2012-10-28, 15:52
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTaste
Ditt GTA IV har visst laggat tonfisk, PS3 driver runt det på 20-23fps och det ÄR lagg/hack. Om du tycker om det är det väl bra för dig, men vi som har känsla för sånt tycker det är ospelbart. Har spelat på ps3 och 360 några gånger och det är suddigt, dålig grafik (typ 0 view distance osv) och extremt låg fps. Känslan är lika med noll.

PC gillar jag inte att spela om fpsen är densamma men med ett bra system och XBOX 366 kontroll (kontroll är ett krav) är det underbart. Bra grafik, högupplöst så man ser vad som händer och riktigt hög och fin fps. Då snackar vi känsla.

Haha om du tycker att Gta IV är ospelbart på PS3 så är du ju dum i huvudet, bortskämt och bortklemad som en jävla greve med silverskeden uppkörd i arslet

Jesus motherfucking christ...
Senast redigerad av Reggaeman 2012-10-28 kl. 15:55.
2012-10-28, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edberg24
IV laggar på konsol och på PC, PC mest för att det är så jävla rådålig portning. Konsol för att dom är för klena.

Så att ditt IV inte laggar tror jag inte en sekund på, för det laggar på allt du kan tänkas spela på.
Portningen är dålig, det vet alla. Med det har blivit bättre, mycket bättre. Jag kör en 2500K i 4.8GHz, två GTX 680, 8Gb ram och SSD. 680sarna hjälper väl minimalt eftersom det knapp utnyttjar SLI.
Kör High på allt (maxar alltså ej), 1920x1080, distance/vehicles 100. Kör massa moddar typ LCPDFR, polisbilsmoddar, trafikmoddar, HDtexturmod, diverse scriptmods, massa nya bilar, ändrat bilhandling och ENB. Har faktiskt bättre fps med ENB så är kanske inte 100% rättvist

Snittar en fps på 55-65 vid normalt spelande. Vid extremt typ om man sprängar 47 bilar samtidigt så klart den droppar, lägst har hittils varit typ 40, vid väldigt korta stunder.

Ja, IV laggar på alla vanliga datorer, även Siba´s Värsting värsting. Nån jävla HP burk räcker så klart inte, man måste veta vad man sysslar med för att få bra flyt. En bra CPU, överklocka så in i helvete (IV är väldigt CPU krävande), mycket RAM, ett någorlunda grafikkort, helst en SSD. Då är du hemma.
2012-10-28, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Haha om du tycker att Gta IV är ospelbart på PS3 så är du ju dum i huvudet, bortskämt och bortklemad som en jävla greve med silverskeden uppkörd i arslet

Jesus motherfucking christ...
Nej, snarare du som är en vanlig "casual gamer", har man en gång haft en riktigt bra dator, så står man inte ut av låg fps, man får huvudvärk. Jag antar att man vänjer sig.
Lite som att byta till en tv med HD, inte fan går man tillbaka, man ser ju inte ett skit.
2012-10-28, 16:41
Medlem
sneakydudes avatar
Jag har spelat samtliga Gta spel på konsol (förutom 1 och 2 då), och den som säger att det inte laggar eller är fpsdrops på konsol måste vara blind eller ha sjukt låga krav.

Skulle inte banga en sekund på att lira på PC men jag har en alltför kass burk, och spelar väldigt sällan spel på datorn, så att det skulle kännas ganska slösaktigt att köpa en fetingburk bara för ett spels skull.
2012-10-28, 16:54
Medlem
Juicy Js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg24
Läser du tråden överhuvudtaget?

Ja, faktiskt men du får gärna vad jag har missat.

Edit: såg nu vad jag missa ...ETT helt jävla inlägg som handla om samma sak som min hahahahahah.
2012-10-28, 17:31
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juicy J
Ja, faktiskt men du får gärna vad jag har missat.

Edit: såg nu vad jag missa ...ETT helt jävla inlägg som handla om samma sak som min hahahahahah.

Plus typ 10 pers som har svarat på det ja...
2012-10-28, 17:41
Medlem
tglrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Nej, du har fel. GTA ar lika mycket PC-spel som konsolspel. Alla mainspelen som GTA1, 2, 3, VC, SA och IV har funnits till PC.

Ha koll innan du borjar skriva skit. Spela pa den plattform du vill och lat andra spela pa den dom vill.

Forovrigt och far att halla mig till amnet som vissa andra inte kan, denna senaste lackan.. Fake eller inte sa tror jag fortfarande pa varen 2013. Allt pekar pa det, speciellt med tanke pa vad som kommer 8:e november.

Har jag sagt att det inte fanns till PC? Nej, så vad är det jag ska ha koll på? Smartskaft.

