2012-08-29, 19:55
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Detta kanske redan har postats, sorry isåfall.

Men jag kollade runt lite på gta wiki, och enligt den så är det med allra största sannolikhet den medelålders snubben som är huvudkaraktären. Det var första gången jag lade märke till att han är med på ytterligare två ställen i trailern, en som bankrånare, och en bakom ratten på en bil. http://gta.wikia.com/Grand_Theft_Auto_V_Protagonist

Vet att det har diskuterats fram och tillbaka vem huvudkaraktären är, om det kommer att vara den kutande negern, den medelålders gubben, båda två, nån från de gamla spelen eller nån helt annan vi inte sett än. Men jag tror inte att gubben ifråga skulle vara med på såpass många ställen i trailern utan anledning, och dessutom vara med på screens (jetplanet bl.a).

Som sagt, detta kanske redan är konstaterat nånstans i tråden.

Jajamen, det har konstaterats säkert hundratals gånger fram å tillbaka

Citat:
Ursprungligen postat av Anonymiteten
Luftskepp

Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Undrar hur man kunde missa det när trailern först kom ut. Häftigt hur som helst!

Hur har ni kunnat missa detta...?
Skulle vilja säga att det var en av de större sakerna som diskuterades efter att trailern släpptes haha, finns dock inga bevis på att man kommer kunna flyga dessa.

Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Gillade inte bilarna i GTA IV. Sitter och kollar på moddade bilar på youtbe. Fan vad coolt det skulle vara om R* skulle ha med riktiga bilar. Sitta och drifta i en risig 240 och sen hoppa in i en Bugatti typ. Lär ju aldrig hända men hoppas på mer varierade bilar och fler modeller i V.

Hoppas verkligen också på ett stort antal olika bilar, gärna fler olika modeller på lastbilar också tex en sån där med "platt" front och gärna två-tre versioner på limousiner
2012-08-30, 00:15
Medlem
Blizzs avatar
Det har kanske varit uppe förut men om man kollar på trailern och de screenshots som släppts så har bilarna "riktiga" registreringsnummer till skillnad från GTAIV där alla hade "Liberty city".

Detta öppnar ju upp för en helt ny spelmekanak där faktiskt alla fordon tillhör en "person"/NCP i spelet.
Mao,
-Gå in i polisens databas och se vems bil du precis körde in i ett betongblock
-Polisen letar efter just det numret. Inte bara att åka in i en paint´nspray och byta färg längre...

Just a thought.
2012-08-30, 00:26
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blizz
Det har kanske varit uppe förut men om man kollar på trailern och de screenshots som släppts så har bilarna "riktiga" registreringsnummer till skillnad från GTAIV där alla hade "Liberty city".

Detta öppnar ju upp för en helt ny spelmekanak där faktiskt alla fordon tillhör en "person"/NCP i spelet.
Mao,
-Polisen letar efter just det numret. Inte bara att åka in i en paint´nspray och byta färg längre...

Just a thought.

Det var faktiskt något nytt!

Fast jag tror faktiskt inte att det kommer förändra något tråkigt nog

Kan inte riktigt tänka mig att få fordonen att tillhöra specifika personer är något dom prioriterar, möjligtvis att dom får det involverat i något uppdrag men inte mer än så även om det skulle vara nice om dom fick poliser att prata på polisradion om specifika regnummer

Men man vet aldrig, inget jag har hört någon prata om innan så bra spanat!
Senast redigerad av Reggaeman 2012-08-30 kl. 00:37.
2012-08-30, 02:05
Medlem
NorthSNKRs avatar
Citat:

Mao,

Just a thought.

Intressant, det kan ligga nåt i det där...

Är ju faktiskt ganska ordentligt löjligt att polisen kan se en köra in i en Pay´n´Spray, sen när man kör ut igen med en annan färg så är man inte efterlyst längre...
2012-08-30, 02:09
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthSNKR
Intressant, det kan ligga nåt i det där...

Är ju faktiskt ganska ordentligt löjligt att polisen kan se en köra in i en Pay´n´Spray, sen när man kör ut igen med en annan färg så är man inte efterlyst längre...

Där har du fel, man kanske kan göra det i San Andreas men i IV så kan man inte det.
Ser polisen att man kör in i Pay'n Spray så kan man inte byta färg på bilen överhuvudtaget, det mot förmodan att polisen är tillräckligt nära dvs har du en polisbil precis efter dig så kan du inte göra det.

