Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Spelar ju ingen roll om jag minns rätt, man kan ändå stå högst upp på Mount Chiliad och skjuta ett skott rakt upp i luften och på två röda kör det upp två polisbilar
Hoppas HOPPAS att dom fixar detta i nya Gta, låt oss för en gångs skull kunna stå i en gränd och döda en person utan att polisen dyker upp på 2 sekunder och börjar skjuta på en
Inga vittnen = Ingen polis
Precis. Något som "hade" kunnat vara riktigt skoj i GTA:IV var att leka seriemördare utan att polisen skulle reagera per automatik efter ett par kills. Jag tyckte det var riktigt kul att smyga runt i parker om nätterna och slakta ensamma med kniven.
Att kunna leka runt på det viset tycker jag dessutom skulle kunna förhöjas genom att de i GT:V också har dagstidningar som hela tiden håller sig uppdaterade kring vad som händer i världen. Tänk själva att i brist på annat smyga runt på nätterna och leka serialkiller, och sedan helt plötsligt se att tidningarna skriver om det hela. Att polisen söker en galning som dödar människor på nätterna.
Eller om man går på vandalturné på nätterna och smashar in skyltfönster och vevar sönder bilar på parkeringarna eller öppnar eld mot bilar som åker på gatorna. Det skulle ju vara skitkul att se hur tidningarna skriver om sånt.
Även att de har lite koll på hur man som kriminell avancerar.