashback om saken?

Eller vad tror du Henke lelle?
Citera
2010-07-03, 00:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slowburn
Nä det låter inge vidare hörru. Men är det inte olagligt att hota barn? Inte fan behöver väl en förälder till ett hotat barn träda fram på Flashback? är du dum på riktigt? Det kanske är klyftigare att gå till snuten än att sätta sig och skriva tretusen inlägg på Flashback om saken?

Eller vad tror du Henke lelle?
Man kanske går till snuten som inte kan/orkar göra ett större skit om saken än att rapportera anmälan och sedan väljer att informera om att det förekommer annorstädes. Lilla dig själv Slowburn.
Citera
2010-07-03, 00:59
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Jag tror inte att man ska helt utesluta att Jocke blir manipulerad av sin rådgivare. Det kanske till och med är ganska troligt.
Citera
2010-07-03, 01:05
Bannlyst
Citat:
Man kanske går till snuten som inte kan/orkar göra ett större skit om saken än att rapportera anmälan och sedan väljer att informera om att det förekommer annorstädes. Lilla dig själv Slowburn.

Jamen dåså. Då finns det alltså en pågående brottsutredning om hoten från Daddy?
Måste höra med daddy-o i morrn om han har gått och blivit misstänkt för fler barnofredanden. Det blir ju spännande att höra vem som har gjort anmälan i så fall. Fast det vet ju Henke lelle redan. Men han är ju hemlig av sig lille henke. Undrar varför farsan Henke gör gemensam sak med femmemaffian här på tråden?
Är det ett sätt att skaffa brudar Henke? Ser dom upp till den stora trygga mannen i gänget?
Eller är du bara avis för att daddy har en uppsättning bollar under den där snoppen som du tjatat om?
Citera
2010-07-03, 01:30
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slowburn
Jamen dåså. Då finns det alltså en pågående brottsutredning om hoten från Daddy?
Måste höra med daddy-o i morrn om han har gått och blivit misstänkt för fler barnofredanden. Det blir ju spännande att höra vem som har gjort anmälan i så fall. Fast det vet ju Henke lelle redan. Men han är ju hemlig av sig lille henke. Undrar varför farsan Henke gör gemensam sak med femmemaffian här på tråden?
Är det ett sätt att skaffa brudar Henke? Ser dom upp till den stora trygga mannen i gänget?
Eller är du bara avis för att daddy har en uppsättning bollar under den där snoppen som du tjatat om?
Jag har uppfattat det som att någon har hotat och varit otrevlig mot anhöriga till uthängda personer på daddys blogg och att det "hälsas" från Daddy...då kan man väl inte polisanmäla daddy heller?
Citera
2010-07-03, 02:08
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
0.06. Frågor om låsningar, borttagningar osv. diskuteras med moderator via PM

Frågor om eventuella låsningar, borttagningar osv. diskuteras med berörd moderator via PM. Detta för att hålla en så hög nivå som möjligt på forumet. Skulle PM-dialogen inte fungera med belåtenhet, så kontakta forumets administratörer.

Ifall du inte är nöjd med denna dialog, så är du välkommen att diskutera frågan vidare i avdelningen "Flashback". Observera att inlägg som postas i avdelningen "Flashback" ska vara av intresse även för andra användare.
//Mod

edit. 25 inlägg bortplockade pga regel 0.06: Logga-ut, micro113, severiano, HenrikJ, Berengar, knoxy och Anteaus får varsin Tillsägelse för 0.06. Ni har alla varit med länge nog för att veta att diskussioner om modereringen inte sker direkt i tråden. //Mod
Senast redigerad av HusvagnSvensson 2010-07-03 kl. 02:24.
Citera
2010-07-03, 02:39
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Den här tråden skall handla om Daddys vårdnadstvist och därtill hörande saker. Om någon eventuellt hotas eller inte hotas på en blogg får ni starta en tråd om någon annanstans. Anmäl till polisen eller starta en egen blogg. Det skall inte avhandlas här.

