2012-11-02, 11:00
Medlem
Tror att jag har skrivit detta tidigare, men om GTA V nu har hundar - som vi kan skjuta om vi så önskar. Kan Rockstar inte lika gärna gå all in då med alla andra möjliga djur också? Borde ju inte förvärra saken rent etiskt (och moraltantsmässigt). Djur som djur.
2012-11-02, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snadbreg
Tror att jag har skrivit detta tidigare, men om GTA V nu har hundar - som vi kan skjuta om vi så önskar. Kan Rockstar inte lika gärna gå all in då med alla andra möjliga djur också? Borde ju inte förvärra saken rent etiskt (och moraltantsmässigt). Djur som djur.

Rätt så sjukt egentligen. Det är okej att döda människor men det är omoraliskt att döda djur.

Ominus har en PS3 som har stått och dammat ett par år nu, men den ska fram nu till våren
2012-11-02, 11:26
Medlem
tglrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Rätt så sjukt egentligen. Det är okej att döda människor men det är omoraliskt att döda djur.

Ominus har en PS3 som har stått och dammat ett par år nu, men den ska fram nu till våren
I Call of Duty Modern Warfare så finns det attackhundar som man dödar, ser inte riktigt faran med det. Dock kanske det blir lite brutalare i GTA V. Baseballträ på en Chihuahua eller något, haha.
2012-11-02, 11:31
Medlem
Bdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PixelPiraten
Hade det? När behövde man byta skiva då? Mellan olika kapitel i spelet eller?

Jo precis. nu laddade jag ned det på piratebay iofs , men det borde inte vara någon skillnad.
2012-11-02, 11:31
Medlem
Finns ju jaktspel där man kan döda en massa olika vilda djur, samma sak med Far Cry 3. Men barn skulle nog vara att gå över gränsen, kan inte ens föreställa mig vilket ramaskri det skulle bli om man kunde kniva och skjuta barn i ett videospel.
Senast redigerad av fantomsmurfen 2012-11-02 kl. 11:36.
2012-11-02, 11:35
Medlem
Flaskpost23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tglr
I Call of Duty Modern Warfare så finns det attackhundar som man dödar, ser inte riktigt faran med det. Dock kanske det blir lite brutalare i GTA V. Baseballträ på en Chihuahua eller något, haha.

I Red Dead Redemption kan man ju skjuta hundar, getter, hästar, fåglar mm och sen flå dem för pälsen. Men tänk det i GTA V!!!
2012-11-02, 11:46
Medlem
Bdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpost23
I Red Dead Redemption kan man ju skjuta hundar, getter, hästar, fåglar mm och sen flå dem för pälsen. Men tänk det i GTA V!!!

Jo, men detta har redan diskuterats flera gånger, i RDR tidsepoken i spelet så var det en "vardaglig" sak att flå djur osv. det är det inte mitt inne i los santos, 2013 . Där är det mer naturligt att flå människor dock. kan vara lika trevligt det
2012-11-02, 11:53
Medlem
Längtar till detta spel. Aldrig tidigare blivit besviken på något GTA, så tror heller inte detta kommer misslyckas.
2012-11-02, 13:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Finns ju jaktspel där man kan döda en massa olika vilda djur, samma sak med Far Cry 3. Men barn skulle nog vara att gå över gränsen, kan inte ens föreställa mig vilket ramaskri det skulle bli om man kunde kniva och skjuta barn i ett videospel.
Går ju att döda Franks dotter i Mafia.
http://www.youtube.com/watch?v=k_X7qbvROSw
2012-11-02, 13:09
Medlem
Mr.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SveaRikesKnug
http://i50.tinypic.com/kb3a4l.png

Bara den här bilden säger hur mycket jag saknat naturen i GTA. det är något man bara kunde drömma om i IV. Att köra runt lantisområden och bara njuta.
2012-11-02, 13:28
Medlem
hashish-boys avatar
jag hittade denna länken http://www.vgreleases.com/ps3/releasedate-243261.aspx

är det bekräftat att spelet kommer våren 2013? blev lite osäker när jag läste länken ovanför
2012-11-02, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen

I Deus Ex Invisible War kan du skjuta och döda barn på någon skola av vad jag minns. Du kan även flytta kropparna och lägga dom på varandra i stora högar a la auswitch. Blev inget ramaskri om detta när spelet släpptes.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in