Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Förstår inte riktigt varför folk tror att det är just DC som det ska utspelas sig? Det är väl inte bara DC som dollarn symboliserar för? Den symboliserar snarare Hollywood (San Andreas) eller den amerikanska livstilen. Det blir förmodligen San Andreas eller "outsidern" Vice City. Skulle dom mot förmodan lägga V i DC så vore det mest idiotiska dom skulle göra, den jävla stan är så jävla tråkig. Vad har den utom massa myndighetsbyggnader? Inget!
Jag hoppas att man kan ta sig till typ Sydamerika i nåt uppdrag för att fimpa nån knarkbaron eller sluta avtal åt nån mäktig snubbe likt Scarface.
Nej! Taxifunktionen var ju bra att ha om det skulle krisa eller om det är andra sidan staden. Det är ju snarare spelaren själv som får skylla sig själv om den inte väljer att utforska? Jag åkte taxi en del men ändå så utforskade jag stan.
Hade varit väldigt häftigt om man kunde ta sig till exempelvis Sydafrika över något uppdrag, eller varför inte över några stycken? Hade hur som helst gett spelet ett lite annorlunda stuk, eftersom man inte tidigare i GTA serien fått lämna platsen spelet utspelar sig i på det sättet.
Angående vart spelet kommer utspela sig så tror jag fortfarande på Washington. Jag vet inte varför, men jag får starka vibbar därifrån när jag ser spelets logotyp. Hade dock varit väldigt häftigt om man släppte ett GTA som utspelar sig i Hollywood. Tänk er, en misslyckad f.d. filmproducent behöver få lite jobb utfört för att återigen få lite inkomster. Vem anlitar han, om inte spelets huvudkaraktär? Tror nog det hade varit ett smått vinnande koncept. Dessutom hade Hollywood miljön varit något annorlunda.
Tyvärr tror jag inte V blir någon San Andreas eller Vice City remake, dels eftersom jag tror Rockstar helt enkelt resonerar som så att man vill introducera en helt ny stad och därmed ett helt nytt spel. Tvivlar dock inte en sekund på att man planerar en remake/HD variant av Vice City och San Andreas. Hade inte varit mig emot om dem hade infört nya karaktärer och nya uppdrag, bara spelen hade fått behålla sin charm och sitt stuk.