Citat:
Ursprungligen postat av Smedjan
Är det en myt också att vi arbetar hårt på vårt kollektiva självmord därför ingen vill lyssna på varningarna.
Snacka om att försöka blanda bort korten. Noaks ark har väl ändå inget med miljöförstöringen att göra?
Eller? Va? Har jag missat något? Är det en ny syndaflod på grund av smältande glaciärer på gång eller?
Att noaks jävla ark överhuvudtaget tas upp som något annat än en skröna är helt ofattbart.
Fast hela upplägget, jungfrufödsel, adam & eva, gud vs djävulen o. dyl. är ju förstås på en nivå där historien om noaks ark är fullt rimlig, nästan normal och självklar. Klart att gud ville DRÄNKA ALLA sina skapelser, människor och djur, för att de inte FÖLJDE GIVNA INSTRUKTIONER.
BORT MED SKITEN och börja om. Med en ren, gudfruktig människa som noak, och hans söner, lika gudfruktiga de. Och deras hustrur, självklart.
Undrar när det gick snett. För nu ser det ju faktiskt FÖR JÄVLIGT ut, miljökatastrofer, krig, svält, våldtäkter, mord vulkanutbrott och jordbävningar och tsunamis. Hade jag varit gud hade jag SNARAST dränkt alla igen, utan undantag denna gången, människorna har ju helt klart bevisat att de inte kan FRUKTA OCH ÄLSKA GUD tillräckligt för att få leva.