2012-11-12, 22:51
Medlem
NorthSNKRs avatar
En sak till som kan vara lite intressant är om/hur Rockstar påskäggar in något om presidentvalet i spelet.

Typ nån poster/affisch som sitter uppsatt någonstans.

Då Kalifornien är ett starkt fäste för demokraterna så kanske Romney får en känga på något sätt?
2012-11-12, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crackbacon
När jag spelar som Trevor vill plocka upp en prostituerad kvinna, köra henne till en avlägsen plats (Gärna en tom hangar eller en skitig källare), bakbinda henne med rep eller handbojor eller vad man nu kan tänkas ha. När detta är gjort slår jag några välriktade slag mot ansiktet så att hon ramlar omkull på marken, sedan dränker jag henne med bensin. Medan hon ligger där och gråter och förgäves ropar efter hjälp tänder jag en cigarr (Ja, det är bekräftat att man kan röka cigarrer i spelet), och njuter av skräcken i hennes ögon och hennes alltmer hesa stämma.

När jag kommit halvvägs in i cigarren slänger jag den åt hennes riktning så att bensinen fattar eld, varpå hon skriker högre än tidigare, för att sedan övergå till en plötslig tystnad - med undantag för elden som sprakar.

Lite för obvious att du vill vara "skön" där, sorry

Kom i skrivandets stund på att det ju faktiskt kommer ut en trailer den 14:e, som jag av någon anledning inte alls tänkt på senaste dagarna. Och snart slår ju klockan faktiskt över till den 13:e, sweet!
2012-11-12, 23:05
Medlem
Jag hoppas verkligen på att poliserna är mycket mer realistiska. Man borde få polisen efter sig om man tex kör för fort eller kör förbi ett rödljus, men inte så att dom skjuter eller försöker arrestera än utan bara för att ge än böter. Att dom inte dyker upp så fort man skjuter någon på valfritt ödeställe utan att det krävs vittnen till brottet för att polisen ska kunna kopplas in. Ddet ska också såklart gå att muta vissa poliser Hoppas även på att det inte är så galet många poliser i staden som det var i IV. Håller iaf tummarna för realistiska poliser!

Kan tillägga att jag längtar så sjukt mycket att jag snart börjar bygga på en tidsmaskin!!
2012-11-12, 23:09
Medlem
Kastrullhunds avatar
Kom och tänka på hur lanseringsprocessen har varit innan, för exempelvis GTA IV. Då jag själv inte följde det, är det någon som var lika insatt då och hur det var upplagt då? Tänkte om man kan tänka sig att det är ungefär samma upplägg den här gången!
2012-11-12, 23:15
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xarxez
En pundare som spöar pundare? (om jag inte är helt fel så läste jag att trevor var en knarkare? eller det kanske bara vara gräs han rökte?) eller ja du kanske rånar dom andra pundarna på deras droger för ditt eget bruk?

Trevor slår mig mer som ett meth head vilket passar hans vild personlighet
2012-11-12, 23:16
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jteez
Jag hoppas verkligen på att poliserna är mycket mer realistiska. Man borde få polisen efter sig om man tex kör för fort eller kör förbi ett rödljus, men inte så att dom skjuter eller försöker arrestera än utan bara för att ge än böter. Att dom inte dyker upp så fort man skjuter någon på valfritt ödeställe utan att det krävs vittnen till brottet för att polisen ska kunna kopplas in. Ddet ska också såklart gå att muta vissa poliser Hoppas även på att det inte är så galet många poliser i staden som det var i IV. Håller iaf tummarna för realistiska poliser!

Kan tillägga att jag längtar så sjukt mycket att jag snart börjar bygga på en tidsmaskin!!

I och med att det är sjukt mycket landsbygd och stora öde(?) ytor så hoppas jag för fan att poliserna inte reagerar om man skjuter en person långt ut i öknen.

