Du har visst fortfarande inte tagit dig igenom materialet på den blogg du använder för att demonstrera kvaliteten på dina mentala fakulteter.
Oss emellan, sagt i all välmening, du har varit lite forcerad ett tag. Ska du inte ta och tala med någon om det där. Du har ju trots allt familjemedlemmar som har det bra om du är i balans.
Du får ursäkta - men exakt vad är du hävdar att jag inte har tagit åt mig ur det inlägget?
Att hon inte vill ge honom ett beslut? Eller?
Jag visste inte ens att vi hade diskuterat den saken.
Samarbetssamtal pågick - det var det hon hänvisade till gällande mailet när han talade med henne i telefon.
Daddy har jobbat inom ungdomsvården, men hans relationer med andra vuxna verkar inte ha fungerat så bra. Trist inställning att kunskap och utbildning inte är viktig.
Citat:
Jag har jobbat inom ungdomsvården. Som vikarie kan man få jobb utan socionomutbildning. Jag var alltid poppis bland mina unga klienter, däremot sällan särskilt poppis bland mina socionomkollegor. Jag ansågs besvärlig och oförmögen att rätta in mig i deras fyrkantiga mallar. Men jag kan inte förstå hur man skall kunna hjälpa unga människor, när man vägrar tala med ungdomar på ungdomars villkor, utan skall försöka tvinga in dom i nån idiotisk vuxenmall som bara ökar på deras förakt för vuxenvärlden. KBT, blaha blaha. Nä jag håller med Pink floyd. "we dont need no education". Vad vi behöver är hjärta och sunt förnuft.
Här är en uppräkning vad Joakim själv anser sig vara utsatt för.
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim Ramstedt
Jag är inte varken jurist eller advokat, men nedan följer ett antal brott som jag anser att min dotter och jag har blivit utsatt för i Sverige. Dessa brott har begåtts av barnets mor och myndigheterna i symbios. Ändå kan jag inte polisanmäla någon för något av detta har jag fått veta.
Egenmäktighet med barn: Mamman tog med sig vår dotter tidigt på morgonen utan mitt samtycke eller ens att jag var medveten om det. Hon åmnade inte komma tillbaka. Vid denna tid hade vi gemensam vårdnad om dottern.
Kidnappning alt människorov: Se ovanstående punkt
Medhjälp till kidnappning: Hennes mor hjälpte henne att ta vårt barn och bistod med både bilhämtning och bostad. samt hindrade sedan ett umgänge mellan min dotter och mig.
Falsk tillvitelse: hon har i sitt svaromål på min stämning påstått att jag skulle vara: alkoholist, farlig, våldsam, aggresiv, hotfull, psykiskt sjuk, att jag inte engagerat mig i min dootter, inte knutit an till min dotter, att jag misskött min son, att min som (då 7 år) blivit hämtad av polis, att jag umgås med missbrukare och kriminella (det sista tog hon tillbaks). Jag har säkert glömt några saker. Allt detta är lögn. Jag kan t ex säga att vid denna tid jobbade jag som medlevare på ett behandlingshem för ungdomar med missbruksproblem. Ofta två veckor i taget. Man kan inte jpbba med detta och samtidigt vara alkoholist,
offentligt förtal: Hon har upprepat alla dessa lögner på offentliga forum på internet, där hon skrivit ut mitt namn. Hon har även skickat mail till mina potentiella arbetsgivare, samarbetspartners och journalister, där hon återupprepat alla dessa lögner. Detta trots att det finns en dom där dessa lögner har avfärdats helt och hållet.
diskriminering på grund av kön: Under den vårdnadsutrening som gjordes av familjerätten togs alla mammans påståenden som sanning trots att hon inte på något vis kunde belägga dem. Mina påpekanden rensades bort ur utreningen, dessutom underlät handläggarna att tala med någon annan person som kunde ha vittnat till min fördel, bl a talade dom aldrig med mamman till mitt andra barn.
Skyddade personuppgifter beviljades: av skattemyndigheten för både mamma och barn, trots att jag aldrig dömts, eller varit misstänkt för något brott i hela mitt liv. Då jag rinde och frågade på vilka grunder?, sade dom: Det har du inte med att göra.
