2012-11-13, 15:04
Bannlyst
http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/1133006-ea-games-drog-mer-pengar-pa-pc-ps3/ vad är detta då? PC säljer bättre än konsoler och det är för att konsoler numera använder grafik kort med 250 mb ram minne och därför presterar som en trög häst.
2012-11-13, 15:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Yetis
http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/1133006-ea-games-drog-mer-pengar-pa-pc-ps3/ vad är detta då? PC säljer bättre än konsoler och det är för att konsoler numera använder grafik kort med 250 mb ram minne och därför presterar som en trög häst.

So? Fortfarande mycket billigare att köpa konsoll istället för en dator, om man nu ska kunna lira Gta V på den..
2012-11-13, 15:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enknutensak
So? Fortfarande mycket billigare att köpa konsoll istället för en dator, om man nu ska kunna lira Gta V på den..
GTA IV kunde köras på http://www.inet.se/produkt/5409618/asus-geforce-en210-1024mb på lite högre än lägsta alltså konsol grafik, och det är knappast dyrare än en 3000 kr konsol som även kommer med sjukt dålig grafik. GTA V är inte ett sådant steg uppåt och http://www.inet.se/produkt/5409446/evga-geforce-gtx-550ti-sc skulle nog kunna spela på medium, mycket högre inställningar än på konsol. Just sayin', en dator som dem flesta har redan.
2012-11-13, 15:14
Medlem
jonthe12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ardbeg-och-LSD
Jo men dom skulle ju sälja färre spel om PC versionen blev överlägsen, så det gynnar dom inte på något vis att göra annat än en vanlig portning. Det skulle inte förvåna om dom väntar längre den här gången med att släppa spelet till PC.

Sa ingenting om det, svarade bara på ditt påstående om att spelen inte gjorts snyggare till PC vilket dom definitivt gjort.
2012-11-13, 15:17
Medlem
Bdks avatar
Citat:

Men nu får ni väl ändå ta och ge er, vi har två läger här

1. konsollgruppen - OK! lite sämre prestanda, kanske mycket sämre, vem bryr sig. Vi får spelet 6 månader* innan er andra, så ni kan ha er jävla supergrafik OM 6 MÅNADER!

2. Pc gruppen - som sitter o lipar över att xbox o ps3 är värdelöst. jaja ni kan sitta där och lipa i 6 månader över att det kommer bli sååååå mycket snyggare på pc medans vi har jävulskt kul med Gta V och någon konsollspelare troligtvis kommer avslöja sista uppdraget i ren jävulskap innan ni ens hunnit få hem er pc verision, för ja vi vet att ni kommer sitta här och dreggla i 6 månader*

sen smyger sig läger 3 in - som har både en dator som bör klara gta V och även ett xbox/ps3, och det är väl egentligen vi som är dom riktiga vinnarna.

*Obekräftat
2012-11-13, 15:19
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:
GTA IV kunde köras på http://www.inet.se/produkt/5409618/asus-geforce-en210-1024mb på lite högre än lägsta alltså konsol grafik, och det är knappast dyrare än en 3000 kr konsol som även kommer med sjukt dålig grafik. GTA V är inte ett sådant steg uppåt och http://www.inet.se/produkt/5409446/evga-geforce-gtx-550ti-sc skulle nog kunna spela på medium, mycket högre inställningar än på konsol. Just sayin', en dator som dem flesta har redan.
3000kr för en 360?
Är du dum i huvudet eller? 500kr får du en begagnad Xbox för på Blocket..
För 500kr får du inte en dator som kan spela Gta IV.
2012-11-13, 15:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PixelPiraten
3000kr för en 360?
Är du dum i huvudet eller? 500kr får du en begagnad Xbox för på Blocket..
För 500kr får du inte en dator som kan spela Gta IV.
Spelar hellre på en skiva än fyra stycken, kompis. Nej, men jag får en dator med mycket bättre grafik, som inte heller är begagnad. En PS3 går för 3000kr, jag är en av de som inte gillar begagnade, använda prylar.
2012-11-13, 15:33
Medlem
Citat:
Spelar hellre på en skiva än fyra stycken, kompis. Nej, men jag får en dator med mycket bättre grafik, som inte heller är begagnad. En PS3 går för 3000kr, jag är en av de som inte gillar begagnade, använda prylar.

Vad jag kan förstå av dina inlägg så är du inte heller en som gillar att spela gta v i ett tidigt skede. + att du inte har fått spela red dead redemption.

Själv sitter jag med både ps3, xbox 360 och en gaming pc, och på det sättet får jag det bästa från alla 3 lägren. Ser ingen orsak till att inte ha en spelkonsol eller 2 även om man har en gaming pc.

Tycker bäst om third-person shooters och racing spel på konsoll. RTS och FPS på pc
2012-11-13, 15:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
Vad jag kan förstå av dina inlägg så är du inte heller en som gillar att spela gta v i ett tidigt skede. + att du inte har fått spela red dead redemption.

Själv sitter jag med både ps3, xbox 360 och en gaming pc, och på det sättet får jag det bästa från alla 3 lägren. Ser ingen orsak till att inte ha en spelkonsol eller 2 även om man har en gaming pc.

Tycker bäst om third-person shooters och racing spel på konsoll. RTS och FPS på pc
Spelade RDR, har XBOX 360 och PS3. Har inget med saken att göra..
Finns bara positiva saker med PC. Varför inte koppla in en xbox 360 kontroll i PCen och spela som med konsol men mycket bättre bild och ljud?
2012-11-13, 15:35
Medlem
Klitor.Isbjoerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Då har du och jag nog totalt skilda åsikter till vad som klassas som bra väder i Gta...
Smaken är som baken, delad. Jag ska ta ett print på före och efter, svårt att beskriva skillnaden
2012-11-13, 15:41
Medlem
Citat:
Spelade RDR, har XBOX 360 och PS3. Har inget med saken att göra..
Finns bara positiva saker med PC. Varför inte koppla in en xbox 360 kontroll i PCen och spela som med konsol men mycket bättre bild och ljud?

Orkar inte flytta den stationära till TV-rummet varje gång jag vill sjunka ner i soffan och spela, och har dessutom bättre ljudanläggning vid tvn än vid datorn.
Men klart jag håller med om att PC är kraftigare än dagens konsoller. Men vissa spel föredrar jag helt enkelt att spela på konsoll.

En stor nackdel med PC är ju just det som tråden handlar om... GTA V!
som inte fått något PC släppdatum än.
Senast redigerad av DrAg00nEn 2012-11-13 kl. 15:46.
2012-11-13, 15:44
Medlem
Van-Hedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
Orkar inte flytta den stationära till TV-rummet varje gång jag vill sjunka ner i soffan och spela, och har dessutom bättre ljudanläggning vid tvn än vid datorn.
Men klart jag håller med om att PC är kraftigare än dagens konsoller. Men vissa spel föredrar jag helt enkelt att spela på konsoll.

Men du får jag ju betala därefter...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in