Citat:
Ursprungligen postat av kakan7
Kan detta bli ett tänkbart scenario?
"Du leker runt mitt i ödemarken under kvällen med en valfri ATV/motorcykel/bil och krashar, så fordonet inte är körbart nåt mer. Det enda du har i "fickan" är en 9 mm pistol med ytterst begränsad ammunition.
Det är långt till närmsta fordon/vapen, inge fuskande med koder osv.
Samtidigt som mörkret lägger sig över markerna, man ser siluetter av flera stora rovdjur som sakta men säkert börjar närma sig. Man hör lite rytande på avstånd, första björnen börjar attackera..."
Detta scenario förutsätter förstås att vissa av vilddjuren kommer vara farliga.
En rolig utveckling av detta i sanningsenlig "GTA STYLE" skulle ju vara o plocka fram en RPG, granatkastare eller eldkastare och gå "berserk".
När det kommer till spel så finns det en mentalitet hos folk, att det är kontroversiellt att döda människor som flugor på ett spel.
Men jag tror inte att man kommer kunna döda djur i en sådan utsträckning som man kan döda människor i GTA.
Konstigt nog reagerar människor mer på att djur dödas i spel än människoliknande karaktärer dödas.
Med detta tror jag alltså att djur inte kommer interagera med en på spelet så mycket.
Det står om att man kan få problem om man försöker göra inbrott hos någon, varav rottweilern man såg i trailern.
Men att bli attackerad av björnar och liknande är overkill enligt min mening och jag tror verkligen inte att vi får se sådant i det nya spelet.