2012-08-22, 20:24
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy.Clarkson
Det var kanske inte bilden i sig, mer huset. Ljussättningen och texturen påminner mig om ett motell i ett av de sista fallen, när man hittade en skön dam död i ett badkar. Men det var mer en ögonblicksbild, lite nostalgiskt. Gillade stämningen i det spelet väldigt mycket, var i L.A i somras och blev helt lyrisk när man gick på samma gator.

Fick en likadan nostalgisk känsla, men åt RDR hållet, när jag såg skymten av vidderna i bilden med fallskärmshopparen. Hoppas verkligen att de ger en samma känsla som i RDR, att det finns ett land bortom kullarna.

Nåväl, gick lite OT där. Men kände att din fråga krävde en förklaring från min sida.

Aight, trodde du menade att just grafiken såg likadan ut som L.A Noire vilket jag hade svårt att tro då det bara är en endaste bild men rent ljusmässigt så kan det säkert stämma, kan inte riktigt se i huvudet hur L.A Noire ser ut, tack för svaret!

Citat:
Ursprungligen postat av skogsluder
http://www.youtube.com/watch?v=eewX3uhCNkQ&feature=fvwrel

står att detta är en betatestning av spelet i ett tidigare skede, vad tror ni? inte omöjligt att det faktiskt stämmer. Liknande grafik och kameravinklarna och styrmotorn känns densamma

Vad jag vet så är det där sedan länge bevisat att det är fake.

Citat:
Ursprungligen postat av Findmuck
Den där videon är ju dock från nov 2011... skulle vara intressant att se någon ny gameplay video, har endast sett ett par tråkiga bilder som knappt visar nånting hittils.

Vad du lät bitter då, du har fått:

Två bilder på vyerna
Tre bilder på fordon
Tre bilder på aktiviteter

och tre bilder väntas trilla in snart igen

Vad har du för anledning att vara bitter nu när det äntligen händer något
Senast redigerad av Reggaeman 2012-08-22 kl. 20:28.
2012-08-22, 20:39
Medlem
users avatar
Hoppas på batongen och snutmotorcyklar kommer tillbaka!
2012-08-22, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia
Jag vill ha San Andreas med fysikmotorn från fyran.

Du skulle fortfarande inte gillat de lika mycket..
2012-08-22, 20:49
Medlem
sneakydudes avatar
Står att det är TBA på vilka plattformar spelet ska släppas, vilket får mig att bli tämligen säker på att screenshotsen är från PC versionen. Tror inte det finns en chans att spelet kan se så bra ut på dagens konsoller. Skulle spelet se ut sådär på ps3 skulle man ha typ 10 fps konstant.
2012-08-22, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Står att det är TBA på vilka plattformar spelet ska släppas, vilket får mig att bli tämligen säker på att screenshotsen är från PC versionen. Tror inte det finns en chans att spelet kan se så bra ut på dagens konsoller. Skulle spelet se ut sådär på ps3 skulle man ha typ 10 fps konstant.

GTA V kanske blir en av de första spelen till Playstation 4.
2012-08-22, 20:54
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kastrullhund
Just sälja knark skulle faktiskt vara roligt, iallafall något liknande. Vet att Scarface - The world is yours, hade den funktionen. Det uppskattade jag! Däremot har jag svårt att tycka att man ska återinföra att kunna köra uppdrag som ambulansförare eller polis, känns lite väl "overkligt".

Det kunde man ju till en viss del i Vice City, man åkte omkring med en glassbil
och när stannade till så kom folk fram och handlade. Stod man för länge
på samma plats som kom snuten.
2012-08-22, 21:01
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesper.Delgado
GTA V kanske blir en av de första spelen till Playstation 4.

Med tanke på att det inte finns minsta lilla gnutta information om att Playstation 4 ens är under utveckling eller ens existerar så är det högst osannolikt...
2012-08-22, 21:10
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Med tanke på att det inte finns minsta lilla gnutta information om att Playstation 4 ens är under utveckling eller ens existerar så är det högst osannolikt...

Sony har hållit på med utveckling av PS4 i c:a 2 år.Förväntad säljstart julen 2013.
Så jag tror att GTA V kommer att vara ute på marknaden långt innan dess.

http://www.videogamer.com/news/sony_has_been_developing_playstation_4_since_augus t_2010.html
http://www.vg247.com/2012/04/02/playstation-4-sony-confident-of-pre-xbox-720-release/
2012-08-22, 21:19
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
Sony har hållit på med utveckling av PS4 i c:a 2 år.Förväntad säljstart julen 2013.
Så jag tror att GTA V kommer att vara ute på marknaden långt innan dess.

http://www.videogamer.com/news/sony_has_been_developing_playstation_4_since_augus t_2010.html
http://www.vg247.com/2012/04/02/playstation-4-sony-confident-of-pre-xbox-720-release/

Det hade jag ingen aning om, hur har jag kunnat missa det

Tror fortfarande inte att Gta V kommer att släppas till PS4
Senast redigerad av Reggaeman 2012-08-22 kl. 21:26.
2012-08-22, 21:28
Medlem
vike22s avatar
Jag tippar på release 24 maj 2013, till PS3, inte till PS4 (som förmodligen släpps senare)
Senast redigerad av vike22 2012-08-22 kl. 21:38.
2012-08-22, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman

Precis min tanke också, samma gäller ju Xboxen med. Varken Sony eller Microsoft ger KNAPPAST ut någon utvecklingskit till tredjepartsutvecklare, om spelet inte är exklusivt för just den konsollen.

GTAV franchisen har varken Sony, eller Microsoft (inte Nintendo för den delen heller), råd att köpa. Det skulle kosta för mycket då, efter CoD ( ), är GTA störst när det gäller försäljning på releasedagen, iaf. än sålänge. GTAV kommer nog att krossa CoDs nuvarande/dåvarande försäljningsrekord. Det vet Take2 om.

Visst, Microsoft betalade "några" miljoner ($50 mille?) för att DLC:n skulle vara exklusiv. I ett halvår. GTA3 generationen var ju PS2 "exklusiv", de första 6 månaderna. Hur mycket det kostade vet jag inte, men jag köpte en PS2:a för att kunna spela GTA:SA.

Jag tror att screensen är från PC versionen, och att den utvecklas paralellt med konsollerna, men släpps senare, då konsollspel genererar i mer stålar.
Piratkopiering av spel är ju absolut enklast att genomföra på PC. Inget chip, bara kraften i burken säger stopp.

Det där med TBA om formaten handlar nog mest om hur DLC:n ska säljas. Bakom kulisserna pågår nog en del....
2012-08-22, 21:31
Medlem
melackos avatar
Ni som är väldigt insatta i spelvärlden, när TROR ni att GTA V lansersr? Vågar man hoppas på att sitta och spela på julafton?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in