Myndighetsmissbruk: Familjerätten tog genast mammans parti och allt hon sa som sanning, medan mina uppgifter aldrig fick komma med i varken utredning eller protokoll. Domstolen som slutligen fick höra vad mina kallade vittnen berättade, skriver i sin dom att alla anklagelsr mot mig är ogrundade och att jag troligare är en lämpligare vårdnadshavare, men ger mamman ändå enskild vårdnad och mig ett minimalt umgänge. Detta enbart på familjerättens rekommendation.
Hets mot folkgrupp: Inte tillämplig i detta fall då män inte räknas som folkgrupp i Sverige, och därför är det fritt fram att hetsa mot oss, viket också görs dagligen i TV, på hemsidor, på torgmöten, i reklam etc etc
ofredande: Mamman har ett fruktulöst humör, hon tar ingen hänsyn till att vårt barn tvingas bevittna hennes attacker. Jag har kallats, idiot, dåre, tölp, patetisk, barnslig, räv...samt mycket mer. Efter ett samtal med modern skakade jag så hemskt att jag inte kunde skriva ner ett telefonnummer med en penna.
Barnmisshandel: Hon har inför ögonen på vårt barn skrikit och vrålat på mig. Hon har vägrat att ta emot saker som jag köpt till min dotter, och de saker jag skickat med dottern i hennes väska har "försvunnit".
Egenmäktighet med barn: Mamman tog med sig vår dotter tidigt på morgonen utan mitt samtycke eller ens att jag var medveten om det. Hon åmnade inte komma tillbaka. Vid denna tid hade vi gemensam vårdnad om dottern.
Kidnappning alt människorov: Se ovanstående punkt
Medhjälp till kidnappning: Hennes mor hjälpte henne att ta vårt barn och bistod med både bilhämtning och bostad. samt hindrade sedan ett umgänge mellan min dotter och mig.
Såg han det så här från början så förstår jag att han har problem. Det kan ju vara något som han börjat tycka senare.
Pratar Joakim om första gången mamman lämnade så flyttade de ihop igen, men vad han avser här är oklart för mig i alla fall.
Senast redigerad av Binkermuniten 2010-04-30 kl. 16:28.
Detta är ju intressant.
Jag har ett flertal gånger efterlyst vart mamman skulle namngivet JR och sig själv samt dottern, och det enda som hitills kunna bevisas är ett (numera borttaget) inlägg på fokus.se. Detta var i en kommentar relaterat till en artikel där JR omnäms av författaren själv.
Det egenmäktiga förfarandet med barn gick inte att bevisa.
Här förstår jag inte hur Daddy kan tycka att det är hahaha och kreativt av en lärare att blotta sina bröst. Gränslöst sexuellt beteende?
Tydligen så var inte kollegerna förtjusta i Daddys sätt att arbeta med ungdomar, kan det ha kommit fram något där som ligger som underlag för soc. oro för det sexuella gränsöverskridande beteendet? Eller någon annanstans ifrån?
Citat:
Åklagare Gisela Sjövall på åklagarkammaren i Halmstad tyckte som bekant inte, att ett konstaterande i en tingsrättsdom var tillräckligt för att bevisa egenmäktighet med barn. (se mitt förra inlägg)
Men att lärarinnan Boel 49, till slut får nog och i ett pedagogiskt syfte blottar sina bröst, då eleverna kladdat svarta tavlan full med obscena teckningar och snuskiga ord, anser åklagaren tydligen vara så upprörande att hon åtalar denne för sexuellt ofredande, varpå Boel får böta 5000 kronor. Jag vet inte vad ni anser om detta, men själv är jag rätt säker på att det blev ganska fort tyst i klassrummet. Jag önskar att jag hade kunnat se minen på busungarna ha ha..Jag tror dock knappast att något barn har fått några större men för livet av detta oortodoxa, och faktiskt måste jag säga rätt kreativa sätt att undervisa på. (Boel ser ni på bilden till höger). Mitt barn riskerar dock högst påtagligt men för livet av den behandling hon nu utsätts för. Men då väljer Fru Sjövall att inte väcka åtal. Jag säger det än en gång...jag begriper ingenting.
Och man ser klart och tydligt att Joakim har problem att fatta när han sen resonerar och kommer fram till att tingsrätten har sagt att det är egenmäktigt förfarande. Det är bara han som tolkar det så, kanske nån knäppgök till vad vet jag.
