2012-11-13, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Van-Heden
Men du får jag ju betala därefter...
dem flesta har en dator kapabel till att spela GTA V på PC på lägsta inställnigar, eftersom xbox 360 grafik kort kostar runt 50 spänn numera.
Senast redigerad av Yetis 2012-11-13 kl. 15:57.
2012-11-13, 15:49
Medlem
Citat:

Absolut... och känner man att man inte har cash för en gaming dator och vill spela moderna spel så ska man köpa en konsoll. inget snack om saken. whatever floats your boat liksom... eller i detta fall, whatever keeps your boat floating

Men nu slutar iaf jag med allt detta off topic snack, och tycker att alla andra också borde återgå till topic.
Tack för mig.
2012-11-13, 16:00
Medlem
McNords avatar
Citat:
Fast det jämnar ut sig om man köper en hel del spel också, PC spel är mycket billigare än spel till konsoler.
2012-11-13, 16:05
Medlem
CommonKnowledges avatar
Trött på PC-bögarna som gång på gång går Off Topic i tråden. Denna diskussion återkommer hela tiden var femte sida känns det som. Sluta posta om ni inte har något nytt att komma med?

Rockstar kan om dom vill släppa till PC samma dag som till konsolerna men många av er härinne, speciellt en åsna vid nick Yetis som med sina blåsta oneliners verkar ha svårt att förstå att tack vare nerladdning så tvingas Rockstar vänta med lansering till PC och istället fokuserar på konsol där det är omöjligt att piratkopiera utan massa krångel. Sedan vilken platform som är bäst att spela på är väl för fan upp till var och en?

Tvivlar inte en sekund på att V kommer bli årets spel 2013, vare sig det är på PS3/Xbox360 eller PC men för att det ska vara möjligt nu och i framtiden så behöver Rockstar pengar. Logik, PC-bögar!
Senast redigerad av CommonKnowledge 2012-11-13 kl. 16:08.
2012-11-13, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibraibrahimovic
Man kan bara kasta in det sen kan man själv välja om man ska ha det eller inte, är inte svårare än så!

Hur gammal är du? Våren är innan sommaren och höst innan vinter. Och nej, på ditt svar som du skrev innan, det är inte på hösten blommorna börjar växa och skit, utan på våren!

sen när har kunskap något med ålder att göra?
kan la fan inte hjälpa att de skolorna jag gått på inte lärt ut sånt.

waah, okej, vet inte om jag ska tro på det eller inte, antingen e det du säger sant, eller så är det inte det, med tanke på att andra människor säger tvärtom.. Men ah, så någon gång innan nästa års vinter kommer spelet ut då ;-)

vf säger dem att allt blommar ut/så fint på hösten då? eller hm, knaske för att dem växt hela sommaren å sen innan vintern när dem ska pensioneras så slår dem på stort hehe
2012-11-13, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yetis
http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/1133006-ea-games-drog-mer-pengar-pa-pc-ps3/ vad är detta då? PC säljer bättre än konsoler och det är för att konsoler numera använder grafik kort med 250 mb ram minne och därför presterar som en trög häst.

Fortfarande, de tjänar mer på att släppa det till konsoll först. GTA IV sålde 18 miljoner på konsollerna, och PC drygt en miljon.
2012-11-13, 16:22
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
Eftersom Rockstar gått ut med att körkänslan i gtaV kommer att vara helt annan än i GTA IV så får man ju hoppas på att känslan blir likt den i Midnight club LA.

Jag har förvisso aldrig kört Midnight Club LA men kollade gameplay nyss, ser ju förjävla stelt ut

Är du en sån som vill kunna ta knivskarpa kurvor i 250 km/h?

Själv älskade jag körkänslan in Gta IV, det kändes som att stötdämparna gjorde sitt jobb jävligt bra och det var inte alls så stelt som många spel är när det kommer till bilkörning, det står ju i GI:s artikel att Rockstar har förbättrat körkänslan och att bilarna "håller sig mer till vägen" än tidigare, hoppas för allt i världen att det betyder att körningen har blivit helt stel

Citat:
Ursprungligen postat av Yesw
Fortfarande, de tjänar mer på att släppa det till konsoll först. GTA IV sålde 18 miljoner på konsollerna, och PC drygt en miljon.

