2012-11-02, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schlafhund
imgur.com/k9vut.png

Inte ens roligt, liknande kommentarer kom säkert upp 10-15 gånger.
2012-11-02, 03:34
Avslutad
Gud vad jag längtar, har också det problem med att välja vilken konsol jag ska köpa det till.. :c
Någon som vill gissa lite hur stort spelet kommer vara (GB)? Det kommer ju innehålla allt
2012-11-02, 04:03
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadist
Gud vad jag längtar, har också det problem med att välja vilken konsol jag ska köpa det till.. :c
Någon som vill gissa lite hur stort spelet kommer vara (GB)? Det kommer ju innehålla allt

8.5GB eller 17GB, beroende på skivor, men jag tror inte det blir mer än en; som vanligt.
2012-11-02, 07:19
Medlem
Leatherheads avatar
Frågan är om det påverkar 360 negativt då den bara har dvd, kan inte tänka mig att de släpper 2 disk för 360. Kanske löser det i form av sänkt grafik.
Äger både PS3 och 360, så känns nog bättre att fixa det till PS3.
2012-11-02, 07:42
Medlem
Jo PS3-versionen på Bluray blir säkert bättre än xbox360 på DVD då spelet är enormt stort.
2012-11-02, 08:42
Medlem
Bdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leatherhead
Frågan är om det påverkar 360 negativt då den bara har dvd, kan inte tänka mig att de släpper 2 disk för 360. Kanske löser det i form av sänkt grafik.
Äger både PS3 och 360, så känns nog bättre att fixa det till PS3.

Hade inte noir 3 skivor
2012-11-02, 10:12
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bdk
Hade inte noir 3 skivor
Hade det? När behövde man byta skiva då? Mellan olika kapitel i spelet eller?
2012-11-02, 10:28
Medlem
keluars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Lite halvt OT så är bilderna på den här sidan ganska intressanta http://www.giantbomb.com/profile/aperturesilence/a-relative-size-comparison-of-game-world-maps-fascinating/30-49712/
Rätt kass upplösning men man får ändå ett hyfsat storleksperspektiv.

Intressanta bilder, men jag undrar hur jämförelserna är gjorda. Jag har lirat väldigt mycket GTA SA och en hel del Burnout Paradise. Jag skulle jämställa stadsdelen i Burnout med Los Santos (ev lite mindre tom.) och landsbygden med landsbygden kring Los Santos och San Fiero tillsammans. Sen är ju huvudvägarna i Burnout tre gånger så tjocka som motorvägarna i SA på kartan... Hade varit roligt att se hur stort Skyrim är i förhållande till de kartorna f.ö.

Anledningen till att det känns så är förstås att man, i Burnout, alltid sitter i en bil som dessutom oftast är jävigt snabb. I GTA IV löste Rockstar storhetskänslan bland annat genom att göra bilarna sjukt tröga, genom att man sladdade 20 varv så fort man körde på en vägkon samt att man kunde få polisen efter sig för idiotsaker. På det viset tog det en evighet att komma till målet. Jag skulle vilja ha storhetskänslan från GTA SA, där man oftast är koncentrerad på ett distrikt åt gången (och lär sig vägarna utantill snabbare).

Det jag menar är alltså att inte bara kartan avgör hur "stort" spelet blir, det händer minst lika mycket på upplägget. Intressanta bilder dock.
2012-11-02, 10:30
Medlem
Vad gäller hästar och kor vill jag minnas att Rockstar tidigare sagt att dom inte kommer ha djur eller barn i spelen.
2012-11-02, 10:36
Medlem
keluars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Vad gäller hästar och kor vill jag minnas att Rockstar tidigare sagt att dom inte kommer ha djur eller barn i spelen.

Det vill jag också minnas. Dock har de ju i SA haft djur man inte kunnat interagera med (fiskar, sköldpaddor etc) och i IV fåglar som man kunnat skjuta. Så de kan ju reviderat sina ståndpunkter.
2012-11-02, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ardbeg-och-LSD
http://i.imgur.com/x40lj.jpg

Samma berg? Såg att det diskuterades på gtaforums. Alltså att traktorbilden är från motsatta sidan berget.

Omg! Fyfan va stort! Det verkar vara samma berg
2012-11-02, 10:59
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exoni
På andra bilden ser man ju protagonisten (?) som tittar ut över staden, nästan snarlikt som i trailern när han står på en terrass och kollar ut över staden. Blimpern syns också..... Bara en intressant sak om ni inte märkt.
Fast vi vet ju inte ifall det är proganisten.. han kan ju lika gärna vara en ghetto gangster. (fast jag varken tror eller hoppas på det)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in