Det hela är oerhört enkelt. Det här är ett diskussionsforum, inte ett forum för drivandet av personliga motsättningar. Diskussionen avgränsas av trådstarten och av karaktären på det underforum tråden ligger i. Saker och ting som inte handlar om det ämnet är OT och kommer att radeas enligt regel 0.03:

Citat:
Istället för att frångå aktuellt ämne i tråden, så starta hellre en ny tråd med ny rubrik. Inlägg som är off-topic kan raderas utan förvarning och motivering.
(min understrykning)

Återigen, så det står glasklart: Det här handlar om Daddys vårdnadstvist som möjligen är ett exempel på att män är missgynnade generellt i vårdnadstvister. Vissa kringdiskussioner är förstås tillåtna, men inte utförliga diskussioner kring personliga motsättningar. //Mod
Citera
2010-07-03, 02:51
Bannlyst
Hittade det här rätt kloka inlägget i en annan tråd om ett aktuellt vårdnadsfall.
Kanske några asgamar i den här tråden också borde läsa:

https://www.flashback.org/sp24038471
Citera
2010-07-03, 10:44
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Typ, lilla Lisa Andersson, xx år och bosatt i XXXXstad har fått motta en mängd obehagliga hot per telefon, mms och sms, detta har hennes föräldrar polisanmält för det framgår att det har med Daddys blogg att göra.

Det kan ju lika gärna vara du som har hotat Lisa och påstått att det har med Daddys blogg att göra. Kanske för att få möjlighet att smutskasta honom här. Dessutom skulle det ju även förklara varför du känner till att Lisa har blivit hotat och att det har med Daddys blogg att göra.
Citera
2010-07-03, 11:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Det kan ju lika gärna vara du som har hotat Lisa och påstått att det har med Daddys blogg att göra. Kanske för att få möjlighet att smutskasta honom här. Dessutom skulle det ju även förklara varför du känner till att Lisa har blivit hotat och att det har med Daddys blogg att göra.
Tack för att du äntligen förstår något som jag skriver.
Självklart skulle det lika gärna kunnat vara jag, speciellt om jag så blint stödde Daddy att jag såg hans meningsmotståndare som mina egna fiender, eller var så besatt att smutskasta att jag saknade gränser.
Det är ju det jag försökt få fram hela tiden, tack för hjälpen.
Dock kvarstår i båda fallen att det är Daddy, med sina kartläggningar och tveksamma bevis, som pekar med hela handen i sin blogg vilka som ska ansättas.
Nu får vi inte diskutera detta längre i denna tråden så jag har startat en ny, hoppas att den ligger rätt i linje med Flashbacks regler: https://www.flashback.org/p24040780#p24040780

Själv tycker jag dock att detta hör till vårdnadstvisten eftersom soc följer Daddys internetaktiviteter och dessa styrker inte Daddys påståenden att han skulle vara en ödmjuk och fredlig person som förmår samarbete och klarar kritik på ett sunt sätt.
Senast redigerad av HenrikJ 2010-07-03 kl. 11:09.
Citera
2010-07-03, 11:28
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Tack för att du äntligen förstår något som jag skriver.
Självklart skulle det lika gärna kunnat vara jag, speciellt om jag så blint stödde Daddy att jag såg hans meningsmotståndare som mina egna fiender, eller var så besatt att smutskasta att jag saknade gränser.
Det är ju det jag försökt få fram hela tiden, tack för hjälpen.
Dock kvarstår i båda fallen att det är Daddy, med sina kartläggningar och tveksamma bevis, som pekar med hela handen i sin blogg vilka som ska ansättas.
Nu får vi inte diskutera detta längre i denna tråden så jag har startat en ny, hoppas att den ligger rätt i linje med Flashbacks regler: https://www.flashback.org/p24040780#p24040780

Själv tycker jag dock att detta hör till vårdnadstvisten eftersom soc följer Daddys internetaktiviteter och dessa styrker inte Daddys påståenden att han skulle vara en ödmjuk och fredlig person som förmår samarbete och klarar kritik på ett sunt sätt.
Vänta lite nu, menar du att det du skriver och påstår är för att föra fram en poäng utan att tänka på VEM det är som kan få ta smällen pga av det du har skrivit för att föra fram dina poänger?
Eller missförstår jag nu?
Jag hoppas att jag gör det, missförstår alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in