Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
GTA IV Har ju den bästa spelfysiken jag har sett iallafall, grymt kul fortfarande att bara krascha bilar och köra på människor bara pga fysikens skull.
Bra story också, valmöjligheter + variation, hajjar inte varför folk hatar GTA IV så mycket bara för att det inte var lika stort som San andreas
Fysiken är underbar i IV bortsett från att människorna alltid ser ut som flygande sjöstjärnor när man kastar granater på dom

Förövrigt var inte sa bättre för att de var stort, utan pågrund utav detaljerna. Man kunde ha afro, snagg, corn rows etc, man kunde klä sig mycket mer kreativt, det fanns roliga fordon såsom cyklar, plan, tåg, beach buggeys, tanks(!), jetpack(!). Om man klev in i en brandbil kunde man leka brandman, samma med polisbilar, ambulanser, pimp rides, tåg mm. Man hade sitt hood som man stred för, det var minnesvärda karaktärer såsom og loc (

), ceasar, big smoke, the truth, tennypenny mm. Man kunde gymma, tatuera sig, pimpa sina bilar mm.
Framför allt var spelet bättre tack vare storyn och uppdragen. Jag sket totalt i nikos hämnd, hans enhet som man aldrig såg eller fick veta detaljer om blev förråd för massa år sen... Gripande
Vem är ens huvudfienden i spelet? Vladimir? Som är med i typ 6 uppdrag...? Det fanns få minnesvärda uppdrag, typ bankrånet, ööh... aah, typ bankrånet.
San andreas däremot hade en riktigt bra story och man brydde sig om hur det gick för cj i slutändan, man ville att allt skulle gå bra, man hatade ballas och tennypenny. Uppdragen var ALLTID roliga och man visste aldrig vad som skulle komma härnäst. Vem minns inte när man jagade tåget på mopeden med big smoke? Eller när man skulle döda vittnet på mount chilliad? Eller när man smög sig in på militärbasen?

Det var varierat och alltid kul! Ibland var man tvungen att smyga (mad dogg's mansion), ibland sköt man sig rätt igenom och några gånger fick man styra beväpnade radiostyrda fordon
Och visst, i slutändan handlar det om vad man själv föredrar men rockstar la ner mer tid på san andreas än iv och det märks. Så mycket mer att göra i san andreas, jag spelar det fortfarande

hajjar du nu? 4an var en enorm besvikelse efter detta flippade äventyr, mer likt ett third person shooter spel en ett gta spel, och visst det var underhållande men inte alls vad jag förväntade mig av ett gta. Hoppas rockstar gör rätt denna gången
Önskar inte ni också att gta 5 blir mer likt sa efter att ha läst detta?