Btw: Jag har ännu en gång kollat igenom de Screenshots som finns tillgängliga och hittills så kan jag säga att det jag är mest imponerad av är vattnet, det ser helt otroligt bra ut i både klarhet och reflektioner
Senast redigerad av Reggaeman 2012-08-30 kl. 02:13.
2012-08-30, 08:43
Awaiting Email Confirmation
KvadratNegerBolls avatar
Citat:

Mao,

Just a thought.
Och sen varje skit bil ska heta mohammed eller achmed också.
2012-08-30, 08:51
Medlem
Dimaks avatar
Citat:

Mao,

Just a thought.
Ligger något i det, som i Maffia 2 utan databass och sånt!skulle vara roligt "NAmn Chris Robert "Bor Los Santos Age 21 kids 1. Jag är en fadermördare
2012-08-30, 08:56
Medlem
creteks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Där har du fel, man kanske kan göra det i San Andreas men i IV så kan man inte det.
Ser polisen att man kör in i Pay'n Spray så kan man inte byta färg på bilen överhuvudtaget, det mot förmodan att polisen är tillräckligt nära dvs har du en polisbil precis efter dig så kan du inte göra det.

Btw: Jag har ännu en gång kollat igenom de Screenshots som finns tillgängliga och hittills så kan jag säga att det jag är mest imponerad av är vattnet, det ser helt otroligt bra ut i både klarhet och reflektioner

det kan man inte samma som i iv.
2012-08-30, 11:38
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvadratNegerBoll
Och sen varje skit bil ska heta mohammed eller achmed också.

What?

Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Ligger något i det, som i Maffia 2 utan databass och sånt!skulle vara roligt "NAmn Chris Robert "Bor Los Santos Age 21 kids 1. Jag är en fadermördare

Haha bra användning av både engelska och svenska där

Citat:
Ursprungligen postat av cretek
det kan man inte samma som i iv.

Är det meningen att det ska stå "Det kan man inte, det är likadant som i IV" ?
2012-08-30, 11:42
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Det var faktiskt något nytt!

Fast jag tror faktiskt inte att det kommer förändra något tråkigt nog

Kan inte riktigt tänka mig att få fordonen att tillhöra specifika personer är något dom prioriterar, möjligtvis att dom får det involverat i något uppdrag men inte mer än så även om det skulle vara nice om dom fick poliser att prata på polisradion om specifika regnummer

Men man vet aldrig, inget jag har hört någon prata om innan så bra spanat!

Precis som dimak säger så var det så i Mafia 2 att man var tvungen att ändra både lack och regnr.

Regnr fick man även välja ut själv genom att ändra varje bokstav/siffra för sig.
Senast redigerad av BleAivano 2012-08-30 kl. 11:45.
2012-08-30, 13:37
Medlem
sneakydudes avatar
Nånting som vore jävligt koolt om man nu fortsätter leka med tanken angående regskyltar:

Att man faktiskt kan köpa bilar/båtar/motorcyklar etcetera, har ju aldrig gått i tidigare spel. Ni vet ju hur det är när man närmar sig slutet i de andra spelen, man har ju hur jävla mycket pengar som helst som inte går att spendera på särskilt mycket.

Säg då att man köper en bil för sina surt förvärvade slantar, och så blir den snodd (allt beroende på var man parkerar, slummen eller affärsdistrikt). Då kan man anmäla den stulen och så blir man kontaktad om snuten hittar den och så kan man hämta ut den igen. Dessutom så kanske man kan muta någon korrupt konstapel som kan berätta vem som snodde bilen, och vips så har man ett sidouppdrag där man kan åka och basebollträa snubben som stal ens vrålåk. Alternativt kan man efterlysa regnumret i den undre världen, och rätt som det är så ringer någon golare till en och berättar var den står och vem som snott den.

Sen angående hur man parkerar. Är ju bara en liten detalj egentligen, men lapplisor vore fan nåt. Äntligen kan man släppa alla hämningar och spöa skiten ur en lapplisa som är i farten med att lappa ens bil. Kanske kan den till och med bli bortbogserad eller få en hjulboja om man parkerat tvärs över trottoaren eller låter den stå på förbjudet område för länge.

Visst man kan ju naturligtvis fortsätta sno bilar hej vilt, men kan kanske kan få någon sorts bonus eller belöning för att köpa sig en egen bil. Skulle ju definitivt göra att man blev räddare om sin bil.
2012-08-30, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Nånting som vore jävligt koolt om man nu fortsätter leka med tanken angående regskyltar:

Att man faktiskt kan köpa bilar/båtar/motorcyklar etcetera, har ju aldrig gått i tidigare spel. Ni vet ju hur det är när man närmar sig slutet i de andra spelen, man har ju hur jävla mycket pengar som helst som inte går att spendera på särskilt mycket.

Säg då att man köper en bil för sina surt förvärvade slantar, och så blir den snodd (allt beroende på var man parkerar, slummen eller affärsdistrikt). Då kan man anmäla den stulen och så blir man kontaktad om snuten hittar den och så kan man hämta ut den igen. Dessutom så kanske man kan muta någon korrupt konstapel som kan berätta vem som snodde bilen, och vips så har man ett sidouppdrag där man kan åka och basebollträa snubben som stal ens vrålåk. Alternativt kan man efterlysa regnumret i den undre världen, och rätt som det är så ringer någon golare till en och berättar var den står och vem som snott den.

I Saints Row kunde man köpa bilar har jag för mig. Annars låter idén bra. Hoppas det blir så

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in