2012-10-08, 18:31
Medlem
Rabbadabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeligKossa
R* skrev på deras sida någonstans att vi skulle få mer info i Mars.

Länka tack!
2012-10-08, 18:37
Medlem
Nej Rockstar har inte sagt något om info i Mars som sagt, ett rent påhitt. Info bör komma när som helst nu och man får väl hoppas på en trailer och ett släppdatum så vi slipper leva i ovisshet och höra alla spekulationer hit och dit. Vore även trevligt ifall vi fick veta om Los Santos är den enda staden i spelet eller inte, den verkar inte så väldans stor vilket ger hopp om flera städer. Men å andra sidan kanske landsbygden är enorm istället.
2012-10-08, 18:49
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbadab
Nej, totalt onödig detalj att lägga dyrbar utvecklingstid på. Zombies och andra övernaturligheter har absolut inget att göra i spel som GTA anser jag. Ett riktigt GTA ska vara rått, fritt, brutalt, någorlunda verklighetstroget och ska även inneha den där speciella touchen av Rockstar-humor.
Zombies kan man flamsa runt med i spel som Resident Evil och liknande.
Flamsa runt? Fanns ju liknande fuskkoder till San Andreas. Var det inte så att alla blev elvis eller något liknade? Tyckte iaf att det var jävligt kul. Sen tar det inte så länge att fixa en zombiemodes kod. Programmera så att alla går sakta mot en och fixa några olika zombisar, rar ju max 5h.
2012-10-08, 19:31
Medlem
Rabbadabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Flamsa runt? Fanns ju liknande fuskkoder till San Andreas. Var det inte så att alla blev elvis eller något liknade? Tyckte iaf att det var jävligt kul. Sen tar det inte så länge att fixa en zombiemodes kod. Programmera så att alla går sakta mot en och fixa några olika zombisar, rar ju max 5h.

Jo, fanns ju koder som gjorde att alla blev Elvis i SA, men det var ju bara att alla peds blev utbytta mot just Elvis-peden (som även fanns i spelet från början), och det lär ju inte ha varit så avancerat.
Är ingen expert, men tror definitivt att det är mer tidskrävande att fixa ett acceptabelt zombiemode i ett spel 2012 än vad det var 2004 när SA kom, med dagens avancerade grafik och så vidare.
Jag klarar mig alldeles utmärkt utan ett zombiemode, ser hellre att de lägger ner den tiden på att finputsa spelet istället.
2012-10-08, 21:56
Medlem
Jamaicamans avatar
Någon mer än jag som tycker det ska finnas fler easter eggs i GTA 5, likt dom som fanns i SA. Kanske något lite övernaturligt som bidrar till mer mystik i spelet. Det ska givetvis vara svårt att hitta, t.e.x. att man kanske bara kan se dom på en viss plats vid en viss tid på dygnet.

Dock ska det ju hållas på en viss nivå såklart så det inte blir för overkligt.
Senast redigerad av Jamaicaman 2012-10-08 kl. 21:59.
2012-10-08, 22:14
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamaicaman
Någon mer än jag som tycker det ska finnas fler easter eggs i GTA 5, likt dom som fanns i SA. Kanske något lite övernaturligt som bidrar till mer mystik i spelet. Det ska givetvis vara svårt att hitta, t.e.x. att man kanske bara kan se dom på en viss plats vid en viss tid på dygnet.

Dock ska det ju hållas på en viss nivå såklart så det inte blir för overkligt.
Jag håller med. Hoppas att de har med många lite läbbiga "myter" osv i GTA V. Som de hade i SA, Bigfoot, mördare, spöken, ufos, spökbilar, osv.. Det är en stor anledning till att jag håller SA som det bästa spelet i serien.
2012-10-08, 22:33
Medlem
Jamaicamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Jag håller med. Hoppas att de har med många lite läbbiga "myter" osv i GTA V. Som de hade i SA, Bigfoot, mördare, spöken, ufos, spökbilar, osv.. Det är en stor anledning till att jag håller SA som det bästa spelet i serien.
Instämmer helt och hållet. Vet inte hur många timmar jag spenderade på att leta efter alla dessa easter eggs, hur man stod där i öknen mitt i natten och spanade ufon och hur man letade efter big foot i skogen.