Citerar mig själv från inlägget lite längre upp:
Citat:
Men visst, spela du på dator, det är klart det inte är något fel. Det är bara min åsikt.

Så ja, jag "låter" folk spela med PC om de så vill det? Herregud vad du börjar gråta, ta det lite lugnt va?

Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTaste
Nej, snarare du som är en vanlig "casual gamer", har man en gång haft en riktigt bra dator, så står man inte ut av låg fps, man får huvudvärk. Jag antar att man vänjer sig.
Lite som att byta till en tv med HD, inte fan går man tillbaka, man ser ju inte ett skit.
Jag känner stor skillnad på FPS. Folk säger till e.x. att det ej är skillnad på 60 och 100 fps för att ögat inte märker någon skillnad, men det är extremt stor skillnad på first person-spel. Får man bara 60fps så kan man lika gärna skita i att spela, men GTA IV och xbox360 fungera hur bra som helst, inga problem alls.
2012-10-28, 18:07
Medlem
kirewwe666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tglr
Har jag sagt att det inte fanns till PC? Nej, så vad är det jag ska ha koll på? Smartskaft.

Så ja, jag "låter" folk spela med PC om de så vill det? Herregud vad du börjar gråta, ta det lite lugnt va?

Jag känner stor skillnad på FPS. Folk säger till e.x. att det ej är skillnad på 60 och 100 fps för att ögat inte märker någon skillnad, men det är extremt stor skillnad på first person-spel. Får man bara 60fps så kan man lika gärna skita i att spela, men GTA IV och xbox360 fungera hur bra som helst, inga problem alls.
Hehe, jobbigt att prata om FPS som i Frames per second, och FPS som i First person shooter.
2012-10-28, 18:31
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:

Du glomde citera detta:
Citat:
Vem spelar ens GTA på PC? Då förtjänar man inte ens ett få spela det.

GTA ska spelas på Playstation eller Xbox, end of story.
Du sager emot dig sjalv, arthjarna. GTA ska spelas pa precis vad man behagar, vare sig det ar konsol, pc, platta eller mobil.
Senast redigerad av CommonKnowledge 2012-10-28 kl. 18:37.
2012-10-28, 19:05
Medlem
Dwades avatar
Hoppas verkligen det släpps på PC annars blir jag sjukt besviken. En bra dator klarar ju gta men känns som att mitt gamla xbox kommer brinna upp.
2012-10-28, 19:15
Medlem
Amarantis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juicy J
Verkar som att Gta kommer till dagens konsoler ändå.
Tvivlade du ens för en sekund att GTA 5 inte skulle släppas på dagens konsoler? Det var ju rätt uppenbart redan från början att det skulle släppas på PS3 och Xbox 360. Nästa generations konsoler kommer säkert inte släppas förrän 2015.
2012-10-28, 19:19
Medlem
Juicy Js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amaranti
Tvivlade du ens för en sekund att GTA 5 inte skulle släppas på dagens konsoler? Det var ju rätt uppenbart redan från början att det skulle släppas på PS3 och Xbox 360. Nästa generations konsoler kommer säkert inte släppas förrän 2015.

Citerar ett av mina gamla inlägg:

Citat:
Jag har inte lusläst varenda sida senaste tiden men vafan vill inte låta otrevlig men HÅLL KÄFTEN allihopa. Som sagt ingen otrevlig ton i det bara irritation på såna dumma spekulationer som hade fått en neandertalare att börja prata ren svenska bara för att förklara hur löjligt allt låter.

Det är 0% och jag säger det igen 0% chans att det släpps till PS4 eller Xbox 720.

Hur länge har ni varit gamers egentligen? Är ni så jäkla retarderade att ni inte fattar hur spelvärlden fungerar efter alla år ni spelat? Herrejävlar säger jag vilka spekulationer. Sony är fortfarande i utvecklingsfasen vilket innebär att det är fullkomligt OMÖJLIGT för Rockstar att dem har suttit och utvecklat ett spel i 3 år för en konsoll som nyligen blev annonserad.

Jag vet att spelet ser skitfint ut med grafiken och ytan på staden är ju kolossal (stavning?) så man blir tveksam på hur bra det flyter på ps3 och 360. Men tror ni verkligen att bilderna vi sett hittils är från någon av dem. Självklart är det pc bilder med högsta jävla upplösningen för att det ska se så fint ut som möjligt.
Missuppfatta mig inte. Spelet kommer se lite sämre ut än på bilderna på men inte till den nivån att man sitter första dagen framför tvn och börjar lipa.

Så snälla lugna er med PS4 och 720. Det är tom sagt att PS4 ska klara av 4k upplösning så det är lång tid framöver. Tidigast 2013 tror jag dem blir annonserade med spec, bilder osv.

Källa: Mig själv som 20 års erfarenhet av gaming och spelmarknadsundersökning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in