Fast att försäljningen gick så mycket sämre till PC lär ju ha med att göra att väldigt många laddar ner det istället för att köpa
Senast redigerad av Reggaeman 2012-11-13 kl. 16:26.
2012-11-13, 16:29
Medlem
Crackbacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Jag har förvisso aldrig kört Midnight Club LA men kollade gameplay nyss, ser ju förjävla stelt ut

Själv älskade jag körkänslan in Gta IV, det kändes som att stötdämparna gjorde sitt jobb jävligt bra och det var inte alls så stelt som många spel är när det kommer till bilkörning, det står ju i GI:s artikel att Rockstar har förbättrat körkänslan och att bilarna "håller sig mer till vägen" än tidigare, hoppas för allt i världen att det betyder att körningen har blivit helt stel
Jag instämmer helt. Jag älskar fjädringen i GTA IV - särskilt när man hör hur det knarrar till om man kör i ett gupp eller liknande. Det enda jag vill ändra på är vägfästet. De flesta bilar känns som att de tappar kontrollen väldigt snabbt och enkelt.

Jag gillar dessutom hur det känns att bilarna har en viss tyngd i sig när man kör, och att ju snabbare man kör desto svårare blir bilen att kontrollera.

Nej, tack. Ingen Midnight Club: LA-känsla för min del, men gärna förstapersons vy i fordon.
2012-11-13, 16:34
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Ni som tjatar och tjatar om när spelet kommer till pc, det släpps ett x antal månader efter det släppts till konsolerna. Få in det i skallen och acceptera det! Det börjar bli jävligt tröttsamt med denna diskussionen nu. Och ni som bråkar om grafiken är bättre till pc eller konsol har jag ett råd.
Starta en tråd där ni kan bråka om det är ni snälla.
Ni som vill ha det till pc köper det till pc, de som vill ha det till konsol köper det till konsol.
Börjar bli riktig dagisnivå på denna tråden nu, vilket är synd då den annars brukar vara intressant.
2012-11-13, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman

Fast att försäljningen gick så mycket sämre till PC lär ju ha med att göra att väldigt många laddar ner det istället för att köpa

Tjena Reggaeman.
Nej jag är inte en sån som vill kunna ta knivskarpa kurvor i 250 km/h. Tyckte också GTA IV har bästa körkänslan av alla gta hittills. speciellt hur stötdämparna fungerade och man både kände och såg hur bilen krängde i kurvor,gupp,m.m...

Kollade nu också själv ett klipp av midnight club la och det ser mycket stelare ut än det känns när man själv håller i spakarna.

Vill inte ha det helt som i MCLA men mer som en mix mellan MCLA och GTAIV.
Hur som helst så tror jag att dom kommer att lyckas väldigt bra med styrningen i GTA V. Så vi får hoppas dom hittar nån typ av magisk mellanväg för att få så många som möjligt nöjda. alternativt en inställnings möjlighet mellan arkad/realistic så att alla får som dom vill
2012-11-13, 16:54
Medlem
Bertil Falukorvs avatar
Har jag rätt när jag säger att väggreppet blivit mer och mer löst (och mer realistiskt?) sedan VC? Väggreppet i SA kanske skulle kunna ses som ett mellanting mellan VC och IV? Väggreppet i SA var i alla fall helt klart det jag trivdes bäst med men bäst tror jag skulle vara ett mellanting mellan SA och IV
2012-11-13, 16:59
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Falukorv
Har jag rätt när jag säger att väggreppet blivit mer och mer löst (och mer realistiskt?) sedan VC? Väggreppet i SA kanske skulle kunna ses som ett mellanting mellan VC och IV? Väggreppet i SA var i alla fall helt klart det jag trivdes bäst med men bäst tror jag skulle vara ett mellanting mellan SA och IV
Det är ju mer "löst" i VC än vad det är i SA?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in