2012-08-07, 13:26
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qnekten
Konsekvenser i handlingen skulle ju vara värdelöst! Man vill ju vara med om allt som spelet innebär och inte behöva missa något uppdrag bara för att man gjort ett annat val och man orkar ju knappast spela igenom spelet en jävla massa gånger bara för att här och var få spela ett nytt uppdrag.

Jag spelade igenom storyn i Gta IV två gånger, första gången när jag köpte spelet och sen en gång till för att rätta till mina misstag

Lite småstörande kanske men två gånger är inte så farligt så om de nu ger en valmöjligheter i Gta V så hoppas jag att de inte är alltför stora val man måste göra så att man missar vissa chanser,bilar eller uppdrag etc
Senast redigerad av Reggaeman 2012-08-07 kl. 13:39.
2012-08-07, 14:06
Medlem
Dimaks avatar
Hoppas snubben man är typ har hoppat av maffian i Liberty City och starta en ny. Inte så kul att jobba åt randoms och inte för familjen liksom.
2012-08-07, 14:44
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Hoppas snubben man är typ har hoppat av maffian i Liberty City och starta en ny. Inte så kul att jobba åt randoms och inte för familjen liksom.

För mig känns det roligare att jobba för randoms då det känns som att det blir mer variation på uppdragen då
2012-08-07, 17:09
Medlem
Jamaicamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qnekten
Konsekvenser i handlingen skulle ju vara värdelöst! Man vill ju vara med om allt som spelet innebär och inte behöva missa något uppdrag bara för att man gjort ett annat val och man orkar ju knappast spela igenom spelet en jävla massa gånger bara för att här och var få spela ett nytt uppdrag.
Annars kan man ju bara googla typ så kan man ta reda på vilket val som är bäst. Fast det blir iofs inte lika spännande då.
2012-08-07, 19:38
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
För mig känns det roligare att jobba för randoms då det känns som att det blir mer variation på uppdragen då

Jag tycker det är roligare att jobba för en familj under en längre tid, då lär man känna karaktärerna bättre och när man blir tvungen att döda någon så kommer det kännas mycket jobbigare.
2012-08-07, 21:33
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
Jag tycker det är roligare att jobba för en familj under en längre tid, då lär man känna karaktärerna bättre och när man blir tvungen att döda någon så kommer det kännas mycket jobbigare.

Det är ju i och för sig en av de största anledningarna till att Mafia 2 kändes så personligt
2012-08-07, 23:13
Medlem
Reggaemans avatar
Jag kom att tänka på en sak häromdagen, det finns ju vissa spel som visar saker i sina trailers som sedan inte finns med när själva spelet släpps, dock kan jag inte komma med nåt exempel nu men jag vet att det har hänt och att jag har märkt det själv i nåt spel och det kan vara något litet som att en kulle inte finns med, att det vapnet inte finns med eller det fordonet etc

Tror ni att allt man ser i trailern kommer att finnas med i spelet när det släpps, omgivningarna, bergen, vapnen med ljuddämpare, hunden, cyklar, långtradare etc etc?
2012-08-07, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Jag kom att tänka på en sak häromdagen, det finns ju vissa spel som visar saker i sina trailers som sedan inte finns med när själva spelet släpps, dock kan jag inte komma med nåt exempel nu men jag vet att det har hänt och att jag har märkt det själv i nåt spel och det kan vara något litet som att en kulle inte finns med, att det vapnet inte finns med eller det fordonet etc

Tror ni att allt man ser i trailern kommer att finnas med i spelet när det släpps, omgivningarna, bergen, vapnen med ljuddämpare, hunden, cyklar, långtradare etc etc?
Precis som i filmen "Kommissarie Späck". Han fick aldrig någon Läkerol och filmen visades absolut inte i ADHD... :/

OnT: Har Rockstar "lurats" på detta sätt i något tidigare spel? Om inte, så är chansen stor att allt som visas i trailern inkluderas i slutprodukten!
2012-08-08, 00:49
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DegarnII
Precis som i filmen "Kommissarie Späck". Han fick aldrig någon Läkerol och filmen visades absolut inte i ADHD... :/

OnT: Har Rockstar "lurats" på detta sätt i något tidigare spel? Om inte, så är chansen stor att allt som visas i trailern inkluderas i slutprodukten!

Ingen aning vad du pratar om...

OnT: Inte vad jag vet, hoppas bara på att det man ser i trailern är det man får, ta tex det stora berget med camparna eller vindkraftverken och de omslutande kullarna, om inte det finns med blir jag lite besviken
2012-08-08, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DegarnII
I de GTA jag har spelat(VC, SA, IV) så har det funnits båtar av olika slag. När Storyn är klar och man vill koppla av så hade jag velat se att det finns vindar ute på haven/sjöarna och med hjälp av dessa hade man kunnat segla.

