2012-04-06, 18:48
Medlem
DjPuttes avatar
Så länge inte detta spel kommer i samband med att Sony gör en realese för PS4:an så man måste köpa det spelet också.....
2012-04-06, 19:33
Medlem
BreehcNicdolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Eftersom det är helt olika universum, så skulle det vara helt jävla otroligt korkat. Den enda persone som tillhör båda är Lazlow. Att låta CJ vara med skulle vara som att ta med Luke Skywalker i GTA V.

Det är ju hela universumprylen som är korkad. Rockstar har redan byggt upp en underbar, fiktiv värld. Om det är ett nytt universum varje era, så borde även städerna byta namn. Att låta Liberty city vara med skulle vara som att ta med Monkey island i GTA V.
2012-04-06, 20:01
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Zod
Inget illa menat, men packie var väll född på irland, så inte så troligt att han skulle vara i libertty city så tidigt, i en slut trailer till episodes fro liberty city så drar han ju iväg ( han har en resväska och hoppar ur en taxi vid flygplatsen) antagligen tillbaka till irland. Eller kanske til los santos för att bli en gängmedlem där
Jag är ganska säker på att brucie inte hade kommit till liberty city 80-90 talet, han är ju en ung playboy högst 25 år nåt sånt.

Hoppas att de släpper ny info snart, absolut senast maj annars får det fanimej vara

Packie är inte född på Irland, Han är född i Libery City. Och är 29 år 2008 när GTA IV utspelas så han föddes 1979.
Brucie är född 1977 i Midwest.
2012-04-06, 20:03
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BreehcNicdoll
Det är ju hela universumprylen som är korkad. Rockstar har redan byggt upp en underbar, fiktiv värld. Om det är ett nytt universum varje era, så borde även städerna byta namn. Att låta Liberty city vara med skulle vara som att ta med Monkey island i GTA V.

Nej inte riktigt. Städerna kan ju heta samma sak. Det är ju bara Rockstars egna varianter på olika städer. Man kan väl ha olika åsikter om det är fel med olika universum men jag förstår att dom ville börja på nytt med en lite mer verklighetstroget, filmaktigt universum med GTA IV. Sen tillhör ju också Red Dead Redemption till GTA IV universumet.
2012-04-06, 20:04
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Så länge inte detta spel kommer i samband med att Sony gör en realese för PS4:an så man måste köpa det spelet också.....

PS4 eller Ps Orbis kommer inte förrän som tidigast sent 2014 och GTA V lär komma i höst eller nästa Maj.
Senast redigerad av AutumnInNewYork 2012-04-06 kl. 20:08.
2012-04-06, 21:21
Medlem
BreehcNicdolls avatar
Citat:
Nej inte riktigt. Städerna kan ju heta samma sak. Det är ju bara Rockstars egna varianter på olika städer. Man kan väl ha olika åsikter om det är fel med olika universum men jag förstår att dom ville börja på nytt med en lite mer verklighetstroget, filmaktigt universum med GTA IV. Sen tillhör ju också Red Dead Redemption till GTA IV universumet.

Likväl heter de inte samma sak som de ursprungliga amerikanska städerna. De har hetat Liberty City, Vice City och San Andreas alltsedan serien startade. Vill de skapa en ny värld så bör de skapa nya städer.

Om de vill göra ett mer realistiskt universum, så måste de inte slänga bort våra gamla, kära karaktärer, för det är inte karaktärerna som eventuellt är orealistiska, vare sig vi talar om mutister eller negrer. Det är möjligtvis händelseförloppen som kan ha en osannolik natur.
2012-04-06, 23:13
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BreehcNicdoll
Likväl heter de inte samma sak som de ursprungliga amerikanska städerna. De har hetat Liberty City, Vice City och San Andreas alltsedan serien startade. Vill de skapa en ny värld så bör de skapa nya städer.

