Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Med tanke på att det inte finns minsta lilla gnutta information om att Playstation 4 ens är under utveckling eller ens existerar så är det högst osannolikt...
Precis min tanke också, samma gäller ju Xboxen med. Varken Sony eller Microsoft ger KNAPPAST ut någon utvecklingskit till tredjepartsutvecklare, om spelet inte är exklusivt för just den konsollen.
GTAV franchisen har varken Sony, eller Microsoft (inte Nintendo för den delen heller), råd att köpa. Det skulle kosta för mycket då, efter CoD (

), är GTA störst när det gäller försäljning på releasedagen, iaf. än sålänge. GTAV kommer nog att krossa CoDs nuvarande/dåvarande försäljningsrekord. Det vet Take2 om.
Visst, Microsoft betalade "några" miljoner ($50 mille?) för att DLC:n skulle vara exklusiv.
I ett halvår. GTA3 generationen var ju PS2 "exklusiv", de första 6 månaderna. Hur mycket det kostade vet jag inte, men jag köpte en PS2:a för att kunna spela GTA:SA.
Jag tror att screensen är från PC versionen, och att den utvecklas paralellt med konsollerna, men släpps senare, då konsollspel genererar i mer stålar.
Piratkopiering av spel är ju absolut enklast att genomföra på PC. Inget chip, bara kraften i burken säger stopp.
Det där med TBA om formaten handlar nog mest om hur DLC:n ska säljas. Bakom kulisserna pågår nog en del....