2012-08-13, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Har varit hos en psykolog, han som övertalade mig att börja spela GTA. Bättre att jag dödar horor där än IRL?

Det är ju dom som dödar IRL för att dom spelar våldsamma spel som borde söka hjälp.
Jag gillar GTA, man får göra saker som man aldrig skulle göra i verkliga livet, stjäla bilar, köra ihjäl poliser, råna folk osv.
2012-08-14, 05:50
Medlem
rasmusens avatar
Som vissa förstod direkt skämtade jag, men kul att väcka debatt

Skulle gärna se möjligheten att skjuta av lemmar! Med risk för att låta totalt störd, men hur kul skulle det inte vara att t.ex skjuta av benet på någon som sedan försöker krypa eller hoppa iväg på ett ben? Att människornana i tidigare spel bara reste sig upp med lite mindre hp efter en explosion är ju varken realistiskt eller roligt.

Tycker dock det inte ska gå till överdrift, enligt mig räcker det gott och väl med armar, huvud och ben som går av. Tarmar och sådant är nog lite att ta i.
2012-08-14, 10:15
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasmusen
Som vissa förstod direkt skämtade jag, men kul att väcka debatt

Skulle gärna se möjligheten att skjuta av lemmar! Med risk för att låta totalt störd, men hur kul skulle det inte vara att t.ex skjuta av benet på någon som sedan försöker krypa eller hoppa iväg på ett ben? Att människornana i tidigare spel bara reste sig upp med lite mindre hp efter en explosion är ju varken realistiskt eller roligt.

Tycker dock det inte ska gå till överdrift, enligt mig räcker det gott och väl med armar, huvud och ben som går av. Tarmar och sådant är nog lite att ta i.

Fast hur verkligt är det att skjuta någon i benet så det går av?
Jag skulle hellre se (om det kommer att gå att kapa lemmar) att ben, armar och huvud endast går av vid större explosioner, så att det inte blir alltför uttjatat direkt
2012-08-14, 11:56
Medlem
rasmusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Fast hur verkligt är det att skjuta någon i benet så det går av?
Jag skulle hellre se (om det kommer att gå att kapa lemmar) att ben, armar och huvud endast går av vid större explosioner, så att det inte blir alltför uttjatat direkt

Mjo håller med att det lätt kan bli tjatigt om det går för lätt, men t.ex någon som blir påkörd kan ju ev. personen bryta ett ben, eller vid högre farten en lem.

Om man skjuter någon från nära håll med ett grovkalibrigt vapen, typ 50 cal, borde ju också benet ryka..
2012-08-14, 16:31
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Hoppas man får gestalta en vit man i detta spelet, låter som det på rösten i trailern.
Vet dock inte om det är honom man kommer vara. Helst ska han ju inte vara alltför gammal.
Ska bli gött att komma tillbaka till Los Santos, se om de behållt något från den gamla kartan.
Lär dröja innan spelet kommer verkar det som, tyvärr.
2012-08-14, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Hoppas man får gestalta en vit man i detta spelet, låter som det på rösten i trailern.
Vet dock inte om det är honom man kommer vara.

Kunde inte hållt med mer, det blir tjatigt i längden med detta minoritetstjaffs, som i TBOGT. Jag tycker att det blir svårare att relatera till karaktären när den tillhör någon speciell minoritet med slang och allt.

Visserligen har säkert majoriteten av spelseriens karaktärer varit vita, men jag föredrar att spela som vit Amerikan, Nicos brytning som exempel kan bli lite tjatig...
2012-08-14, 19:14
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbsodlare
Kunde inte hållt med mer, det blir tjatigt i längden med detta minoritetstjaffs, som i TBOGT. Jag tycker att det blir svårare att relatera till karaktären när den tillhör någon speciell minoritet med slang och allt.

Visserligen har säkert majoriteten av spelseriens karaktärer varit vita, men jag föredrar att spela som vit Amerikan, Nicos brytning som exempel kan bli lite tjatig...

När jag tänkte på det först så kände jag att jag inte riktigt brydde mig så mycket om vilken etnicitet man tillhör i Gta men vid närmre eftertanke så hoppas jag också att man spelar som vit amerikan, känns som att det är dags för det nu efter San Andreas, IV och BOGT, lär bli kul att designa ens karaktär som man vill då också
2012-08-14, 19:16
Medlem
Jamaicamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Vet dock inte om det är honom man kommer vara. Helst ska han ju inte vara alltför gammal.
Ska bli gött att komma tillbaka till Los Santos, se om de behållt något från den gamla kartan.
Lär dröja innan spelet kommer verkar det som, tyvärr.
Nu hängde jag inte riktigt med. Man får ju se huvudkaraktären redan i trailen, så hur du kan sitta och spekulera i hans hudfärg förstår jag inte riktigt? Sen vem han är vet vi ju inte, men många spekulerar i att det kan röra sig om Tommy Vercetti från Vice City.

Här är han förresten, och som du ser så är han vit.

http://images.wikia.com/gtawiki/images/f/fa/Protagonist-GTAV.png
Senast redigerad av Jamaicaman 2012-08-14 kl. 19:28.
2012-08-14, 20:00
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamaicaman
Nu hängde jag inte riktigt med. Man får ju se huvudkaraktären redan i trailen, så hur du kan sitta och spekulera i hans hudfärg förstår jag inte riktigt? Sen vem han är vet vi ju inte, men många spekulerar i att det kan röra sig om Tommy Vercetti från Vice City.

Det där vet vi fortfarande inte än. När Rockstar själva går ut med den nyheten tror jag på det. Även om jag själv gissar på att det är personen i trailern så är det fortfarande inte skrivet i sten. Rockstar har en tendens till att... jävlas om vi säger så.
2012-08-14, 20:25
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamaicaman

Visst, det kan vara han, men heller inget bekräftat dock. Man ser en hel del personer i trailern.
Men man får ju hoppas iallfall.
2012-08-14, 20:28
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbsodlare

Det är helt klart dags för en vit man. Nico kändes jävligt krystad efter ett tag. Snack om hemlandet i tid och otid. Blev ganska tröttsamt. Dom har ju kört minoriteter nu de senaste spelen.
2012-08-14, 20:38
Medlem
Jamaicamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg24
Det där vet vi fortfarande inte än. När Rockstar själva går ut med den nyheten tror jag på det. Även om jag själv gissar på att det är personen i trailern så är det fortfarande inte skrivet i sten. Rockstar har en tendens till att... jävlas om vi säger så.
Givetvis så kan vi inte vara helt säkra förens Rockstar själva går ut och bekräftar det.

Men av det man har sätt från trailen så verkar det ju onekligen vara han som pratar.
Senast redigerad av Jamaicaman 2012-08-14 kl. 20:46.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in