2013-01-07, 19:38
Medlem
MortalDiseases avatar
Lite fränt måste ju vatten världen bli ändå, tänk dig att ta ut båten mitt på havet när det är solnedgång, du sliter på dig dykarutrustningen och dyker ner till något gammalt skrov som ligger på botten, du kanske hittar en kista med guld / droger (att sälja) hoppas det är verkliga fiskar, stora stim och hajar som gapar, det kommer ju definitivt finnas uppdrag som har med dykarutrustningen att göra, kanske att man ska dyka under någon liten båt med fiender på, klättra upp bakifrån och skära halsen av dem eller bara hugga hål i båten, eller varför inte retas, klistra fast en C4:a på kroken om dom fiskar hoppas det går fort med simfötterna!

En screen under vattnet hade jag velat ha, en till (bortsett från haj bilden)

Förresten, någon som vet hur många olika utseendet det finns på fotgängarna i gta iv? Mer än 30 specifika? Känns som man ser dubletter lite här och var, skulle vara kul om det fanns mer utseenden på dem.
Senast redigerad av MortalDisease 2013-01-07 kl. 19:51. Anledning: Tillägg
2013-01-07, 19:39
Medlem
Kikus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Väldigt overkill med nykterhetskontroll bara för att man missar att blinka, du får ju tänka på att det är ju inte alltid man har tid med att använda blinkers då det faktiskt är Gta vi snackar om.

Skulle vara kul med random poliskontroller i viss mån, inte random nykterhetskontroller i den mån att de kan stoppa en utan anledning, möjligtvis om man vinglar med bilen för att man faktiskt är full men blir det en vardaglig grej som dyker upp hela tiden eller för att man råkar göra ett litet trafikfel...skulle bli sjukt irriterande då det faktiskt är Gta vi snackar om och inte ett rent och skärt simulatorspel.
.
Liten slumpgenerator som gör att poliserna följer efter fortsätter man efter att poliserna följt efter så stannar de en.

Det jag tycker minst om med GTA är att man kan dra i 200 genom staden förbi rödljus och krocka in i bilar mitt framför polisen utan att något händer. vill ha lite mer realistiska poliser.
2013-01-07, 19:52
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Där har du svaret till att jag "hackade" på dig. Vad folk än skriver ska du alltid han nån dryg jävla kommentar om att det inte passar i ett Gtaspel. Är det du som programmerar spelet? Är det du som är ansvarig utgivare? Nä, jag tänkte väl det, så vad som passar i ett Gtaspel är väl upp till var och en eller hur? Jag tycker precis som du att det är löjligt när folk vill ha flakmopeder som kan flyga och skjuta atombomber, men orka bry sig. Bara för att det inte passar in i ens perfekta bild av gta så måste man inte göra ner folks idéer varenda gång, det är otroligt tröttsamt att läsa. När man ser din avatar behöver man inte ens läsa texten, för man vet att det bara är gnäll. Så.

Du läser ju bara vad du själv vill se dvs det som du kan använda för att hacka på mig.
Du läser uppenbarligen aldrig mina förklaringar till varför jag tycker som jag tycker och jag har alltid argument till varför jag tycker som jag tycker, diskussion är vad Flashback är till för.

Jag har väl för fan all rätt till att uttrycka min åsikt om folks idéer så har du inte något som faktiskt bidrar till mina åsikter eller något mer matnyttigt att säga än att jag suger för att jag uttrycker mina åsiker så kan du ju låta bli att säga något överhuvudtaget.

Det hade vart en helt annan sak om jag enbart hade svarat med "Din idé suger, häng dig själv" vilket jag inte gör, i ett sånt fall hade jag helt hållit med i det du tycker om mig.

Jag är omöjligt ensam om att tycka idéer som att "dansa gagnam-style och ställa till flashmobs helt random på gatan" inte är något som skulle passa in i ett Gta-spel
Enda anledningen till att jag använder det här exemplet igen är för att det är ett av de senaste jag minns som jag kände var "facepalm" material

Citat:
Ursprungligen postat av Kiku
Liten slumpgenerator som gör att poliserna följer efter fortsätter man efter att poliserna följt efter så stannar de en.

Det jag tycker minst om med GTA är att man kan dra i 200 genom staden förbi rödljus och krocka in i bilar mitt framför polisen utan att något händer. vill ha lite mer realistiska poliser.

