2013-02-21, 03:30
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneRequest
Var det någon mer än mig som såg att Rockstar var med som en av dom kommande spelstilarna under presskonferens av Playstation 4 inatt. Det blir nog att köpa spelet till både Ps3 och Ps4 då!!

Inte för att något än så länge säger att just Gta V kommer att släppas till PS4 men varför i hela världen skulle du i så fall köpa två kopior av samma spel...?

Ska man välja så köper man väl självklart PS4 och Gta V istället för PS3 och Gta V, om man har pengar till det dvs.
2013-02-21, 03:57
Medlem
Citat:
Var det någon mer än mig som såg att Rockstar var med som en av dom kommande spelstilarna under presskonferens av Playstation 4 inatt. Det blir nog att köpa spelet till både Ps3 och Ps4 då!!

Rockstar San Diego håller ju på med ett projekt som än så länge är hemligt, jag hoppas på ett nytt Read Dead till en next gen-konsoll. Skulle bli väldigt förvånad om GTA V kom till PS4.

Dock så har Rockstar säkert planerat in några DLC till GTA V och dessa brukar ju släppas tidigast något halvår efter releasen och vid den tidpunkten så finns ju onekligen PS4 ute i handeln.
2013-02-21, 10:39
Medlem
LannibalHecters avatar
Hur gör ni? Kommer ni skita i att köpa GTA V till Ps3 och vänta tills det släpps på Ps4 och köpa det?
2013-02-21, 10:52
Medlem
OneRequests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Inte för att något än så länge säger att just Gta V kommer att släppas till PS4 men varför i hela världen skulle du i så fall köpa två kopior av samma spel...?

Ska man välja så köper man väl självklart PS4 och Gta V istället för PS3 och Gta V, om man har pengar till det dvs.

Men GTA V släpps ju 17 september och Ps4 förhoppningsvis till Jul. Så det får ju bli att första lira det på Ps3 och sen bytta upp sig. OM nu GTA V släpps till PS4.
2013-02-21, 11:26
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Men GTA V släpps ju 17 september och Ps4 förhoppningsvis till Jul. Så det får ju bli att första lira det på Ps3 och sen bytta upp sig. OM nu GTA V släpps till PS4.

Jo sant iof, tänkte inte på det vid tidpunkten jag skrev inlägget dvs sent inatt

Skulle det visa sig att Gta V släpps till PS4 så skulle jag ju hellre spela Gta V på PS4 från början för att få den ultimata upplevelsen, frågan är ju om man skulle palla vänta
2013-02-21, 11:30
Medlem
icass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kornelius
Inatt/ikväll kanske ps4 utannonseras, då bör ju ps3 bli lite billigare. Blir att skaffa en isf, bara för GTA:V

ps3 billigare? lägg ner nu, 1500kr för den nya versionen på media markt? har inte inte råd med det har du itne råd med ett ända spel sen heller förmodligen..
2013-02-21, 12:58
Medlem
Korneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icas
ps3 billigare? lägg ner nu, 1500kr för den nya versionen på media markt? har inte inte råd med det har du itne råd med ett ända spel sen heller förmodligen..
Mja, möjligtvis att 12GB versionen kan vara så billig men lite mer plats vill jag ha på hårddisken tror jag. Har inte tänkt ha den som mediacenter men ETT spel kan va bra att få plats med.

Alla andra versioner verkar ligga över 2000 iaf, jag säger inte att det är dyrt för en bra konsol men jag hoppades väl lite på att de skulle försöka sälja ut de gamla lite billigare nu, för att motivera folk att köpa de sista ps3 innan ps4 kommer ut.

Innan september har de kanske gjort det, vem vet.

För att inte glida för mycket off topic: Tror ni de kommer släppa en ps4 version?
Personligen tror jag den kommer ungefär samtidigt som pc-versionen, when it's done, hehe.
2013-02-21, 15:05
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Rockstar San Diego håller ju på med ett projekt som än så länge är hemligt
Hur fick du reda på det då?
2013-02-21, 15:55
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex

Du ska fråga "Källa på det!"

Han kanske har hört ett rykte och tänkte "seems legit".
2013-02-21, 16:10
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BRZM
Du ska fråga "Källa på det!"

Han kanske har hört ett rykte och tänkte "seems legit".
Får man inget svar så har han uppenbarligen ingen källa.
It goes both ways
2013-02-21, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kornelius
Mja, möjligtvis att 12GB versionen kan vara så billig men lite mer plats vill jag ha på hårddisken tror jag. Har inte tänkt ha den som mediacenter men ETT spel kan va bra att få plats med.

Alla andra versioner verkar ligga över 2000 iaf, jag säger inte att det är dyrt för en bra konsol men jag hoppades väl lite på att de skulle försöka sälja ut de gamla lite billigare nu, för att motivera folk att köpa de sista ps3 innan ps4 kommer ut.

Innan september har de kanske gjort det, vem vet.

För att inte glida för mycket off topic: Tror ni de kommer släppa en ps4 version?
Personligen tror jag den kommer ungefär samtidigt som pc-versionen, when it's done, hehe.

Beror på hur mycket de vill sälja till 360 och PS3. Skulle vara dumt att släppa GTA V till PS4 för julhandeln 2013.
2013-02-21, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex

Rykten, http://www.gamesradar.com/rockstar-san-diego-hiring-new-open-world-game/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in