Senast redigerad av Binkermuniten 2010-04-30 kl. 16:50.
Jag har läst artikeln på fokus medans det gick, Daddy har säkert detta kvar som skrevs 07:16 oktober 6, 2008, om du vill ha en egen kopia, eventuellt hela artikeln, bäst vore nog att du e-postar honom och talar om i vilket syfte, kanske du kan få konversationen i sin helhet.
Frågan är varför är det viktigt för dig just nu?
Blinkerm. o micro113.
Ett råd - Lev Era liv med dom Ni har runt omkring Er och skit i att spendera onödig tid framför datorn genom att diskutera i en tråd där en person velat diskutera rättsröta i vårdnadsutredningen runt hans barn och ev. stöttning genom konstruktiv dialog om hur man skulle kunna få igång umgänge igen.
För Ni lyssnar ju inte på något, Förlöjligar det en del tar upp och tar ur ovesäntligheter till diskussion för att försöka byta focus, Ni bara springer runt i cirklar, försöker det som många troll på olika bloggar gör.
Sabbotera.
Vuxna människor med egna liv och egna barn?
Leroy
Senast redigerad av Leroy1 2010-04-30 kl. 16:49.
Enligt Daddys sons mamma har familjerätten kommit fram till att Joakim inte är en lämplig vårdnadshavare. (och hon är förvånad att de kom fram till det utan att ens prata med henne!?)
Har sonens mamma sett dotterns mamma vägra dottern att hänga upp en tavla hemma hos dottern och hennes mamma?
Och resten av hennes gnällande vet jag inte vad jag ska säga om, mer än att hon verkar absolut inte ha alla hästarna i hagen heller.
Citat:
Hej, Jag heter Susanne, jag är mamma till Joakims son Robin. Jag måste medge att jag blev mycket förvånad, ledsen och upprörd när jag fick reda på att socialtjänsten i Kungsbacka har anmält Joakim Ramstedt för sexbrott mot sin dotter Rania.
Jag blev mycket förvånad redan när Ni på familjerätten inte tyckte att Joakim var en lämplig vårnadshavare, utan att ens pratat med mig, då vi har en son tillsammans och har gemesam vårdnad om honom och har haft det nu i snart 11 år, umgänget med Robin har Joakim skött bra, förstår faktiskt inte vad Ni anser skulle vara för fel på honom. Helt uppenbart är att ni har gått på mammans lögner och fabrikationer. Jag har själv sett Joakim med sin dotter, han brukade hämta henne först (innan Ni stoppade det) för att sedan komma och hämta Robin. Måste säga att Rania alltid verkar väldigt glad över att tillbringa helgen med sin bror och pappa. Detta har gått på tok alldeles för långt och måste stoppas nu! Innan det är för sent.
Förstår Ni inte att mamman hittar på? Om det är någon som har utnyttjat barnet är det mamman och inte Joakim. Jo det händer faktiskt att kvinnor gör det, särskilt när de själva varit utsatta. Det är ju allmänt känt att sexbrottslingar varit offer själva, dock brukar detta faktum bara tas upp när det gäller män. Med detta uttalande anklagar jag inte mamman alls, menar bara att det är lika troligt i så fall. Antar att mamman kommer att säga att jag är blind och galen och alltid har varit det, när ni visar detta för henne, vilket ni säkert gör. Och då vill jag att hon och ni ska veta att när man nekar sin dotter att hänga upp en tavla i sitt rum som hon tycker är jättefin, och har gjort själv tillsammans med sin pappa då är man grym och elak! Detta är barnmisshandel i mina ögon! Borde vara det i era ögon med, fattar inte varför ni inte ser det.
Har ni inte utbildning för att sköta sådana här ärenden? Förlåt, vill inte vara otrevlig, men vad gör ni? Jag känner att jag behöver engagera mig mer nu, då detta senaste påstående även påverkar min son. Nu är han orolig för sin pappa och vad ska jag säga till honom, att det blir bra?. Ni har ju tydligen redan bestämt er. Jag har ju ansvaret för att han ska må bra och det är inte lätt när ni försvårar det hela tiden. Jag finner det också märkligt att ni inte kan tillgodose Joakims önskemål om ett enskilt möte.
