2012-11-12, 21:56
Medlem
slasktratten123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xarxez
Varför inte bara skriva franklin om du vet hans namn? xD Eller du kanske är lite avundsjuk att han är mörkhyad då du alltid viljat vara svart själv? eftersom det är så viktigt att säga "neger" (ja ni brukar ju påstå att det betyder svart, inte för jag förstår varför man inte säger svart då i med det är de svenska ordet för det :P)

Bara något som stört mig lite när man läst i tråden att när det gäller dom vita karaktärerna så säger ni namnen, men när det gäller franklin så låter det nästan som om det vore fel att man var svart? xD
Skrev neger eftersom jag inte visste om personen som jag svarade visste vem han var av de tre protagonisterna
Och anledningen till att jag använder uttrycket "neger" är för att jag anser att det är det rätta.

Btw var det bara jag som garvade högt och länge åt detta textstycket: Trevor, squatting on a stinking toilet in his beaten up trailer, squeezing out what can only be described as the mother of all turds.
Senast redigerad av slasktratten123 2012-11-12 kl. 21:59.
2012-11-12, 21:59
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Går nog inte. Försökte i 4:an försöka döda Roman så man skulle slippa hans jävla samtal hela tiden. Gick inte. Kunde dock misshandla han ganska brutalt men aldrig döda han.

Sorry, men HONOM heter det, du är väl för fan inte 12 hoppas jag? (Ja ,jag är en jävla ordpolis på nätet buhu whatyougonnadoaboutit)

Men jag håller med dig, tror inte heller att det går då det skulle förstöra hela storyn, precis som att man inte kommer att kunna eller har kunnat döda andra viktiga personer som hör till uppdragen, iallafall inte kunna döda dem utan att misslyckas med uppdraget så att dessa personer spawnas om.
2012-11-12, 22:01
Medlem
Citat:
Går nog inte. Försökte i 4:an försöka döda Roman så man skulle slippa hans jävla samtal hela tiden. Gick inte. Kunde dock misshandla han ganska brutalt men aldrig döda han.
Är det inte rätt elakt att misshandla sin kusin? Han vill bara vara trevlig och fråga om ni ska bowla, och du bestämmer dig för att bara gå rakt på sak och slå sönder han? Fy skäms.

Angående V, har ni inga funderingar på radiokanalerna? Själv hoppas jag på att det finns en kanal med 80-tals musik, så man kan få lite Vice City känsla när man glider runt nere vid palmerna och stränderna.

Oh and, jag skulle tycka det var rätt kul om man kunde döda även viktiga personer, om ens ungar är sura eller annars jobbiga kan man bara ta med snorungen ut i bilen, säga att man ska åka på en liten biltur, åka ut utanför vindkraftverkfälten och gräva en lagom grop, sen sänker man ungen med en spade, ala filmen Alpha Dog. Givetvis skulle man få leva med konsekvenserna, kanske få en förfrågan om att ladda om eller fortsätta.
Senast redigerad av Xennah 2012-11-12 kl. 22:04.
2012-11-12, 22:03
Medlem
Kastrullhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Gta V kommer i första hand till PS3/Xbox 360 (som bekräftat av Rockstar själva) så om det nu mot alla odds skulle släppas till PS4/Xbox 720 om ca 1-2 år så är det ju bara för Rockstar att remastra spelet så att det passar på de konsolerna, det har gjorts med PS2spel-PS3 så det är nog inga större problem

Bra, bra! Trodde nämligen aldrig de gjort det innan, jo men just ja, San Andreas finns på 360 väl?
2012-11-12, 22:05
Medlem
Citat:

Undra vad som händer om man spelar trevor, far ut på krogen och tar några öl. Kör fyrhjulingen till äldre mannens hus (michael?) och spöar upp hans fruga?
Senast redigerad av noimaginationatall 2012-11-12 kl. 22:09.
2012-11-12, 22:06
Medlem
Crackbacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kastrullhund
Bra, bra! Trodde nämligen aldrig de gjort det innan, jo men just ja, San Andreas finns på 360 väl?

