2013-07-17, 00:41
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strulstrutsen
Lite ny info:

"We had extensive coverage for Franklin's pet dog, Chop. Now, Famitsu confirms you will be able to replace Chop's (or any other pet dog's) accessories, such as their collar. You will also want to keep your eyes out for them, though, because you can lose your pet dog.

Källa : http://www.gameranx.com/updates/id/16057/article/rockstar-reveals-more-information-on-gta-v-s-animals/

Kanske redan skrivits i tråden, ber om ursäkt för det isåfall.

Den där jävla jycken låter enbart jobbig. Passa den så den inte springer bort? Skojar de? Den lopphögen kommer bli det första jag skjuter i spelet!
2013-07-17, 01:01
Medlem
PUSClFERs avatar
Jag gissar på ett achievement från spelet redan nu:
Citat:
Who Let the Dog Out?
-Set Chop to kill another person.
2013-07-17, 01:30
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einarx
2 månader kvar nu! å sjukt taggad...

Vet inte om det har bekräftas en eller inte... men någon som kan svara på om man kommer kunna göra rån utanför uppdrag? Alltså att det också är en del av free roam och att man kan göra bankrån lite när man känner för det? Det hoppas jag iallafall... Jag vet att man kan göra bankrån osv på uppdrag men vore ännu roligare om man kunde göra det utanför uppdrag med

Jag tror inte det har sagts något om detta faktiskt

Rent spontant så känner jag att de större stötarna dvs dom där man planerar flyktbil, tillvägagångssätt osv enbart kommer att kunna genomföras under uppdrag men att ta fram en pistol och råna typ småbutiker och sånt kommer att gå under freeroam
2013-07-17, 01:33
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einarx
2 månader kvar nu! å sjukt taggad...

Vet inte om det har bekräftas en eller inte... men någon som kan svara på om man kommer kunna göra rån utanför uppdrag? Alltså att det också är en del av free roam och att man kan göra bankrån lite när man känner för det? Det hoppas jag iallafall... Jag vet att man kan göra bankrån osv på uppdrag men vore ännu roligare om man kunde göra det utanför uppdrag med
Rockstar har redan gått ut med att det kommer finnas fler butiker som går att gå in i, och att mycket av det som finns i butikerna är individuellt renderade 3D objekt.
Med tanke på hur detaljerade och många butikerna verkar vara är det ju enbart dumt om det inte går att råna butikerna - särskilt med tanke på att spelets huvudpoäng är just rån.
2013-07-17, 01:34
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Den där jävla jycken låter enbart jobbig. Passa den så den inte springer bort? Skojar de? Den lopphögen kommer bli det första jag skjuter i spelet!

Fan vad alla ska klaga på smågrejer helt plötsligt då

- Wäää jag vill inte utöva yoga
Nej men gör inte det då då det högst sannorlikt är helt valfritt förutom kanske en endaste gång då man gör igenom en tutorial

- Wäää jag vill inte behöva hålla koll på min hund
Nej men förmodligen så kommer detta inte att vara en stor grej, du kommer förmodligen kunna välja fritt när du vill ha med hunden etc etc (förutom uppdrag där hunden är en del av storyn) och kanske är det så enkelt som att du bara behöver koppla hunden så slipper du hålla koll på den.

Det känns som att alla förväntar sig att allt ska bli jättejobbigt bara för att det tillkommer nya funktioner, tänk logiskt, Rockstar skulle inte lägga in dessa funktioner om det bara tillförde negativa jobbiga saker till spelet, det kommer inte vara en big deal
Senast redigerad av Reggaeman 2013-07-17 kl. 01:37.
2013-07-17, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dwade
Jag tycker det är bra att det är svårt och att man misslyckas. Just när man misslyckas vill man ju slå ihjäl någon men sedan kan jag faktiskt tycka det var värt att få kämpa lite.
Tycker med att det är kul när det är svårt, men GTA är ett väldigt enkelt spel när det inte glitchar.
Att köra 5 minuter bil är inte svårt, det är bara ett drygt och tråkigt straff för att man misslyckats.

Hellre svårare uppdrag där man misslyckas oftare och får börja where the action is varje gång man misslyckas, än som i GTA 4, där det är lätta uppdrag men man måste genomlida massa enkel men aptråkig dryg repeteringsskit när man väl misslyckas.
2013-07-17, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
- Wäää jag vill inte utöva yoga
Nej men gör inte det då då det högst sannorlikt är helt valfritt förutom kanske en endaste gång då man gör igenom en tutorial
Tutorials är ju faktist väldigt tråkigt. Slöar ner spelet, när karaktären fryser och det zoomas in på olika saker med popuprutor vid sidan om, speciellt när man vet att man aldrig kommer göra det igen.

En möjlighet att skippa turtorials hade inte varit dumt, i alla fall på sådana sidosaker som inte är så kul, som att köpa kläder, bowla, och yoga.
2013-07-17, 10:28
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av workinman
Tycker med att det är kul när det är svårt, men GTA är ett väldigt enkelt spel när det inte glitchar.
Att köra 5 minuter bil är inte svårt, det är bara ett drygt och tråkigt straff för att man misslyckats.

Hellre svårare uppdrag där man misslyckas oftare och får börja where the action is varje gång man misslyckas, än som i GTA 4, där det är lätta uppdrag men man måste genomlida massa enkel men aptråkig dryg repeteringsskit när man väl misslyckas.

Exakt. Det är ett av seriens största fel. Det borde vara snabbspolning till stället själva actionen var vid uppdraget, då det är uppenbart att körningen är ren transportsträcka utan innehåll.
2013-07-17, 11:08
Medlem
Dwades avatar
Citat:

Där håller jag definitivt med dig. Man borde starta om från början av där all "action" börjar, inte starta om från huset eller vars man nu åker ifrån.
2013-07-17, 11:12
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Nu var ju dock gameplay ifrån ps3-versionen.

Och vad spelar det för roll? Förstår inte vart du ville komma med det påståendet. Om gameplayet var till PS3 blir jag glad, eftersom jag har ett PS3. Tycker grafiken var riktigt bra.
2013-07-17, 12:05
Medlem
MrWilsons avatar
Citat:

Bilfärden kunde man väl skippa om man misslyckades i ett uppdrag har jag för mig.
2013-07-17, 12:26
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Tutorials är ju faktist väldigt tråkigt. Slöar ner spelet, när karaktären fryser och det zoomas in på olika saker med popuprutor vid sidan om, speciellt när man vet att man aldrig kommer göra det igen.

En möjlighet att skippa turtorials hade inte varit dumt, i alla fall på sådana sidosaker som inte är så kul, som att köpa kläder, bowla, och yoga.

Hur som helst, som jag sagt innan nån sida bak så brukar dessa tutorials bara hålla på i ca en minut innan man självmant kan välja att skippa dom, de flesta tutorials i "moderna" spel funkar på det viset så det kommer förmodligen inte bli någon big deal

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in