Jag vet att Joakim har skrivit ett brev där han vädjar till er att hjälpa hans dotter, att utreda mamman också eftersom situationen med henne blivit ohållbar. Med tingsrättens yttrande i bakhuvudet där de: funnit att modern ljugit och polisanmält utan grund, och detta då i samförstånd med sin mamma, Ranjas mormor. Stackars lilla flicka som luras att tro att hennes pappa är dum och farlig för henne (mina ögon tåras av medlidande när skriver detta), vad ska hon tycka och tro om er och sin mamma om detta får fortsätta pågå? Hon kommer att känna sig sviken av alla, inkl sin pappa som ändå inte gjort något fel!
Jag lider verkligen med Ranja nu som varken får träffa sin pappa eller bror. Och varför det, jo för att hennes mamma är övertygad om att alla män är farliga bestar och att ni är så lättlurade att ni inte klarar av att göra ordentliga och realistiska utredningar. (Förlåt igen) men jag klarar inte längre av av se på när denna misshandeln av Ranja pågår.
Här är min syn på mamman: Från början när hon och Joakim träffades, så var hon med två-tre gånger när Jocke hämtade Robin. Senare följde hon sällan med. Hon kom aldrig på Robins födelsedagskalas, hon svarade inte inte på telefonen när man ringde, när Ranja var nyfödd fick inte Robin komma dit: "för att han var för stökig" då var han 6 år, dessutom har stökighet aldrig varit ett problem med Robin. Det var bara mamman som var överkänslig. Och om Joakim hämtade Robin så åkte hon hem till sin mamma med Ranja. Hon tvingade alltså Joakim att välja mellan dem och hans son. Vad säger det er om en förälders toleransnivå? Hon klagade väldigt mycket på Robin och hans attityd mot "henne" han var 6 år och hon hade haft möjlighet att lära känna honom sedan han var runt 4 år. Vid den åldern är barn inte så svåra om man vill lära känna dem. Jag är mycket medveten om att jag är partisk i fråga om Robin. Men.. svår har han aldrig varit. Tvärtom har han lätt för att prata med människor. En kopia på kännedom på detta brev skickas samtidigt till Joakim Ramstedt. Väntar med intresse på Ert uppriktiga svar. Med vänlig hälsning
Jag har läst artikeln på fokus medans det gick, Daddy har säkert detta kvar som skrevs 07:16 oktober 6, 2008, om du vill ha en egen kopia, eventuellt hela artikeln, bäst vore nog att du e-postar honom och talar om i vilket syfte, kanske du kan få konversationen i sin helhet.
Blinkerm. o micro113.
Ett råd - Lev Era liv med dom Ni har runt omkring Er och skit i att spendera onödig tid framför datorn genom att diskutera i en tråd där en person velat diskutera rättsröta i vårdnadsutredningen runt hans barn och ev. stöttning genom konstruktiv dialog om hur man skulle kunna få igång umgänge igen.
För Ni lyssnar ju inte på något, Förlöjligar det en del tar upp och tar ur ovesäntligheter till diskussion för att försöka byta focus, Ni bara springer runt i cirklar, försöker det som många troll på olika bloggar gör.
Sabbotera.
Vuxna människor med egna liv och egna barn?
Leroy
Stöttning? Är det man vill ha när man öppnar trådar på FB?
Då är det nog fel forum i alla fall - i flera bemärkelser.
Joakim har inlett ett ämne om en vårdnadstvist - i det ämnet och i anslutning till det ämnet har han lagt ut uppgifter för diskussion, kring dessa uppehåller vi oss.
Att du inte förstått det - utan försöker styra och leda diskussionen så att det blir ett forum för stöttning och medhåll, samt inom frågor som du behärskar - det är oväsentligt - du besitter inte makten och förmågan att styra vare sig forumet eller oss på det sättet.
Lägg därför kraften på att bekymra dig om annat än just oss - för din egen skull -- är ett råd i all välmening.
LadyM
Det inlägget på fokus.se som diskuterade pratade jag och p_v om i går. p_v hävdade att dotterns mamma startade uthängningarna på nätet genom att hänga ut Daddy, dottern och sig själv.
Nu nämner Daddy samma sak i sin blogg, då vill jag veta exakt vart det skett.
Frågan känns rätt viktig eftersom jag anser att Daddy agerar synnerligt förkastligt med att hänga ut sin dotter på det sätt han gör. Om mamman gör/har gjort detsamma, så är det inte så märkligt att jag vill se det, eller hur ?
