Jag jobbar på ett ganska stort företag som innesäljare. Jag säljer plast till förpackningar för mat, läkemedel mm. Jag jobbar bara på somrarna och det här blir tredje året. Nu är det dock så att första året var jag anställd via en konsultfirma (studentkonsulting) och sedan blev jag anställd direkt av företaget istället förra året. Jag fick dock samma lön som tidigare och var för feg för att säga något. Eftersom jag planerar att vara lite mer modig i år så vill jag ha lite mer kunskap innan jag löneförhandlar.
Fråga:
Hur mycket kan företaget tänkas ha betalt till studentkonsulting utöver min lön när jag var anställd av dem? Jag har en lön på 18500 vad verkar rimligt att begära när jag nu kommer tillbaka för tredje året.
Jag vill tillägga att jag inte riktigt är utbytbar för dem (eller inte helt lätt iaf) eftersom jag jobbar med franska och spanska marknaden och dessutom fick gå på utbildning i flera månader innan jag började för att lära mig det datasystemet de använder (SAP) och om all plast och alla olika material och förpackningar och tryck osv.
Tacksam för hjälp