2010-04-30, 18:23
Medlem
Blinkerm.

Hur skulle du själv gjort om du var i det läget efter flera års tjafsande?

Leroy
Citera
2010-04-30, 18:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyfonen
Fast jag håller med daddy där. För att kunna hjälpa någon måste man kunna sätta sig in och förstå.
Du letar och letar efter sådant som du kan tolka in att du har rätt. Både när jag jobbade inom äldrevården och med människor som har psykosociala handikapp var det mycket viktigt att kunna ha förmågan att sätta sig in i de personernas/vårdtagarnas behov. Likaså när jag under en period jobbade med människor som har schizofreni var det mycket viktigt att kunna förstå vilka de var.

Och jag som också jobbar med människor vet att det är en stor skillnad på att förstå och kunna kommunicera - och att kliva över gränserna.

En människa som jobbar med alkolister behöver till exempel inte supa sig full för att kunna förstå och utifrån det hjälpa.

På samma sätt är det med ungdomar - uppgiften är inte att bli en ungdom, att ingå i gänget - polare har de ändå - uppgiften är att vara en pålitlig stabil vuxen som de kan vända sig till och förlita sig på. En som både finns där och vet och sätter gränser.

Den verkar inte Joakim ha haft klar för sig, givet hans eget uttalande.
Citera
2010-04-30, 18:29
Medlem
Binker micro mfl.

Tänk efter.

I stället för att leta saker som Ni anser är fel och enbart kritisera, hur skulle du/Ni göra om Ert barn hamnade i kläm och du/Ni inte ens fick läsa en saga eller ta del, föräldrar, barnets sysskon o kusiner samt vänner inte heller får möjlighet att dela med sig av livet. Det liv som barnet faktiskt har rätt till. Dina vänner ser dig som en bra person men man väljer att inte ens utreda eller fråga nära och kära.

Hur gör du/Ni då?

Leroy
Senast redigerad av Leroy1 2010-04-30 kl. 18:34.
Citera
2010-04-30, 18:41
Bannlyst
Av Daddys egna berättelser så framgår det tydligt att hans beteende är skrämmande och hotfullt för alla i hans omgivning som inte gör som han vill.
Jag vill bl a ta upp detta exempel men det finns fler som han utan att skämmas hänger ut alldeles själv på internet,

Tänk en främmande människa som går runt på flera olika dagis på orten och frågar efter ett barn, viftandes med en tingsrättsdom och inbillar sig att dagispersonalen bara ska släppa ut detta barn till honom utan vårdnadshavarens godkännande !!? Inte ens mormor eller farmor får hämta barn på dagis utan vårdnadshavarens tillstånd, barnet bör även för sin egen skull vara informerad om att annan ska hämta, för barnets skull och dagispersonalen ska såklart veta vad som gäller.
Han saknar dessutom en hel del verklighetsförankring och den ter sig en smula utom logisk självkontroll, det är skrämmande och föder osäkerhetskänslor för de flesta om han helt ska spåra ur när som helst.
Om det är som Daddy beskriver så var det till och med tjänstefel av dagispersonalen att tillåta honom vara nära de andra barnen. De hade kunnat utsatts för stora fara om Daddy spårat ur.
Att han dessutom försöker sig på konststycket ytterligare en gång berättar bara att de vätskorna inte är sunda.
Jag förstår att både mamma, mormor, dagispersonal och kanske till och med socialhandläggare finner honom skrämmande i både hur han agerar IRL samt hur han hatiskt hänger ut alla han upplever gå emot honom i sin blogg.

När det gäller den anmälan som Daddy med flera påstår att den aldrig diariefördes och "pappersvägen" kastades i "papperskorgen" efter mammans delgivande så svarar verksamhetschefen på soc i Kungsbacka tydligt på Daddys kritik. Till och med detta svar är diarefört, nr IF09-200/72, och uthängt på Daddys egen blogg. Verksamhetschefens svar säger mer om Daddy än om soc. Daddy har även här hotat med bl a Förvaltningslagen som han uppenbarligen borde läsa på lite bättre. Senast anklagade ju han SVT för att bryta mot Förvaltningslagen men missade att SVT inte ens är en myndighet.

Citera
2010-04-30, 18:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leroy1
Binker micro mfl.

Tänk efter.

I stället för att leta saker som Ni anser är fel och enbart kritisera, hur skulle du/Ni göra om Ert barn hamnade i kläm och du/Ni inte ens fick läsa en saga eller ta del, föräldrar, barnets sysskon o kusiner samt vänner inte heller får möjlighet att dela med sig av livet. Det liv som barnet faktiskt har rätt till. Dina vänner ser dig som en bra person men man väljer att inte ens utreda eller fråga nära och kära.

Hur gör du/Ni då?

Leroy

Jag skulle arbeta med systemet - givet - och ta tillvara de stunder jag fick med mitt barn för att utifrån dem bevisa att jag var kapabel till utvidgat och mer ansvar för barnet.

Jag skulle lägga mig platt i samarbete och se till att de hela tiden fanns folk från myndigheten med som dokumenterade om den andra samarbetsvägrade.

Jag skulle låta myndigheten föra min kamp - för jag skulle samarbeta både med den andra parten och med myndigheten - för mitt barns skull.

Sa myndigheten att jag fick träffa mitt barn en timme i veckan på socialkontoret - gick jag dit en timme i veckan, och gjorde det till en minnesvärd upplevelse för mitt barn. Tog med mig den timmen hem i hjärtat och längtade till nästa gång.

I och med det så visade jag också myndigheten att jag samarbetade för mitt barns skull - och satte mina önskningar åt sidan för barnets bästa.

