2010-11-02, 18:35
  #12205
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
Nej Leroy, tråden handlar om Joakims kamp och hans person. Du är verkligen utvecklingsstörd. Mentalt handikappad också.

Joakim har ljugit om så mycket. Bland annat om ett musikpris och om turnerande i USA. Joakims vårdnadstvist har nu kommit dit att han ska utredas. Jag hoppas för flickans skulle att pappan fungerar och att de kan få ett förhållande. Men Gud hjälpe henne när hon förstår vad han gjort. Det är inte säkert det går att reparera.
När hon förstår allt skit han dragit in henne och mamman i så kommer hon verkligen att behöva all hjälp att kunna förlåta honom, den saken är säker.
Det förstår många av myndigheterna också.
Det är inte konstigt att både Skattemyndighetens sekretessavdelning, Datainspektionen och soc polisanmält honom. Det är snudd på övergrepp i rättssak som Joakim pysslat med när han hänger ut personer som anmält eller vittnat mot honom, åtminstone otillåten påverkan i rättsak, inte minst när han saboterade förhören med den lilla dottern.
Jag tycker att domstolen varit mild mot hans agerande.
Citera
2010-11-02, 18:36
  #12206
Medlem
MyfairLadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Det är precis den jag menar, han hänger ut sin lilla dotter med bild i videon och skriver följande:

Klickar man vidare på länken DaddyChildSweden: http://www.youtube.com/user/DaddyChildSweden
Så kommer man till denna text:
Stackars barn att bli uthängd och utnyttjad av sin pappa så

tycker jag inte är konstigt alls eftersom han talar sanning och är utsatt för det han berättar om.
varför skulle man inte få ha med sina barn i musikvideor?
klagar du på alla som har det så finns det kanske en tråd för det.

Du verkar bara leta under varje sten du kan hitta och påskina fel som faktiskt inte existera, deffinitivt inte har med vårdnadstvist och föräldraskap att göra.

På dig verkar det som att det inte finns någonting som är bra sen verkar du löjligt engagerad.

Varför då???
Citera
2010-11-02, 18:38
  #12207
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
När hon förstår allt skit han dragit in henne och mamman i så kommer hon verkligen att behöva all hjälp att kunna förlåta honom, den saken är säker.
Det förstår många av myndigheterna också.
Det är inte konstigt att både Skattemyndighetens sekretessavdelning, Datainspektionen och soc polisanmält honom. Det är snudd på övergrepp i rättssak som Joakim pysslat med när han hänger ut personer som anmält eller vittnat mot honom, åtminstone otillåten påverkan i rättsak, inte minst när han saboterade förhören med den lilla dottern.
Jag tycker att domstolen varit mild mot hans agerande.

Att sabotera förhör gör ju bara idioter. Om ett barn berättar om sexuella övergrepp så hindrar man inte förhöret med dem.
Citera
2010-11-02, 18:40
  #12208
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MyfairLady
tycker jag inte är konstigt alls eftersom han talar sanning och är utsatt för det han berättar om.
varför skulle man inte få ha med sina barn i musikvideor?
klagar du på alla som har det så finns det kanske en tråd för det.

Du verkar bara leta under varje sten du kan hitta och påskina fel som faktiskt inte existera, deffinitivt inte har med vårdnadstvist och föräldraskap att göra.

På dig verkar det som att det inte finns någonting som är bra sen verkar du löjligt engagerad.

Varför då???

Eftersom det finns förhör ute med henne där hon berättar om saker hon nog inte vill ska komma fram till kompisar och på skolan så bör man ju inte dra extra uppmärksamhet till henne. Det är vidrigt att göra så mot henne. Men det förstår nog du också eller hatar du också barnet? Idiot! Det måste du ju vara eftersom du tror att Joakim talar sanning.

Joakim är skuld till alltsammans själv.
Citera
2010-11-02, 18:41
  #12209
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Fast du och jag pratar förbi varandra här tror jag även om vi reagerar på samma sak...

Vad jag menar är att videon i sig upplever jag som klar, tydlig och ofalsk, känslan och budskapet är inte förvridet....texterna med "fakta" i bloggen är förvridna och blir falska.

Videon enskilt kan jag köpa, texten i bloggen och det du citerar köper jag inte....Daddy borde koncentrera sig på det han kan och det fora där han berör och kan få sin röst hörd.

Det är inte många som inte ser hur snett ute Daddy är med alla sina konspirationsteorier, men det han får fram i videon är viktigt och sant...Det ÄR lätt att det går hysteri i misstankar mot just män när det gäller våld eller sexuella övergrepp, det ÄR sant att stora larmet går när en man avviker med sitt barn medan betydligt tystare larm går när en kvinna gör samma sak, det ÄR sant att tidningar rapporterar och förstärker synen på män som farliga monster och kvinnor som offer osv...jag anser att detta är viktiga frågor att diskutera och denna video är välgjord på så sätt att det berör och kan vara startskott på sådan diskussion.

