2011-04-14, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smedjan
En präst är för mig en människa som tar sig ett ämbete som h*n inte har rätt till.
Så här sade Jesus om prästerna:
Joh 8:44
" Ni är från er fader Djävulen, och ni är villiga att göra vad er fader har begär till. Denne var en människomördare då han började, och han stod inte fast i sanningen, därför att sanning inte finns i honom. När han talar lögn, talar han enligt sitt eget sinnelag, eftersom han är en lögnare och lögnens fader."

Gud finns inte, då dom påstår i bibeln att han skapade foto-syntetiska växter före solen.
Citera
2011-04-14, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wessla
Gud finns inte, då dom påstår i bibeln att han skapade foto-syntetiska växter före solen.

Ditt beslut att utesluta Honom.
Citera
2011-04-14, 23:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wessla
Det utesluter i och för sig inte att det finns en annan gud.

Och man måste nog inte ta Bibeln helt bokstavligt för att kunna tro på dess budskap.
Citera
2011-04-15, 00:22
Medlem
Citat:
En präst är för mig en människa som tar sig ett ämbete som h*n inte har rätt till.
Så här sade Jesus om prästerna:
Joh 8:44
" Ni är från er fader Djävulen, och ni är villiga att göra vad er fader har begär till. Denne var en människomördare då han började, och han stod inte fast i sanningen, därför att sanning inte finns i honom. När han talar lögn, talar han enligt sitt eget sinnelag, eftersom han är en lögnare och lögnens fader."

En fråga som bör vara lätt att besvara för Smedjan: varför kallar ni era präster för äldste bröder?

Vad tror ni att det är för odds på att Smedjan svarar med ett bibelcitat igen?
Senast redigerad av FulAgent007 2011-04-15 kl. 00:33.
Citera
2011-04-15, 00:31
Medlem
Citat:
Ditt beslut att utesluta Honom.

Det ligger bra mycket närmare sanningen att det är ditt beslut att låta en låtsas figur som "molgan" styra ditt liv från A till Ö

Att det dessutom är någon annans låtsas figur från början gör det ju tveksamt att kalla ditt liv för ditt utan snarare någon annans liv
Citera
2011-04-15, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Det ligger bra mycket närmare sanningen att det är ditt beslut att låta en låtsas figur som "molgan" styra ditt liv från A till Ö

Att det dessutom är någon annans låtsas figur från början gör det ju tveksamt att kalla ditt liv för ditt utan snarare någon annans liv

Skratta du år Guds erbjudande om du så önskar, jag däremot tar seriöst emot det Han erbjuder.
Citera
2011-04-15, 11:56
Medlem
Såklart att gud finns..
För alla som tror på gud..
och för alla vi som inte tror på gud... så finns inte gud.
enklet..

Männsikor är ett slags flock djur som behöver någon slags ledare att se upp till.. vare det är en såkallad gud, idol, bloggare, president, ledare, diktator osv..
människor är svaga på det sättet, men det är det vissa behöver för att klara av livet. Dessutom när det gäller sekter och religioner handlar det mycket om genmenskap ocskå , att få va en i gänget precis som i skolan.

hur som helst menar jag att varför ska man bevisa eller motbevisa , det viktigaste är att folk får tro vad dem nu vill tro på. Spelar roll om det inte existerar... eller existerar
Citera
2011-04-15, 12:48
Medlem
[quote=mongolidberg]Såklart att gud finns..
För alla som tror på gud..
och för alla vi som inte tror på gud... så finns inte gud.
enklet..

Männsikor är ett slags flock djur som behöver någon slags ledare att se upp till.. vare det är en såkallad gud, idol, bloggare, president, ledare, diktator osv..
människor är svaga på det sättet, men det är det vissa behöver för att klara av livet. Dessutom när det gäller sekter och religioner handlar det mycket om genmenskap ocskå , att få va en i gänget precis som i skolan.

Citat:
hur som helst menar jag att varför ska man bevisa eller motbevisa , det viktigaste är att folk får tro vad dem nu vill tro på. Spelar roll om det inte existerar... eller existerar [/
QUOTE]

Med tron följer ibland konsekvenser som drabbar människor på ett fruktansvärt sätt, därför spelar det roll, på vilket sätt man tror.
Citera
2011-04-15, 13:03
Medlem
Jag tror på ödet. Men jag är ateist. För mig finns det ingen gud som styr. Jag tror på vetenskapen, men gillar konceptet av det mysteriska vi inte vet. Därför tror jag att allt som händer här på jorden och i universum är förbestämt. Universum har ett sätt att kurskorrigera så att allting finner balans. Om allting bara var random så skulle det inte finnas någon struktur.

Så för att summera. Det finns inget högre väsen för mig, utan ödet i sig. Man kan kalkylera och beräkna ödet hur man vill, men det finns inga direkta equationer för det än. Ödet skapar balans i allting så att inget tippar över. Djur äter mindre djur, växter behöver vatten och solljus för att leva osv osv.
Citera
2011-04-15, 14:20
Medlem
Citat:
Skratta du år Guds erbjudande om du så önskar, jag däremot tar seriöst emot det Han erbjuder.

Gud har erbjudit dig exakt det som "molgan" erbjudit Alfons Åberg. Extra självförtroende när det behövs och någon att tala med när man känner sig ensam ......

men det betyder fortfarande inte att Gud finns

Alfons Åberg å sin sida behövde detta som litet barn och när han sedan växer upp så behövs inte "mogan" på samma sätt längre. Är det detta ni Jehovas Vittnen inte lyckats med? Växa upp ifrån barnstadiet?
Citera
2011-04-15, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Gud har erbjudit dig exakt det som "molgan" erbjudit Alfons Åberg. Extra självförtroende när det behövs och någon att tala med när man känner sig ensam ......

men det betyder fortfarande inte att Gud finns

Alfons Åberg å sin sida behövde detta som litet barn och när han sedan växer upp så behövs inte "mogan" på samma sätt längre. Är det detta ni Jehovas Vittnen inte lyckats med? Växa upp ifrån barnstadiet?

Intressant att se hur du resonerar med dig själv.
Citera
2011-04-15, 15:49
Bannlyst
Citat:
Intressant att se hur du resonerar med dig själv.

OJOJOJOJ VILKEN DISS! Nu börjar det brännas till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in