2012-10-11, 22:46
Medlem
Tänk om det skulle va lika bra som san andreas fast med grafiken från IV... kommer ihåg tiderna på san andreas då man kunde hitta nya platser när man spelat ett år
2012-10-11, 22:59
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Håller med dig på det där, precis som att jag inte gillar att vissa människor får extra uppdrag/vapen/skins etc om de köper limited editor.
Alla borde ju få samma chans att få uppleva samma saker i ett spel?

Hoppas verkligen att det kommer mer info snart, börjar ju bli löjligt vid det här laget med tanke på hur Rockstar håller på

Limited edition och liknande är väl ett bra sätt för företagen att tjäna extra pengar på hardcore fans Det brukar oftast vara ett par extra vapen och nån mission. Inge större skillnad i själva spelet/gameplay när man är fri (dvs inte spelar ett uppdrag, utan bara leker/kör runt på kartan).Stör mig inte så mycket på det. Men förslaget att t.ex. bigfoot/serial-killers och annat mysko bara skulle förekomma i var 50e skiva är sjukt. Alla köper alltså samma spel (inge special-edition eller liknande) men ändå ska bara 1 person på 50st få extra content. Nah, så orättvist det kan bli.

Citat:
Ursprungligen postat av MegamanX
https://twitter.com/GI_AndyMc/status/256446546739068928

OH IT´s ON!!

Nice av dem att säga att vi om ett par veckor skulle få mer info. Nu när det har gått så lång tid, så får vi veta att vi måste vänta ett par veckor till för mer info... Dålig jävla stil.
Senast redigerad av C0w 2012-10-11 kl. 23:01.
2012-10-11, 23:35
Medlem
Ska bli intressant att få veta om Los Santos är den enda staden i spelet eller inte. Los Santos verkar ju vara mindre än Liberty City i GTA IV så antingen har vi en riktigt stor landsbygd med byar eller så är det minst en stad till. Men det verkar ju finnas flera riktigt feta berg i spelet och bara dom tar ju en del plats.
2012-10-12, 00:14
Medlem
Rabbadabs avatar
Finns en nästan obskyrt stor tråd på gtaforums om det här nya uttalandet, och enligt dem så kan vi vänta oss denna tidning under de två första veckorna i november.

2012-10-12, 00:21
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ardbeg-och-LSD
Ska bli intressant att få veta om Los Santos är den enda staden i spelet eller inte. Los Santos verkar ju vara mindre än Liberty City i GTA IV så antingen har vi en riktigt stor landsbygd med byar eller så är det minst en stad till. Men det verkar ju finnas flera riktigt feta berg i spelet och bara dom tar ju en del plats.
Rockstar har tidigare bekraftat att endast Los Santos kommer vara med i spelet dock ar detta deras storsta spel hittills sa jag tror inte vi kommer forlora nagot pa att det ar endast en stad. Landsbygd etc. lar det finnas gott om.
2012-10-12, 00:34
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Rockstar har tidigare bekraftat att endast Los Santos kommer vara med i spelet dock ar detta deras storsta spel hittills sa jag tror inte vi kommer forlora nagot pa att det ar endast en stad. Landsbygd etc. lar det finnas gott om.

Skulle dock inte förvåna mig om det finns småhålor precis som i SA.

För övrigt ryktas det om att spelet ska släppas i mars:

http://www.gamereactor.se/nyheter/73161/Datum+f%F6r+Grand+Theft+Auto+V%3F/
2012-10-12, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge

Nej dom har aldrig sagt att det endast är Los Santos, inte vid något tillfälle.
2012-10-12, 01:06
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:

Eh jo. Det kommer inte vara någon av det andra städerna i San Andreas. Jag har förfan läst uttalandet själv.
2012-10-12, 01:13
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Eh jo. Det kommer inte vara någon av det andra städerna i San Andreas. Jag har förfan läst uttalandet själv.
http://www.vg247.com/2011/11/03/gta-v-to-take-place-within-los-santos-surrounding-areas/
Citat:
Take Two and Rockstar have formally announced that development on Grand Theft Auto V is well underway, confirming it will take place in Los Santos and within its surrounding areas.
Citat:
Following the release of the first trailer yesterday, it was widely thought the locale would be the entire of San Andreas, including San Fierro and Las Venturas. Seems not to be the case.
2012-10-12, 01:19
Medlem
Citat:

Jo det har dom
2012-10-12, 01:31
Medlem
Hoppas lokal multiplayer kommer finnas.
2012-10-12, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork

Dom har talat om vart spelet utspelar sig, inte vart det inte utspelar sig. San Andreas utspelade sig i Los Santos med landsbygd, berg och stränder exempelvis. Sen fanns också San Fierro och Las Venturas med i spelet. Allt handlar om hur man ger ut informationen. Dom har som jag skrev aldrig använt ordet endast eller bara gällande vart spelet utspelar sig. Som du kanske minns med San Andreas så innehöll första trailern enbart Los Santos och det tog flera veckor innan vi fick kännedom om dom andra städerna. Rockstar är alltid luriga.

Att det mesta tyder på att det inte blir mer än Los Santos och landsbygd håller jag dock med om, men att helt utesluta andra städer kan vi inte göra på den info vi fått från Rockstar. Vem vet exakt vad som döljer sig i deras "re-imagined Southern California". Sen är detta fortfarande ett ganska underligt svar av Dan Houser:

Senast redigerad av Ardbeg-och-LSD 2012-10-12 kl. 02:37.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in