Angående detta med lagg, så att vi förhoppningsvis kan lägga det åt sidan en gång för alla:
Jämför man 360 och ps3 så är framedropsen större på ps3.
Läs det här (scrolla ner till Frame Rate Tests). Det är ett gammalt test, men förmodligen det bästa som går att hitta. Spelet har en ganska pissig bilduppdatering till ps3, och är inget att hurra över till 360 heller.
Sedan kanske man har olika toleransnivåer, men när jag spelade gta 4 första gången (till 360), så kunde jag inte förstå hur det kunde flyta så dåligt, men man vänjer sig väl antar jag. Innan var jag en riktig counterstrikenörd och spelade med en crt skärm+RefreshLock, och allt flöt som i en dröm, och detta är väl förklaringen till att jag tyckte det såg så "oflytigt" ut. Det gör det för övrigt fortfarande, men som sagt, man vänjer sig.
Alltså, i vissas ögon flyter det på fint, i andras ögon hackar/laggar det. Eftersom det handlar om tycke och smak så kan ingen ha fel, eller hur? Vad som däremot inte går att bestrida är faktumet att spelet knappast klarar att hålla sig över 30fps någon längre tid, på någon av konsollerna. Sen om man tycker det är bra eller anus är upp till var och en. Jag själv tycker det är branus. Spelet är så jävla grymt i sig så jag glömmer bort fps'en, men hade det varit något annat spel hade jag förmodligen skitit i det ganska omgående.
Kommer samma "fenomen" att uppenbara sig i Gta V? Utan tvekan.