Visst, det låter väldigt segt för folk som inte har någon erfarenhet av segling och båtliv, men det hade varit en intressant idé. Eller?

Smart!! Kanske så blir det så med
2012-08-08, 06:14
Medlem
Necroshadows avatar
Någonting jag hoppas starkt på är att GTA V ger spelaren lite mer designmässig kontroll över sin karaktär. Liksom att man ska kunna bestämma vilken frisyr man vill han ska ha, mer kläder att välja emellan och liknande . I spel där man kan välja sådant brukar jag älska att se ut som ett drägg med trasiga jeans, långt hår/tuppkam och massor av gaddningar och grejor, det ökar då min spelupplevelse när jag får spela den jag vill vara .

Något jag också vill ska finnas i GTA V är möjligheten att kunna köra ut på landsbygden och liknande. Grand Theft Auto: San Andreas hade en helt perfekt karta då det fanns både storstad och landsbyggd, vilket gjorde hela spelvärlden lite mer öppen. Jag hade jättekul när jag drog snutar genom att köra ifrån dem med cross upp på berg och in i skogen, det saknade jag skarpt i GTA IV. Även om de fanns annat roligt som biljard, bowling och sådant.

Något jag också kräver till femman är att man ska kunna råna folk på gatan eller i butiker, samt kunna orsaka totalt jävla kaos som att spränga bensinstationer och sånt .
2012-08-08, 06:52
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PowerXL
Men what?

Nämn inte ens mafia 2
Det är deceniets (stavning) sämsta spel, hur bra var känslan lixom?
Så sjukt dåligt spel , Mafia 1 kom och gjorde succé från ingenstans men för fan vad fick mafia 2 i betyg?
4/10 av de flesta sidor!! Och det håller jag med om.
Det var som i en film typ, man följer det i kapitel dessutom, dåligt spel och ingen riktig känsla för dom som förväntade sig att det skulle vara överlägset :/

Haha wtf, är du dum i huvudet eller?
Du har ju ingen aning om vad du pratar om när det kommer till vad olika sidor har satt för betyg på Mafia 2

FZ (Sveriges största spelsajt) 4/5
Gamereactor 9/10
SvD 5/6
PC Gamer 78%/100%
Gametrailers 7,7/10
Gamespot 8,5/10

Det är bara några av sidorna som ligger först när man googlar och sen om du inte gillade spelet så är det din ensak, det är ett sjukt personligt spel därav den otroligt bra känslan, bra fysik på bilar som såväl människorna i spelet och att det blir som en 1940-1950-tals film gör allt bara mycket bättre.
Du kanske inte tycker om det men det är desto fler människor som tycker tvärtom

Citat:
Ursprungligen postat av Necroshadow
Någonting jag hoppas starkt på är att GTA V ger spelaren lite mer designmässig kontroll över sin karaktär. Liksom att man ska kunna bestämma vilken frisyr man vill han ska ha, mer kläder att välja emellan och liknande . I spel där man kan välja sådant brukar jag älska att se ut som ett drägg med trasiga jeans, långt hår/tuppkam och massor av gaddningar och grejor, det ökar då min spelupplevelse när jag får spela den jag vill vara .

Något jag också vill ska finnas i GTA V är möjligheten att kunna köra ut på landsbygden och liknande. Grand Theft Auto: San Andreas hade en helt perfekt karta då det fanns både storstad och landsbyggd, vilket gjorde hela spelvärlden lite mer öppen. Jag hade jättekul när jag drog snutar genom att köra ifrån dem med cross upp på berg och in i skogen, det saknade jag skarpt i GTA IV. Även om de fanns annat roligt som biljard, bowling och sådant.

Något jag också kräver till femman är att man ska kunna råna folk på gatan eller i butiker, samt kunna orsaka totalt jävla kaos som att spränga bensinstationer och sånt .

Hoppas också på stora möjligheter inom spelarens utseende, det är ju roligt att kunna bestämma om man ska vara smal, fet eller tränad och efter det så förändras spelarens fysik

Nu vet jag inte om du är lite efter men har du sett trailern eller?
Den visar ganska tydligt att möjligheten att åka ut på landsbygden är bekräftat men jag håller med om att det var roligt att fly från polisen i skogsomgivningarna i Gta SA och spränga bensinstationer lär du inte sakna då den möjligheten har funnits i alla gta haha
Senast redigerad av Reggaeman 2012-08-08 kl. 06:58.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in