Jag har jobbat inom ungdomsvården. Som vikarie kan man få jobb utan socionomutbildning. Jag var alltid poppis bland mina unga klienter, däremot sällan särskilt poppis bland mina socionomkollegor. Jag ansågs besvärlig och oförmögen att rätta in mig i deras fyrkantiga mallar. Men jag kan inte förstå hur man skall kunna hjälpa unga människor, när man vägrar tala med ungdomar på ungdomars villkor, utan skall försöka tvinga in dom i nån idiotisk vuxenmall som bara ökar på deras förakt för vuxenvärlden. KBT, blaha blaha. Nä jag håller med Pink floyd. "we dont need no education". Vad vi behöver är hjärta och sunt förnuft.
Om det har förekommit beteenden som kan ses som sexuellt överskridande, som ja vad ska vi säga, att man har unga flickor sittandes i knäett och liknande saker på en sån arbetsplats och det ligger som grund för oron, kan sånt vara hemligstämplat eller är det något som skulle synas på de dokument som Joakim haft ute?
Den här texten visar ju på att Joakim mer har betett sig som en av ungdomarna än som en vuxen som arbetar på platsen. Kan något från det här stället ligga till grund för oron?
Jag vet inte om det är det här som Joakim pratar om. Har han inte fått ut den så är vi ju ingen av oss grunden till uttlandet om sexuellt överskridande beteende.
Citat:
Jag har fått rådet att be att få ut alla journaler som förts angående mig på socialtjänsten i Kungsbacka. Detta har jag redan gjort. Dock vägrar man att lämna ut allt som rör utredningen angående de senaste anklagelserna mot mig. Man hänvisar till den vanliga paragrafen i sekretesslagen som man alltid gömmer sig bakom, dvs "7 kap 4§ sekretesslagen".
Senast redigerad av Binkermuniten 2010-04-30 kl. 17:35.
Om det har förekommit beteenden som kan ses som sexuellt överskridande, som ja vad ska vi säga, att man har unga flickor sittandes i knäett och liknande saker på en sån arbetsplats och det ligger som grund för oron, kan sånt vara hemligstämplat eller är det något som skulle synas på de dokument som Joakim haft ute?
Den här texten visar ju på att Joakim mer har betett sig som en av ungdomarna än som en vuxen som arbetar på platsen. Kan något från det här stället ligga till grund för oron?
Jag vet inte om det är det här som Joakim pratar om. Har han inte fått ut den så är vi ju ingen av oss grunden till uttlandet om sexuellt överskridande beteende.
Fast jag håller med daddy där. För att kunna hjälpa någon måste man kunna sätta sig in och förstå.
Du letar och letar efter sådant som du kan tolka in att du har rätt. Både när jag jobbade inom äldrevården och med människor som har psykosociala handikapp var det mycket viktigt att kunna ha förmågan att sätta sig in i de personernas/vårdtagarnas behov. Likaså när jag under en period jobbade med människor som har schizofreni var det mycket viktigt att kunna förstå vilka de var.
Senast redigerad av Tyfonen 2010-04-30 kl. 18:12.
Fast jag håller med daddy där. För att kunna hjälpa någon måste man kunna sätta sig in och förstå.
Du letar och letar efter sådant som du kan tolka in att du har rätt. Både när jag jobbade inom äldrevården och med människor som har psykosociala handikapp var det mycket viktigt att kunna ha förmågan att sätta sig in i de personernas/vårdtagarnas behov. Likaså när jag under en period jobbade med människor som har schizofreni var det mycket viktigt att kunna förstå vilka de var.
Jaså, men det är ju helt oväsentligt, det jag vill ha fram är att andra vuxna här inte har sett Daddy som kapabel att sköta sitt jobb. Precis som att utredningen kommit fram till något om Daddys intelligens som får honom att säga att de "underskattat" den.
Sammantaget med det han säger att det är kreativt på ett positivt sätt att lärarinnor visar sina nakna bröst för elever i skolan och att det är fel att lärarinnan får böta så ger det ett visst intrycka av en person som har stora problem med att fungera socialt.
Man ser det också på att advokater, poliser, de på familjertätten osv. beter sig fel enligt Daddy. Det visar på att han faktiskt inte beter sig normalt.