2013-02-20, 00:58
Medlem
Korneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Då var det dags igen...

Spelet är inte bekräftat till PC. Jag säger inte att det inte kommer att komma, men det släpps iaf inte samtidigt som konsolversionerna. Så du och din PC med lite tryck i får vackert vänta.
Inatt/ikväll kanske ps4 utannonseras, då bör ju ps3 bli lite billigare. Blir att skaffa en isf, bara för GTA:V
2013-02-20, 01:03
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kornelius
Inatt/ikväll kanske ps4 utannonseras, då bör ju ps3 bli lite billigare. Blir att skaffa en isf, bara för GTA:V

Har inte läst någonting av vad Sony har sagt ang "konferensen" de ska ha idag, vet inte ens riktigt vad exakt det är som ska hända men alla verkar ju tro att Playstation 4 ska utannonserad, skulle ju vara brutalt roligt om det visar sig att de enda de annonserar ut är "Playstation 3 slim slim slim slim"
Senast redigerad av Reggaeman 2013-02-20 kl. 01:10.
2013-02-20, 04:19
Medlem
Kickexs avatar
Ska det komma nyheter snart?
& skulle det inte vara en nyhetsbomb förra månaden?
2013-02-20, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brevlund
Det kommer antagligen se ut som skit. Tur att det finns PC med lite tryck i bitarna så man kan spela det som det var tänkt att se ut.
Med begränsad hårdvara får kreativiteten större betydelse. Hoppas de lyckas förbättra själva spelkänslan.
2013-02-20, 13:57
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Jag läste just ett intressant förslag på Reddit: När Red Dead Redemption släpptes blev många besvikna över att det inte fanns något cirkulerande tåg i multiplayer-delen. Hur kul hade det inte kunnat vara att kämpa för kontroll över tåget?

Tänk kom man kunde ha ett liknande spelläge i GTA V där man ska kontrollera exempelvis det tåg man ser i trailer #2. Kanske att ena laget ska råna tåget på något värdefullt, medan motståndarlaget ska försvara tåget. Dessutom skulle det ju kunna vara kul att bara leka runt med tåget i free-roam: Fist fights på tågtaket, Pang-pang i kupéerna, knuffa in fotgängare framför tåget eller bygga en barrikad av bilar på tågrälsen.
Mjeh..
Det hade varit mer kul i RDR då det skulle ge tusen gånger mer känsla för man skulle vara tvungen att rida ikapp och borda tåget etc.
Men just som gäng krig var en detaljrik funktion i SA så skulle detsamma gälla för RDR när det kommer till attackera/deffa tåg i MP för man kan inte ta något man gillar från ett spel och trycka in i ett annat utan att tänka på konsekvenserna.
2013-02-20, 15:26
Medlem
sneakydudes avatar
Jag vill att bilfysiken och skademodellen ska se ut så här i nästa Gta (6:an alltså). Detta under förutsättningarna att man själv kan ställa in hur svårt spelet skulle vara (som jag tidigare nämnt vid flertalet tillfällen). Det skulle då vara under inställningen "realistic" som man kan göra i options, så att alla kids som vill ha mariokart fysik på bilarna också blir nöjda, och således kan välja "casual". Tror att spelet skulle bli jävligt intressant då. Men med dagens nerdummade spelindustri så stannar det väl vid en önskning...
2013-02-20, 16:15
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Jag vill att bilfysiken och skademodellen ska se ut så här i nästa Gta (6:an alltså). Detta under förutsättningarna att man själv kan ställa in hur svårt spelet skulle vara (som jag tidigare nämnt vid flertalet tillfällen). Det skulle då vara under inställningen "realistic" som man kan göra i options, så att alla kids som vill ha mariokart fysik på bilarna också blir nöjda, och således kan välja "casual". Tror att spelet skulle bli jävligt intressant då. Men med dagens nerdummade spelindustri så stannar det väl vid en önskning...

Eftersom det är en teknik som inte är fullt utvecklad än så tror jag inte att det kommer att vara sån fysik i Gta V, hur mycket man än önskar att så var fallet
Kommer förmodligen vara likadant som i Gta IV och den är ju superhärlig imo så nöjd blir man nog oavsett

Lite offtopic: Fysiken i klippet är ju väldigt snygg men bara jag som tycker att den känns alldeles för "slapp"?
Allt går sönder lite för lätt (speciellt den vita bilen som blir krossad av pickupen) och det känns ju nästan som att bilarna är gjorda av gummi så mycket som de studsar runt...

