Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Haha,

på mig själv
Ska bli jävligt intressant att se första spelet som använder sig av den fysiken

Ja. Vid närmare eftertanke vet jag inte hur det skulle fungera i ett Gta-universum. Personligen skulle jag bli helt salig, men det skulle ju i praktiken innebära att spelet blir mer som en simulator, och där lär vi nog aldrig hamna. Det måste ju fortfarande vara lite "over the top" för att det ska kunna vara Gta. Däremot så skulle jag applådera en "gta-klon" som är inriktad på en mer seriös ton i spelet, med verkliga krockar, verkligare skott -och fallskador och så vidare. Typ Gta hardcore.
Tror fortfarande dock att den allra bästa saken rockstar kan göra i framtiden är att införa svårighetsgrader, och många on/off valmöjligheter och sliders inne i optionsmenyn. Då kan spelet vara exakt hur pisslätt eller skitsvårt som helst, och alla blir nöjda. För jag tror absolut att det är i ett spel som Gta som den här fysikmotorn kommer att glänsa. Ett renodlat racingspel skulle naturligtvis också fungera, fast möjligheten att realistiskt kunna totalkvadda bilen i en enda rejäl smäll, klättra ur den och sno en ny, vore ju så jävla fett. Som det är nu så kan man ju ta valfri supersportbil och köra rakt in i en vägg och sedan köra vidare som om inget hade hänt. Med den fysikmotorn hade bilen tryckts ihop till halva sin längd, och föraren hade blivit mos.