2013-01-05, 19:12
Medlem
knokkelmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg24
Sök på google.

är inte det lite av grejen med den här tråden att man ska diskutera sådant?
2013-01-05, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Köp Far cry 3. Inte alls samma sak som GTA men fungerar helt ok att fördriva tiden med. Det är en ganska snygg värld också men den går inte att hitta i utan karta för allt ser typ likadant ut. Annars kan du göra som jag gjorde för nån vecka sen att varva igenom GTA SA igen

Sluta tjata om lagg. Har aldrig laggat på mitt ps3 och du är jobbig när du i varannan post tjatar om hur ditt ps3 laggar. Sluta spela på ps3 om du tycker att det laggar för mycket eller så fortsätter du att spela på ps3 och slutar gnälla som en liten flicka.

Ska faktiskt lämna tillbaka det så ja , du slog huvudet på spiken!
Lagg tåls inte..

Citat:
Ursprungligen postat av knokkelmann
är inte det lite av grejen med den här tråden att man ska diskutera sådant?

Här diskuterar vi väl lite mer kring spekulationer och från det vi ser i skärmdumpar men du får självfallet fråga om allt som rör GTA V.
Dom är bara jävligt utbrända och tråkiga och ger dig ett sådant svar för att dom får sådana frågor på varje sida men ingen jävel ber dom att sitta och läsa varenda inlägg.
Datornördar helt enkelt. U gotta live with them.
2013-01-05, 19:55
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:
I san andreas var det ju liiite rollspelselement. Jag menar, man kunde ju träna, äta rätt, bra på olika vapenskills osv... Kommer det vara lika i femman?
Nej.
2013-01-05, 20:27
Medlem
sneakydudes avatar
Angående detta med lagg, så att vi förhoppningsvis kan lägga det åt sidan en gång för alla:

Jämför man 360 och ps3 så är framedropsen större på ps3. Läs det här (scrolla ner till Frame Rate Tests). Det är ett gammalt test, men förmodligen det bästa som går att hitta. Spelet har en ganska pissig bilduppdatering till ps3, och är inget att hurra över till 360 heller.

Sedan kanske man har olika toleransnivåer, men när jag spelade gta 4 första gången (till 360), så kunde jag inte förstå hur det kunde flyta så dåligt, men man vänjer sig väl antar jag. Innan var jag en riktig counterstrikenörd och spelade med en crt skärm+RefreshLock, och allt flöt som i en dröm, och detta är väl förklaringen till att jag tyckte det såg så "oflytigt" ut. Det gör det för övrigt fortfarande, men som sagt, man vänjer sig.

Alltså, i vissas ögon flyter det på fint, i andras ögon hackar/laggar det. Eftersom det handlar om tycke och smak så kan ingen ha fel, eller hur? Vad som däremot inte går att bestrida är faktumet att spelet knappast klarar att hålla sig över 30fps någon längre tid, på någon av konsollerna. Sen om man tycker det är bra eller anus är upp till var och en. Jag själv tycker det är branus. Spelet är så jävla grymt i sig så jag glömmer bort fps'en, men hade det varit något annat spel hade jag förmodligen skitit i det ganska omgående.

Kommer samma "fenomen" att uppenbara sig i Gta V? Utan tvekan.
2013-01-05, 20:28
Medlem
knokkelmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PixelPiraten
Nej.

Nehe, så tråkigt. Har det alltså tagits upp och de har sagt nej bestämt?
2013-01-05, 20:32
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:

Ja och ja
2013-01-05, 20:36
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:
Ja pga. att det skulle vara så svårt att anpassa playermodels mm.
2013-01-05, 20:38
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Vad har du för problem? Du förpestar tråden med saker som alla vet. NEJ är svaret på dina båda frågor. Sen borde du uppgradera dina GTA V kunskaper om du inte kan sådanna grundläggande saker om spelet.

Ber om ursäkt för rörighet skyller på alkohol och att jag skriver från luren.
2013-01-05, 20:41
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Lång text.
Mycket bra skrivet!
Och med detta sagt lägger vi locket på laggfrågan.
2013-01-05, 21:08
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PixelPiraten
Mycket bra skrivet!
Och med detta sagt lägger vi locket på laggfrågan.

Tackar ödmjukast.

Något jag funderat lite på är exakt hur snuten kommer att bete sig i olika situationer.
Ett scenario är liknande det som utspelar sig i den här bilden. I tidigare spel har ju bara snuten sprungit runt i cirklar som yra höns nedanför byggnaden/skylten/stegen som man klättrat upp på, och till sist tappat tålamodet och börja skjuta. I GtaV borde de göra så att snutarna tänker lite mer logiskt, och kanske bara väntar ut en, istället för att börja skjuta prick.

En grej som jag tycker att de borde återinföra (tror inte det funnits med sen VC) är "Good Citizen Bonus". För er som inte vet så är det när snuten jagar en bov och man fäller honom eller klappar till honom när han springer förbi. Snuten haffar honom och som tack får man en bonus i form av pengar. Just pengarna är ju inte så viktiga, men det är ju så löjligt i Gta 4 när snuten jagar nån och man knuffar till honom så han faller, och snutens uppmärksamhet hamnar på en själv istället. Den ursprungliga tjyven kommer undan och själv står man kvar som ett fån med en stjärna och en pistol upptryckt i ansiktet.

En trevlig detalj som kunde läggas till är om man kan öppna bakluckan på polisbilen och där hitta en skyddsväst och kanske något tyngre vapen. Det blir lite roligare än att bara helt plötsligt ha en hagelbössa så fort man sätter sig i bilen. Jag vet, Reggaeman, det kanske är lite för jobbigt för dig att gå ett extra halvt varv runt den artificiella polisbilen, men jag tycker det vore ett schysst tillägg.
2013-01-05, 21:33
Medlem
fearreapers avatar
Kolla de nya screensen!
2013-01-05, 21:45
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Kolla de nya screensen!
Kan du länka? Hittar inte några nya skärmdumpar. Eller menar du dom som släpptes för några dagar sedan?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in