Citat:
Ursprungligen postat av DecentDick
Jag har fått tag i en torrent som säger sig vara en Realese från Skidrow till PC den är på 13,4 gig kan det vara the real deal? Har fått hem ca 50%. Låg i bukten lades upp för ca en timma sedan men kikar man nu så finns den inte längre...

Bör jag kasta skiten eller ta hem och scanna med Avast och prova att installera?
Vem är det som lägger upp fake torrents och vad tjänar dom på det?

Edit: Även hittat en som sägs vara till PC på 18.3 gig.

Vad tror du själv

2013-02-20, 18:44
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Eftersom det är en teknik som inte är fullt utvecklad än så tror jag inte att det kommer att vara sån fysik i Gta V, hur mycket man än önskar att så var fallet
Kommer förmodligen vara likadant som i Gta IV och den är ju superhärlig imo så nöjd blir man nog oavsett

Lite offtopic: Fysiken i klippet är ju väldigt snygg men bara jag som tycker att den känns alldeles för "slapp"?
Allt går sönder lite för lätt (speciellt den vita bilen som blir krossad av pickupen) och det känns ju nästan som att bilarna är gjorda av gummi så mycket som de studsar runt...

Läs igen

Citat:
Jag vill att bilfysiken och skademodellen ska se ut så här i nästa Gta (6:an alltså).

Förstår naturligtvis att det aldrig skulle kunna ha varit med i femman.

http://www.beamng.com/ heter de som utvecklar fysikmotorn. Just den vi ser i klippet är baserad på CryEngine men jag tror att det skulle funka precis lika bra i Rage/Euphoria. Läser man på sidan så håller de just nu på att utveckla ett spel som bygger på just verklighetstrogen bilfysik, och jag kan säga att jag kommer ställa mig först i kön när de släpper det spelet.
2013-02-20, 19:12
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Läs igen

Förstår naturligtvis att det aldrig skulle kunna ha varit med i femman.

http://www.beamng.com/ heter de som utvecklar fysikmotorn. Just den vi ser i klippet är baserad på CryEngine men jag tror att det skulle funka precis lika bra i Rage/Euphoria. Läser man på sidan så håller de just nu på att utveckla ett spel som bygger på just verklighetstrogen bilfysik, och jag kan säga att jag kommer ställa mig först i kön när de släpper det spelet.

Haha, på mig själv, om det är Gta VI vi snackar om så är det ju inte helt omöjligt nej

Ska bli jävligt intressant att se första spelet som använder sig av den fysiken
Senast redigerad av Reggaeman 2013-02-20 kl. 19:25.
2013-02-20, 19:26
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Haha, på mig själv

Ska bli jävligt intressant att se första spelet som använder sig av den fysiken

Ja. Vid närmare eftertanke vet jag inte hur det skulle fungera i ett Gta-universum. Personligen skulle jag bli helt salig, men det skulle ju i praktiken innebära att spelet blir mer som en simulator, och där lär vi nog aldrig hamna. Det måste ju fortfarande vara lite "over the top" för att det ska kunna vara Gta. Däremot så skulle jag applådera en "gta-klon" som är inriktad på en mer seriös ton i spelet, med verkliga krockar, verkligare skott -och fallskador och så vidare. Typ Gta hardcore.

Tror fortfarande dock att den allra bästa saken rockstar kan göra i framtiden är att införa svårighetsgrader, och många on/off valmöjligheter och sliders inne i optionsmenyn. Då kan spelet vara exakt hur pisslätt eller skitsvårt som helst, och alla blir nöjda. För jag tror absolut att det är i ett spel som Gta som den här fysikmotorn kommer att glänsa. Ett renodlat racingspel skulle naturligtvis också fungera, fast möjligheten att realistiskt kunna totalkvadda bilen i en enda rejäl smäll, klättra ur den och sno en ny, vore ju så jävla fett. Som det är nu så kan man ju ta valfri supersportbil och köra rakt in i en vägg och sedan köra vidare som om inget hade hänt. Med den fysikmotorn hade bilen tryckts ihop till halva sin längd, och föraren hade blivit mos.
2013-02-20, 22:57
Medlem
Kickexs avatar
För dom som gillar att överanalysera http://www.youtube.com/watch?v=hx8MD4SDT0o
2013-02-21, 01:36
Medlem
OneRequests avatar
Var det någon mer än mig som såg att Rockstar var med som en av dom kommande spelstilarna under presskonferens av Playstation 4 inatt. Det blir nog att köpa spelet till både Ps3 och Ps4 då!!
Senast redigerad av OneRequest 2013-02-21 kl. 01:43.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in