Jag har hjälpt ett par pappor i sådana här frågor - och den strategin fungerar. Den ena har idag normalt umgänge med sina barn - den andra har delad vårdnad. Det tog tid, men de har en god relation med sina barn, de har ett hyfsat samarbete med mammorna -- och de har tillsammans med mammor och sociala jobbat på det som inte fungerade både hos sig själva, och i samarbetet med mammorna - och mammorna har nog gjort sitt på sitt håll.
Citera
2010-04-30, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leroy1
Binker micro mfl.
Tänk efter.
Hur gör du/Ni då?
Leroy
Ja inte krigar man sönder barnet och viftar med en handling på en mängd olika dagis där man skrämmer både personal och barn med dess föräldrar.
Jag hade definitivt inte velat haft mina barn på samma dagis som Daddys dotter om han spårar ur i sin kamp.
Detta vållar problem för hans dotter och det är Daddy som måste coola ner några grader.
Citera
2010-04-30, 18:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Av Daddys egna berättelser så framgår det tydligt att hans beteende är skrämmande och hotfullt för alla i hans omgivning som inte gör som han vill.
Jag vill bl a ta upp detta exempel men det finns fler som han utan att skämmas hänger ut alldeles själv på internet,

Tänk en främmande människa som går runt på flera olika dagis på orten och frågar efter ett barn, viftandes med en tingsrättsdom och inbillar sig att dagispersonalen bara ska släppa ut detta barn till honom utan vårdnadshavarens godkännande !!? Inte ens mormor eller farmor får hämta barn på dagis utan vårdnadshavarens tillstånd, barnet bör även för sin egen skull vara informerad om att annan ska hämta, för barnets skull och dagispersonalen ska såklart veta vad som gäller.
Han saknar dessutom en hel del verklighetsförankring och den ter sig en smula utom logisk självkontroll, det är skrämmande och föder osäkerhetskänslor för de flesta om han helt ska spåra ur när som helst.
Om det är som Daddy beskriver så var det till och med tjänstefel av dagispersonalen att tillåta honom vara nära de andra barnen. De hade kunnat utsatts för stora fara om Daddy spårat ur.
Att han dessutom försöker sig på konststycket ytterligare en gång berättar bara att de vätskorna inte är sunda.
Jag förstår att både mamma, mormor, dagispersonal och kanske till och med socialhandläggare finner honom skrämmande i både hur han agerar IRL samt hur han hatiskt hänger ut alla han upplever gå emot honom i sin blogg.

När det gäller den anmälan som Daddy med flera påstår att den aldrig diariefördes och "pappersvägen" kastades i "papperskorgen" efter mammans delgivande så svarar verksamhetschefen på soc i Kungsbacka tydligt på Daddys kritik. Till och med detta svar är diarefört, nr IF09-200/72, och uthängt på Daddys egen blogg. Verksamhetschefens svar säger mer om Daddy än om soc. Daddy har även här hotat med bl a Förvaltningslagen som han uppenbarligen borde läsa på lite bättre. Senast anklagade ju han SVT för att bryta mot Förvaltningslagen men missade att SVT inte ens är en myndighet.

Tack för den Henrik.
Svaret från verksamhetschefen hade jag missat. Det är ju klockrent. Alltså har mailet (anmälan) behandlats korrekt - och ämnet borde ha varit utagerat där.
Citera
2010-04-30, 18:56
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Tänk en främmande människa som går runt på flera olika dagis på orten och frågar efter ett barn, viftandes med en tingsrättsdom och inbillar sig att dagispersonalen bara ska släppa ut detta barn till honom utan vårdnadshavarens godkännande !!?

Hade Daddy gemensam vårdnad vid detta tillfälle ?
Citera
2010-04-30, 18:56
Bannlyst
Trots alla förfrågningar till Daddy så har han inte kunnat presentera en enda länk till dessa anklagelser.
Är det bara jag som finner det märkligt?

Citat:
http://daddys.blogg.se/2009/april/ut...d.html#comment
offentligt förtal: Hon har upprepat alla dessa lögner på offentliga forum på internet, där hon skrivit ut mitt namn
Citera
2010-04-30, 18:58
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Trots alla förfrågningar till Daddy så har han inte kunnat presentera en enda länk till dessa anklagelser.
Är det bara jag som finner det märkligt?

heh, lycka till. Jag har i ett antal inlägg sista dagarna försökt få bevisat för mig var detta skulle skett. Se mitt inlägg nån sida bakåt. Jag och p_v hade detta som "debatt" i går f.ö
Citera
2010-04-30, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Tack för den Henrik.
Svaret från verksamhetschefen hade jag missat. Det är ju klockrent. Alltså har mailet (anmälan) behandlats korrekt - och ämnet borde ha varit utagerat där.
Ja visst borde det varit utagerat.
Den som anmäler något till soc har inte något rätt enligt Förvaltningslag eller liknande att få information över utredningen. Men det tycker Daddy att han ska få och då hotar han soc och tolkar Förvaltningslagen som fan tolkar bibeln.
Han fick svar men han ger sig inte ändå, han fattar inte vad han pysslar med, stackarn.
Men mest synd är det om barnet som han far runt bland dagis och skrämmer personalen, föräldrarna och ungarna med sina dokument som han tror ger honom rätt att agera som han gör.
Jag förstår inte vad han har för rådgivare, jag tror inte att han har några, han bara skriver så.
Detta är ju helt sannslöst.
Citera
2010-04-30, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
heh, lycka till. Jag har i ett antal inlägg sista dagarna försökt få bevisat för mig var detta skulle skett. Se mitt inlägg nån sida bakåt. Jag och p_v hade detta som "debatt" i går f.ö
Vi får fortsätta fråga, de skriver det som sanningar och kan inte bekräfta ett jota.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in