Antalet poliser beror ju på att Gta IV utspelar sig i New York och där står det faktiskt poliser i vartenda hörn (var i New York i April i år) så det var bara realistiskt, ingen aning om hur det ser ut i Los Angeles men med tanke på att det nu finns enormt mycket landskap så tror jag inte att det är lika mycket
2012-11-12, 23:16
Medlem
Kesslers avatar
Till er som härjade runt och skrev om RDR2 för några sidor sen: Det är inte bekräftat för fem öre! Bara några spelsidor som försöker tjäna pengar genom att lägga ut det som förbokning.

OnT: Vill se bilder på djur nu! Typ en björn ute i skogen. Favoritbilden än så länge är den på sjön. Gillade inte riktigt stilen på grafiken i början men börjar gilla den mer och mer. Ser inte för verkligt ut så att säga.
2012-11-12, 23:20
Medlem
Crackbacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unleashit
Lite för obvious att du vill vara "skön" där, sorry

Obvious? Jag passade bara på att beskriva min vision av Trevor när man började prata om protagonisterna i spelet.

Jag kommer använda alla tre karaktärerna beroende på vad jag har för mål och syften;

Michael: Planerar sitt agerande i förväg, och nyttjar dyra redskap och vapen, samt håller huvudet kallt i alla situationer.

Trevor: Föredrar råare metoder såsom eld & bensin, samt trubbiga föremål som vapen. Blir väldigt lätt provocerad, vilket ofta leder till övervåld.

Franklin: Kör de bästa bilarna, rör sig i de områden där det finns pengar att tjäna och spendera, och hänger mycket på klubbar & barer etc.
2012-11-12, 23:21
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Till er som härjade runt och skrev om RDR2 för några sidor sen: Det är inte bekräftat för fem öre! Bara några spelsidor som försöker tjäna pengar genom att lägga ut det som förbokning.

OnT: Vill se bilder på djur nu! Typ en björn ute i skogen. Favoritbilden än så länge är den på sjön. Gillade inte riktigt stilen på grafiken i början men börjar gilla den mer och mer. Ser inte för verkligt ut så att säga.

Bekräftat är det väl inte men det hintas ju tydligen om det
http://www.ign.com/articles/2012/07/12/rockstar-hints-at-red-dead-redemption-2-announcement

Frågan kvarstår, det är ju en del uttalanden som verkligen gör att det verkar som att en del djur kommer att finnas med men frågan är ju då vilka djur som kommer att finnas

Hund är ju bekräftat både på artwork och i GI:s artikel
2012-11-12, 23:22
Medlem
WalterSullivans avatar
Micheal måste ju ha ett vanligt jobb också eller hur? hans dyra hus och livsstil kan ju inte bara finansieras av gamla rån pengar utan han borde vara nån kontorsnisse av nåt slag

Franklin jobbar ju som bilförsäljare så Mike borde ha jobb också, vore rätt nice o ha ett kontor i en skyskrapa

Trevor är nog arbetslös
2012-11-12, 23:26
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Micheal måste ju ha ett vanligt jobb också eller hur? hans dyra hus och livsstil kan ju inte bara finansieras av gamla rån pengar utan han borde vara nån kontorsnisse av nåt slag

Franklin jobbar ju som bilförsäljare så Mike borde ha jobb också, vore rätt nice o ha ett kontor i en skyskrapa

Trevor är nog arbetslös

Det stod väl i artikeln (Game Informer) att Michael jobbar undercover åt polisen och hjälper till att ta fast brottslingar för att sona sina gamla brott?

Vet inte om det klassas som ett jobb men det är alltid nåt att gå på
2012-11-12, 23:26
Medlem
zundells avatar
http://www.ign.com/videos/2012/11/12/game-scoop-everything-we-know-about-gta-5

Ett par nya bilder här.

http://www.tbe.clanweb.cz/pic/screen1.jpg

http://www.tbe.clanweb.cz/pic/screen2.jpg

http://www.tbe.clanweb.cz/pic/screen3.jpg
Senast redigerad av zundell 2012-11-12 kl. 23:33.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in