Precis, en slumpgenerator för att bli stoppad av polisen skulle vara nice, men som sagt så skulle iallafall jag bli tokig om det hände 3 gånger i minuten, det får vara med måtta annars blir det bara drygt, detta och såna saker som redan är bekräftat till exempel liftar är vad gör spel mer levande.
Senast redigerad av Reggaeman 2013-01-07 kl. 20:01.
2013-01-07, 21:02
Medlem
intebadsalts avatar
Fyfan vad spelet verkar najs!
Tror att detta spel kommer slå San Andreas!
2013-01-07, 21:03
Medlem
Hoeglunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiku

Det är ju det som är bra, jag skulle aldrig palla spela GTA om man inte ens fick köra för fort.
Realism i all ära, men får man polisen efter sig för minsta lilla så kommer man bli tokig till slut, jag tycker det ska vara precis som det är

Sen att poliserna ska reagera mer realistiskt när man väl har dom efter sig är en annan femma, där kan mycket förbättras.

Om det nu är release i mars/april/maj borde vi inte få ett datum dom kommande veckorna då?
2013-01-07, 21:08
Medlem
Kickexs avatar
Vad har sagts om droger egentligen? Får man lika mycket kontakt med det som i IV då Jacob rökte på jämte en eller får vi mer, tro?
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Till er som påstår att spelet är "dåligt" nu innan det har släppts... Grattis, rockstar har lyckats ännu en gång, låga förväntningar ger höga poäng, dvs.. Spelet kommer vara otroligt när det är ute i butiken
Nja, IV gick upp till de höga förväntningarna jag hade... Men det är klart, det var en enorm skillnad från SA. + Extra aktiviteterna.
Var såklart som alla andra besviken på att flygplanen var borta.
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Det här kanske är gammalt men de har ju ändrat en del sen första screenshoten och andra trailern

http://i.imgur.com/agqGr.jpg
Den jämförelsen har redan postats men dom buskarna ser betydligt bättre ut än senaste bilden.
Dock ser lyktstolpen stel ut.

EDIT:
Citat:
Ursprungligen postat av intebadsalt
2013-01-07, 21:35
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoeglund
Det är ju det som är bra, jag skulle aldrig palla spela GTA om man inte ens fick köra för fort.
Realism i all ära, men får man polisen efter sig för minsta lilla så kommer man bli tokig till slut, jag tycker det ska vara precis som det är

Sen att poliserna ska reagera mer realistiskt när man väl har dom efter sig är en annan femma, där kan mycket förbättras.

Om det nu är release i mars/april/maj borde vi inte få ett datum dom kommande veckorna då?

Det som irriterar mig med poliserna är att det nästan aldrig var något tänk på omgivningen, det var "ner på marken", löd man inte det så började det direkt skjutas kulregn och maskingevär sattes in på fem sekunder utan den minsta tanke på att försöka "förhandla" lite mer, om man tex klättrar upp på ett tak så börjas det genast skjutas på en istället för att polisen försöker få ner en med lite mer humana metoder.
Det behövs mer taktiskt och logiskt tänkande från poliserna och inte bara "skjut för att döda" direkt

Ang releasedatum så känns det ju som att det borde dyka upp snart med tanke på att det officiella omslaget släpps denna månad, releasedatumet för Gta IV släpptes 24:e Januari 2008 och spelet släpptes 29:e April 2008 (runt de månaderna där Gta V förväntas att släppas) så ska man tro på samma mönster även hos Gta V så borde det dyka upp snart

Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Den jämförelsen har redan postats men dom buskarna ser betydligt bättre ut än senaste bilden.
Dock ser lyktstolpen stel ut.

Håller med om att det har förbättrats mycket, det ser lite mer livligare ut nu än innan då buskarna såg ut som plast, sen får man ju tänka på att buskarna säkert kommer att röra på sig lite i vinden osv så det kommer se ännu bättre ut in-game.
Senast redigerad av Reggaeman 2013-01-07 kl. 21:42.
2013-01-07, 21:44
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Fyfan vad spelet verkar najs!
Ja det verkar som ett ganska trevligt så här långt. Kommer bli mentalt hur mycket tid jag kommer ödsla på Sanchezen i öknen
Citat:

Det är svårt att säga om det blir bättre än GTA SA. Även om GTA V blir bättre och roligare så finns det nog ingenting som kommer slå alla minnen man har med GTA SA. När man satt inne spelade varje dag med polarna efter skolan och kunde världen bättre än sin egen lägenhet Fyfan säger jag bara. Inget slår GTA SA med allt det som det har gett mig. Tror inget spel kommer ge mig lika mycket. Men det beror nog mer på mig för jag har trappat ner på spelandet ordentlig om man jämför hur det var typ 2006. Nu är det typ bara tre timmar om dan