Daddys texter på blogg och texterna du citerar kan visst sätta igång diskussion, men det missar målet helt....han är så fel ute att diskussionen liksom hamnar bredvid det som borde diskuteras.
Men vad har foton på hans lilla dotter att göra med hur andra mäns våld eller sexuella övergrepp, verkliga eller falskanmälda, behandlas? Måste dottern få plikta med sin identitet för att Joakim vill få ut det budskapet? Har någon frågat henne eller mamman om det är ok att figurera i sådana situationer? Är dottern en handelsvara som det är lämpligt och tillåtet att slänga upp i vilka situationer som helst?
Kan jag också använda henne om jag nu känner för att göra en annan sorts video? Vem äger dotterns integritet när det gäller att föra fram politiska budskap?
Joakim använder ju också andra vårdnadshavares barn till sina illustrationer, det är barn på oskyldiga familjebloggar som han knyckt.
Det var en del kommentatorer på hans blogg som pekade ut orginalplatserna, fina trevliga familjebloggar från USA och Canada som inte ont anade blev exponerade på en papparättshaverists blogg i Sverige, snyggt? Joakim köper knappast sina bilder och publicerar dem med tillstånd från den som äger dem.
Akta er för att lägga ut bilder på era barn, man vet inte vilken idiot som använder dem i olika, icke för er förutsedda, sammanhang.
__________________
Senast redigerad av HenrikJ 2010-11-02 kl. 18:50.
Citera
2010-11-02, 18:45
  #12210
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Men vad har foton på hans lilla dotter att göra med hur andra mäns våld eller sexuella övergrepp, verkliga eller falskanmälda, behandlas? Måste dottern få plikta med sin identitet för att Joakim vill få ut det budskapet? Har någon frågat henne eller mamman om det är ok att figurera i sådana situationer? Är dottern en handelsvara som det är lämpligt och tillåtet att slänga upp i vilka situationer som helst?
Kan jag också använda henne också om jag nu känner för att göra en annan sorts video? Vem äger dotterns integritet när det gäller att föra fram politiska budskap?

Att använda sin dotter för att göra musikkarriär är ju extremt, de flesta föräldrar skulle undvika att exploatera sitt barn i såna sammanhang. Vad glad hon ska bli när hon ser vad han har använt henne till.

Att sätta in bilder för att illustrera mäns våld och mäns sexuella övergrepp på barn är faktiskt rent jävla äckligt. Vilken jävla vidrig människa han är.
Citera
2010-11-02, 18:50
  #12211
Medlem
JanH


Du påstår att han utsatt barnet för övergrepp! Att han saboterat?

Han ville säkerställa att förhör går rätt till och att han eller ombud kan få medhörning eller så.

Du har laggt ut transkript av detta hur många gånger? Transkript gjort av vem?

Du väljer att fortsätta och bolla trolla med HJ.

Varför inte avvakta och se vad den nya granskningen vid utredningshem kommer fram till?

Lägga ner försöken att misskreditera person som så klart varit hårt pressad.

Leroy
Citera
2010-11-02, 18:52
  #12212
Medlem
Pinglaklaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Sluta gnälla nu Leroy, så här skriver Daddy i sin TS
Vi följer helt klart matchen och vi ger honom odds mot hur han agerar med sin VT och mot myndigheter och de i ena eller andra "ringhörnan".
Hans trovärdighet stiger ju knappast för varje verklighetsförvrängande snubbling han gör,

Vi du och ?

Du ljuger och skarvar nu igen, du följer en tråd på FB, där du får utlopp. För din egna trovärdighet den stiger ju knappast för varje verklighetsförvrängande snubbling du gör.

Nu påstår du att det vi andra här skriver skulle vara daddys snubblingar.

Ärligt talat du har ett till synes obotligt hat inbyggt, eller så dum att det undandrar sig mänsklig bedömning.
Citera
2010-11-02, 18:52
  #12213
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leroy1
JanH


Du påstår att han utsatt barnet för övergrepp! Att han saboterat?

Han ville säkerställa att förhör går rätt till och att han eller ombud kan få medhörning eller så.

Du har laggt ut transkript av detta hur många gånger? Transkript gjort av vem?

Du väljer att fortsätta och bolla trolla med HJ.

Varför inte avvakta och se vad den nya granskningen vid utredningshem kommer fram till?

Lägga ner försöken att misskreditera person som så klart varit hårt pressad.

Leroy

Nej, han nekade sitt ombud att delta i förhöret så det var inte hans avsikt alls.

Så varför sprang han på polisen och tjafsade just innan ett viktigt förhör med ett barn som berättar om sexuella övergrepp?
Citera
2010-11-02, 18:56
  #12214
Medlem
Pinglaklaras avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
Att använda sin dotter för att göra musikkarriär är ju extremt, de flesta föräldrar skulle undvika att exploatera sitt barn i såna sammanhang. Vad glad hon ska bli när hon ser vad han har använt henne till. :whoco5
:

Detta får du ta upp med stora delar av artist världen, det finns absolut olika åsikter om detta, men i denna tråd har det inget att göra, det är liksom inte det sakfrågan handlar om.

Citat:
Att sätta in bilder för att illustrera mäns våld och mäns sexuella övergrepp på barn är faktiskt rent jävla äckligt. Vilken jävla vidrig människa han är.[/

Det gör väl alla som vill väcka känslor. Tycker du verkar lida av paranoida vanföreställningar.
Citera
2010-11-02, 18:58
  #12215
Bannlyst
[quote=Pinglaklara]
Citat:
:

Detta får du ta upp med stora delar av artist världen, det finns absolut olika åsikter om detta, men i denna tråd har det inget att göra, det är liksom inte det sakfrågan handlar om.



Det gör väl alla som vill väcka känslor. Tycker du verkar lida av paranoida vanföreställningar.

Nej det flesta använder inte sitt barn för att illustrera och representera våldtagna barn. Räcker det inte med att hon förknippas med att leka med pappans kuk? Måste hon associeras med att vara våldtagen av män också?
Citera
2010-11-02, 18:59
  #12216
Medlem
Pinglaklaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
Nej, han nekade sitt ombud att delta i förhöret så det var inte hans avsikt alls.

Så varför sprang han på polisen och tjafsade just innan ett viktigt förhör med ett barn som berättar om sexuella övergrepp?

Jag ser att du inte har tillgång till de dokument som förklarar hur det ligger till, och då blir det mer än lovligt sjukt att påstå saker, vad har Daddy gjort dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in