PROBLEM
Jobbar för manpower student och är ute på ett uppdrag för tillfället. I mitt anställningsbevis står följande:
Titel: Ambulerad tjänsteman
Anställningsform: Tillsvidareanställd
Från och med: 2008-08-01 till och med ............, alltså ingen begränsad tid.
Lön: Cirka 85kr/h som betalas månadsvis fast detta var då, nu är det relativt högre. Vilket vi kom överens om via mail.
Arbetstid: Ordinarie heltidsarbetsmått 0 timmar i genomsnitt per helgfri vecka med varierande sysselsättningsgrad.
Det står inget om uppsägningstid osv.
Jag kan skickas på nya uppdrag och ha olika arbetstider då jag är ambulerad tjänsteman. Nu är saken den att jag är tillsvidareanställd och får lön per timme, verkar inte finnas något som heter timanställd.
- Hur är det nu? Vad skulle hända om jag gick utan uppdrag? har jag ingen garantilön då?
- Vad har jag för rättigheter? Manpower omfattas ju av ett kollektivavtal men hur funkar det när man är konsult?
- Jobbar för manpower student, jag är inte student i praktiken längre?
- Va även på begravning i fredags, vet att man har rätt till bibehållen lön för sådana händelser. Men enligt henne så var jag "timanställd" och kunde därför inte få det. Det stämmer ju väl inte, har vi nu fått reda på eller har jag missat nått klurigt?
Konsultchefen har försökt undvika detta anställningsbrev så det känns som att hon inte vill att jag ska se det. Därför jag vill veta så mycket som möjligt.
TACKSAM FÖR SÅ MYCKET HJÄLP SOM MÖJLIGT!