Det som är så fascinerande med just SA är ju att utåt sätt ser det ut som ett spel i mängden där man spelar en neger från ghettot, men det är så jävla mycket mer än så!
2012-10-08, 23:10
Medlem
HeligKossas avatar
Jag skulle vilja ha ett stort spökhus eller herrgård i spelet där det finns easter egg att det spökar!
2012-10-09, 00:07
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki

Du får gärna rätta mig om jag har fel men var inte alla dessa myter enbart spridda och skapade av spelarna själva, Rockstar hade väl inget med att göra att tex Bigfoot sprang runt i skogarna?

Jag vet som sagt inte, har bara en känsla av att det var så
2012-10-09, 00:19
Medlem
Snubblade in på den här artikeln på Gamereactor: http://www.gamereactor.se/nyheter/70031/Inget+Grand+Theft+Auto+V+f%F6re+april/

Är in dagligen i den här tråden och jag har inget minne av att någon länkat den förut.
Iofs inget officiellt sagt från R* men den borde väl vara rätt trovärdig?
2012-10-09, 00:21
Medlem
Rabbadabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Du får gärna rätta mig om jag har fel men var inte alla dessa myter enbart spridda och skapade av spelarna själva, Rockstar hade väl inget med att göra att tex Bigfoot sprang runt i skogarna?

Jag vet som sagt inte, har bara en känsla av att det var så

Vill minnas att Bigfoot stod med bland medverkande i manualen som kom med spelet, och det gav bigfoot-hysterin en uppsving. Minns själv hur man rände runt där ute i skogarna om nätterna och hoppades på att man skulle se något häftigt.
Förmodligen var väl den bigfoot som nämndes i manualen någon rappare eller liknande som medverkat med sin röst.
För att gå lite OT var det när jag letade efter information om bigfoot i San Andreas jag kom i kontakt med flashback för allra första gången. Aah, minnen!
2012-10-09, 01:21
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegamanX
Snubblade in på den här artikeln på Gamereactor: http://www.gamereactor.se/nyheter/70031/Inget+Grand+Theft+Auto+V+f%F6re+april/

Är in dagligen i den här tråden och jag har inget minne av att någon länkat den förut.
Iofs inget officiellt sagt från R* men den borde väl vara rätt trovärdig?

Jag minns att någon i den här tråden länkade en artikel som sa att dessa skulle ha ett möte så det känns väl konstigt om inte skulle ha länkat den där artikeln också, jag har iallafall läst den och jag är aldrig inne på Gamereactor så antar bara att jag har läst den i den här tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Rabbadab
Vill minnas att Bigfoot stod med bland medverkande i manualen som kom med spelet, och det gav bigfoot-hysterin en uppsving. Minns själv hur man rände runt där ute i skogarna om nätterna och hoppades på att man skulle se något häftigt.
Förmodligen var väl den bigfoot som nämndes i manualen någon rappare eller liknande som medverkat med sin röst.
För att gå lite OT var det när jag letade efter information om bigfoot i San Andreas jag kom i kontakt med flashback för allra första gången. Aah, minnen!

Jag vill i och för sig minnas nu när jag tänker på det att folk har nämnt att någon radiopratare i San Andreas pratar om en underlig varelse i skogen som folk har skymtat...har dock aldrig hört det själv

Men för att svara lite på frågan som ställdes från början ang myter etc i Gta V.
Även om jag aldrig la ner så mycket tid på myterna i San Andreas så skulle jag gärna vilja se lite sådant i Gta V, det ger spänning och så får man något att göra utanför uppdragen men som sagt så får det inte bli för löjligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in