Om de vill göra ett mer realistiskt universum, så måste de inte slänga bort våra gamla, kära karaktärer, för det är inte karaktärerna som eventuellt är orealistiska, vare sig vi talar om mutister eller negrer. Det är möjligtvis händelseförloppen som kan ha en osannolik natur.

Ja det kan man tycka, Personligen så spelar det ingen roll vad dom gjort med dom gamla karaktärerna då dom redan släppt 5 spel i det universumet och svarat på dom flesta frågorna och knutit ihop dom flesta trådarna som uppstod meddom spelen.

Jag antar att dom gjorde så för att kunna börja på nåt helt annat som inte behövde ha några kopplingar till dom gamla karaktärerna och att det skulle bli konstigt att bygga ett Libery City som ser helt annorlunda ut och har en annan historia en det första. Städerna hette ju faktiskt Libery City, Vice City och San Andreas i GTA 1 också så man skulle lika gärna bli arg över att 1ans städer och historier ser annorlunda ut.

Som sagt, jag tror det kommer bli grymt när dom fortsätter på GTA IV storyn med episodernas påverkan på 5an.
2012-04-06, 23:29
Medlem
BreehcNicdolls avatar
Citat:
Ja det kan man tycka, Personligen så spelar det ingen roll vad dom gjort med dom gamla karaktärerna då dom redan släppt 5 spel i det universumet och svarat på dom flesta frågorna och knutit ihop dom flesta trådarna som uppstod meddom spelen.

Välan, jag hoppas iallafall att de knyter samman erorna mer.

Citat:
Jag antar att dom gjorde så för att kunna börja på nåt helt annat som inte behövde ha några kopplingar till dom gamla karaktärerna och att det skulle bli konstigt att bygga ett Libery City som ser helt annorlunda ut och har en annan historia en det första. Städerna hette ju faktiskt Libery City, Vice City och San Andreas i GTA 1 också så man skulle lika gärna bli arg över att 1ans städer och historier ser annorlunda ut.

Jag har alltid bortsett från att arkitekturen och kartutformningen skiljer sig – även om du har en poäng där – men jag tror att karaktärerna i ettan skulle gå att tillämpa i kommande spel. Det vore kul att stöta på Bubby igen.

Citat:
Som sagt, jag tror det kommer bli grymt när dom fortsätter på GTA IV storyn med episodernas påverkan på 5an.

Det håller jag med om.
2012-04-06, 23:32
Medlem
DIEXELs avatar
Fan ta R* om dom återinför de där jävla skolorna igen. Det sattyget var det absolut värsta i San Andreas!

Tror dock fortfarande att SF och LV kan komma som DLC. Hoppas att den där "läckan" (förmodligen fejk men vafan) har fel med Mexiko, fan ville ju smuggla narkotika mellan fiktionländerna...
2012-04-06, 23:38
Medlem
Citat:
Fast Rockstar ha alltid gjort så. Det är därför dom är Rockstars
Jag kommer ihåg att inför san andreas och vice city stories så gav dom rätt mycket info. Med 4an så var dom mycket mer återhållsamma. Tror dom lovade lite för mycket i SA vilket gör att dom är mer återhållsamma numera.
2012-04-07, 14:04
Medlem
Mr-Zods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Fan ta R* om dom återinför de där jävla skolorna igen. Det sattyget var det absolut värsta i San Andreas!

Tror dock fortfarande att SF och LV kan komma som DLC. Hoppas att den där "läckan" (förmodligen fejk men vafan) har fel med Mexiko, fan ville ju smuggla narkotika mellan fiktionländerna...
Hoppas att de inför bil och flygskolor igen, men då ska de vara lite mer realistiska/ inte för svåra att genomföra. Tyckte att en del saker på skolorna i san andreas var alldeles för svåra. Flygskolan var nog ändå roligast, vad tycker ni andra?
2012-04-07, 14:29
Bannlyst
Fyfan vad man längtar!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in