Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Fast du och jag pratar förbi varandra här tror jag även om vi reagerar på samma sak...
Vad jag menar är att videon i sig upplever jag som klar, tydlig och ofalsk, känslan och budskapet är inte förvridet....texterna med "fakta" i bloggen är förvridna och blir falska.
Videon enskilt kan jag köpa, texten i bloggen och det du citerar köper jag inte....Daddy borde koncentrera sig på det han kan och det fora där han berör och kan få sin röst hörd.
Det är inte många som inte ser hur snett ute Daddy är med alla sina konspirationsteorier, men det han får fram i videon är viktigt och sant...Det ÄR lätt att det går hysteri i misstankar mot just män när det gäller våld eller sexuella övergrepp, det ÄR sant att stora larmet går när en man avviker med sitt barn medan betydligt tystare larm går när en kvinna gör samma sak, det ÄR sant att tidningar rapporterar och förstärker synen på män som farliga monster och kvinnor som offer osv...jag anser att detta är viktiga frågor att diskutera och denna video är välgjord på så sätt att det berör och kan vara startskott på sådan diskussion.
Daddys texter på blogg och texterna du citerar kan visst sätta igång diskussion, men det missar målet helt....han är så fel ute att diskussionen liksom hamnar bredvid det som borde diskuteras.
Men vad har foton på hans lilla dotter att göra med hur andra mäns våld eller sexuella övergrepp, verkliga eller falskanmälda, behandlas? Måste dottern få plikta med sin identitet för att Joakim vill få ut det budskapet? Har någon frågat henne eller mamman om det är ok att figurera i sådana situationer? Är dottern en handelsvara som det är lämpligt och tillåtet att slänga upp i vilka situationer som helst?
Kan jag också använda henne om jag nu känner för att göra en annan sorts video? Vem äger dotterns integritet när det gäller att föra fram politiska budskap?
Joakim använder ju också andra vårdnadshavares barn till sina illustrationer, det är barn på oskyldiga familjebloggar som han knyckt.
Det var en del kommentatorer på hans blogg som pekade ut orginalplatserna, fina trevliga familjebloggar från USA och Canada som inte ont anade blev exponerade på en papparättshaverists blogg i Sverige, snyggt?

Joakim köper knappast sina bilder och publicerar dem med tillstånd från den som äger dem.
Akta er för att lägga ut bilder på era barn, man vet inte vilken idiot som använder dem i olika, icke för er förutsedda, sammanhang.