Börjar fan få abstinens av att runka till alla jävla videos och screenshotar. Ge mig GTA V nu!!! Har nog aldrig sett framemot ett spel på det här sättet förut. Känns som GTA V kommer skaka om saker och föra utvecklingen jävligt mycket framåt. Känns som nånting nytt och fräscht. Men jaja vet att den här frågeställningen har kommit upp tidigare i tråden, men vad ska man göra för att dämpa längtan efter GTA V? Spela andra spel har jag gjort. Typ JC2, Saints row och FC3. Det hjälpte inte särskilt mycket utan man blev bara mer sugen. Eller ska man bara isolera sig från allt GTA V material som man sköljs över med och bara vänta tills dagen GTA V kommer hem? Att man liksom bokar spelet och släpper alla tankegångar om GTA V och bara väntar? Jag vet inte.
2013-01-07, 22:07
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Ja det verkar som ett ganska trevligt så här långt. Kommer bli mentalt hur mycket tid jag kommer ödsla på Sanchezen i öknen

Det är svårt att säga om det blir bättre än GTA SA. Även om GTA V blir bättre och roligare så finns det nog ingenting som kommer slå alla minnen man har med GTA SA. När man satt inne spelade varje dag med polarna efter skolan och kunde världen bättre än sin egen lägenhet Fyfan säger jag bara. Inget slår GTA SA med allt det som det har gett mig. Tror inget spel kommer ge mig lika mycket. Men det beror nog mer på mig för jag har trappat ner på spelandet ordentlig om man jämför hur det var typ 2006. Nu är det typ bara tre timmar om dan

Börjar fan få abstinens av att runka till alla jävla videos och screenshotar. Ge mig GTA V nu!!! Har nog aldrig sett framemot ett spel på det här sättet förut. Känns som GTA V kommer skaka om saker och föra utvecklingen jävligt mycket framåt. Känns som nånting nytt och fräscht. Men jaja vet att den här frågeställningen har kommit upp tidigare i tråden, men vad ska man göra för att dämpa längtan efter GTA V? Spela andra spel har jag gjort. Typ JC2, Saints row och FC3. Det hjälpte inte särskilt mycket utan man blev bara mer sugen. Eller ska man bara isolera sig från allt GTA V material som man sköljs över med och bara vänta tills dagen GTA V kommer hem? Att man liksom bokar spelet och släpper alla tankegångar om GTA V och bara väntar? Jag vet inte.

Fast om 3-4 år kommer du ju att sitta och tänka tillbaka på Gta V precis som du gör nu med Gta SA

Man blir ju bra sugen på att spela när man ser bilderna och filmerna, jag vill ju spela och se hur spelet verkligen ser ut in-game, vill ju veta om det är så roligt som det ser ut, om det ser så snyggt ut som det ser ut, om villaområdena är så harmoniska som det är skrivet!

Själv har jag nyss spelat igenom Max Payne 3 för andra gången och nyss installerade jag S.T.A.L.K.E.R Shadow of Chernobyl och efter det blir det S.T.A.L.K.E.R Clear Sky så ett litet tag håller jag mig upptagen iallafall, kommer antagligen att spela igenom Mafia 2 för sjätte gången inom en snar framtid också
Senast redigerad av Reggaeman 2013-01-07 kl. 22:11.
2013-01-07, 22:20
Medlem
albrt99s avatar
Citat:
En stor tvekan på de men det lär ju inte vara så nostalogist som Gta sa med tanke på alla gamla country låtar som fanns med i Gta sa.
2013-01-07, 22:21
Medlem
MortalDiseases avatar
Hoppas dom förlänger scenariot när man blir gripen av Polisen, hatar nästan att dom tar på en handklovarna sen är det svart och man kliver ut från polisstationen med några kronor mindre, om de iaf förlänger det med att dom tar på handklovarna och att dom slänger in en i bilen, och där ifrån ska man ha en chans att fly, man blir givetvis skjuten eller får en dyrare smäll om man hoppar ur bilen, men lyckas man fly så kan man hoppa in i en bil som blir lite mer svårstyrd pga handklovarna..
Sen får man leta tillbehör för att få loss skiten
Det vore något
Senast redigerad av MortalDisease 2013-01-07 kl. 22:23.
2013-01-07, 22:25
Medlem
Kikus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Hoppas dom förlänger scenariot när man blir gripen av Polisen, har att dom tar på en handklovarna sen är det svart och man kliver ut från polisstationen, om de iaf förlänger det med att dom tar på handklovarna och att dom slänger in en i bilen, och där ifrån ska man ha en chans att fly, man blir givetvis skjuten eller får en dyrare smäll om man hoppar ur bilen, men lyckas man fly så kan man hoppa in i en bil som blir lite mer svårstyrd pga handklovarna..

Det vore något
Eller så får man spela en annan karaktär och försöka frita från bilen. Och när man väl är i fängelset kan man också göra fritagningsförsök annars får man sitta av ett kortare straff eller betala sig ur. När man väl blivit fritagen ur polisbilen måste man åka till ett safehouse och klippa bort handklovarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in