2010-04-30, 14:41
  #2125
Medlem
micro113:
Nej, soc har sagt det till JO.

Det pågick inga samarbetssamtal.

Det finns refererat eller i fulltext på bloggen.

Jo soc är tvungna att utreda all oro för barn som anmäls till dem. Det vanligaste är ju att de bara pratar med föräldrarna och sedan lägger ner utredningen om ingen oro återstår. Frågan var fortfarande varför en bättre underbyggd, allvarligare anklagelse resulterade i tjänstefel för att begrava den medan en inkonkret anklagelse helt utan underbyggnad resulterade i utredning och avbrutet umgänge.
Citera
2010-04-30, 14:51
  #2126
Medlem
Pinglaklaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Ingen lär väl kunna bevisa något om detta i alla fall. Den som påstår sig veta blir fnissad åt.

Och Joakim han förstår ju inte mycket av det som händer omkring honom så hans uttalanden är faktiskt inte mycket värt.

Det är väl enklast i världen att styrka.

Ditt förakt för människor som du inte gillar är mer talande för din låga nivå. Jag håller för sannolikt att hans intellekt håller sig avsevärt högre en ditt tex.

Vi är många som tycker han gör något viktigt och sen finns några rabiata ständiga antagonister.

Du kan ju inte ens se skillnad på sak och person.
Citera
2010-04-30, 14:54
  #2127
Moderator
Pentyls avatar
Sen kan man leta upp den fortsatta kommunikationen, som i stort bekräfter de faktiska förehavandena.
Citera
2010-04-30, 15:01
  #2128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Sen kan man leta upp den fortsatta kommunikationen, som i stort bekräfter de faktiska förehavandena.

Hur gick det med hans anmälan? Har det kommit något beslut?
Citera
2010-04-30, 15:03
  #2129
Moderator
Pentyls avatar
En tid dessförinnan, från samma blogg:
Citat:
Citera
2010-04-30, 15:04
  #2130
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pinglaklara
Det är väl enklast i världen att styrka.
Bra gör gärna det då.

Citat:
Ditt förakt för människor som du inte gillar är mer talande för din låga nivå. Jag håller för sannolikt att hans intellekt håller sig avsevärt högre en ditt tex.
Oj då.

Citat:
Vi är många som tycker han gör något viktigt och sen finns några rabiata ständiga antagonister.
Det har jag förstått, jag tror att flertalet som läser tycker att det är patetiskt, ofrivillig humor eller så dumt så att klockorna stannar.

Citat:
Du kan ju inte ens se skillnad på sak och person.
Förstår inte vad du menar, kan du utveckla?
Citera
2010-04-30, 15:06
  #2131
Moderator
Pentyls avatar
...och det föregicks av denna artikel:
Citat:
Citera
2010-04-30, 15:08
  #2132
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madcon82
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Sen kan man leta upp den fortsatta kommunikationen, som i stort bekräfter de faktiska förehavandena.

Hur gick det med hans anmälan? Har det kommit något beslut?
Sen kan man leta upp den fortsatta kommunikationen, som i stort bekräfter de faktiska förehavandena.

Din besserwissiga ton ter sig lite märklig i ljuset av att du uppenbarligen inte fördjupat dig i den saken heller.
Citera
2010-04-30, 15:12
  #2133
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madcon82
det SKA ligga i akten, allt som kommer in till "kontoret" skall diarieföras och sparas, i 5 år sedan ska det skickas till det stora dammiga arkivet

Självklart är det så. Alla utgår dock från att det inte finns kvar - min poäng var mer att det vet vi ju faktiskt inte, det kanske ligger där i akten, precis som det skall göra.
Citera
2010-04-30, 15:16
  #2134
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profanum-vulgus
micro113:
Nej, soc har sagt det till JO.

Det pågick inga samarbetssamtal.

Det finns refererat eller i fulltext på bloggen.

Jo soc är tvungna att utreda all oro för barn som anmäls till dem. Det vanligaste är ju att de bara pratar med föräldrarna och sedan lägger ner utredningen om ingen oro återstår. Frågan var fortfarande varför en bättre underbyggd, allvarligare anklagelse resulterade i tjänstefel för att begrava den medan en inkonkret anklagelse helt utan underbyggnad resulterade i utredning och avbrutet umgänge.
Enligt samtalet mellan Joakim och socialassistenten som tidigare låg ute i ljudfil så hade de en pågående serie samarbetssamtal.

Menar du att ljudfilen var ett falsarium?

Du är nog inte kompetent nog att avgöra vad som är värt att utredas och inte - i synnerhet inte om du gör den bedömningen av det R uttryckte.

Edit;
Saxat från Pentyls citat från Joakims blogg

Citat:
Det samarbetssamtal som hon hänvisar till i samtalet ställdes genast in i samband med dessa anklagelser mot mig, så efter jag skickade in min anmälan har familjerätten inte gjort ett skapandes gram för att tala med mig.


Du - de ställde in det där de inte hade -- hmmmmmm konstigt.
__________________
Senast redigerad av micro113 2010-04-30 kl. 15:20.
Citera
2010-04-30, 15:20
  #2135
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Självklart är det så. Alla utgår dock från att det inte finns kvar - min poäng var mer att det vet vi ju faktiskt inte, det kanske ligger där i akten, precis som det skall göra.
https://www.flashback.org/sp22827735
"[...] Telefonsamtalet med Christina Petterson från i torsdags kan ni ta del av här."

Du har visst fortfarande inte tagit dig igenom materialet på den blogg du använder för att demonstrera kvaliteten på dina mentala fakulteter.
Oss emellan, sagt i all välmening, du har varit lite forcerad ett tag. Ska du inte ta och tala med någon om det där. Du har ju trots allt familjemedlemmar som har det bra om du är i balans.
Citera
2010-04-30, 15:30
  #2136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Din besserwissiga ton ter sig lite märklig i ljuset av att du uppenbarligen inte fördjupat dig i den saken heller.

Besserwissiga ton? för att jag undrar hur det gått med Daddys JO anmälan? men ge dig nu.. Och vad menar du med "inte fördjupat dig i den saken heller" ? Vilken är den första saken jag inte "fördjupat" mig i? Var en helt enkel fråga ställd på skolboks svenska "Hur har det gått med Daddys JO anmälan" torde väl vara relativt enkelt att svara på av någon som är insatt?

Var inget "besserwissigt" menat med inlägget över huvudtaget, men du är kanske en sån som ser fiender i alla skuggor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in