Det stämmer.

EDIT: Angående mord/misshandel av nyckelkaraktärer i GTA V: Jag antar att det kommer vara som i GTA IV, d.v.s. att personen åker in på sjukhus. Det känns som den enda logiska lösningen utan att helt förstöra "känslan" av realism. (Som i andra spel där man kan tömma hela sin vapenarsenal i en persons huvud utan att de ens blinkar)
Senast redigerad av Crackbacon 2012-11-12 kl. 22:09.
2012-11-12, 22:06
Medlem
Kastrullhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xennah
Är det inte rätt elakt att misshandla sin kusin? Han vill bara vara trevlig och fråga om ni ska bowla, och du bestämmer dig för att bara gå rakt på sak och slå sönder han? Fy skäms.

Angående V, har ni inga funderingar på radiokanalerna? Själv hoppas jag på att det finns en kanal med 80-tals musik, så man kan få lite Vice City känsla när man glider runt nere vid palmerna och stränderna.

Gillade verkligen inte musiken i GTA IV, så hoppas verkligen de lägger mycket vikt vid musiken den här gången, självklart måste det passa in, men dra in en med lite klassisk rock, 80-,90-tals musik och liknande. Underbart isåfall! Det är sjukt vad musiken i GTA spelar roll.
2012-11-12, 22:07
Medlem
NorthSNKRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xennah

Hoppas på att radion kommer att vara bäst hittils, Vice City är svårt att bräcka men de får gärna prova

Det får gärna vara ett bra utbud av pratkanaler, samt en med schysst elektronisk musik.
2012-11-12, 22:07
Medlem
Kastrullhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kastrullhund
Gillade verkligen inte musiken i GTA IV, så hoppas verkligen de lägger mycket vikt vid musiken den här gången, självklart måste det passa in, men dra in en med lite klassisk rock, 80-,90-tals musik och liknande. Underbart isåfall! Det är sjukt vad musiken i GTA spelar roll.

Edit - Ska inte säga att de inte la mycket vikt vid musiken i GTA IV, men lite mer musik man känner igen, tyckte det var mycket konstig och dålig musik, självklart är det min personliga åsikt dock.
2012-11-12, 22:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Sorry, men HONOM heter det, du är väl för fan inte 12 hoppas jag? (Ja ,jag är en jävla ordpolis på nätet buhu whatyougonnadoaboutit)

OT; sorry, men du glömde punkten.
2012-11-12, 22:09
Medlem
Kastrullhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthSNKR
Hoppas på att radion kommer att vara bäst hittils, Vice City är svårt att bräcka men de får gärna prova

Det får gärna vara ett bra utbud av pratkanaler, samt en med schysst elektronisk musik.

Eftersom jag var väldigt ung när Vice City kom så var det ju i princip första gången jag hörde de låtarna i spelet, och måste säga att det är många bra låtar man direkt kopplar till Vice City!
2012-11-12, 22:10
Medlem
xarxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slasktratten123
Skrev neger eftersom jag inte visste om personen som jag svarade visste vem han var av de tre protagonisterna
Och anledningen till att jag använder uttrycket "neger" är för att jag anser att det är det rätta.

aha ok :P Får fan nästan göra en tråd om detta haha börjar faktiskt fundera skarpt på varför det ordet är så speciellt och varför det typ bara egentligen är svarta som har ett speciellt ord efter sig som gör lite att det låter mer negativt :P

Fan kan inte bestämma mig för vem jag ska spela... känner för franklin i med han är svart påminner han mig om Cj från san andreas och det var ju mitt favorit spel av gta serien (hoppas fan groove street aka the crips är kvar i spelet! första jag gör är att leta upp groove street igen haha!) Men sen han trevor för dom säger han ska va lite mer crazy än dom andra karaktärerna från dom gamla gta spelen lol!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in