Ok vissa saker var kanske mindre bra med iv, t. ex att man inte kunde spendera alla pengar man hade i slutet på något. Jag var även i början lite besviken på att det var ganska få vapen om man jämför med san andreas som var det ända gta jag kört förut, men när tbogt kom ut fanns det fler vapen så jag blev nöjd i slutändan.
När det gäller 5:an har jag stora förhopningar. Som det var postat tidigare i den här tråden har en del nya saker införts och en del av det bästa från tidigare spel. Dem nya sakerna, bergsklättring, kunna köra vattenskoter, du måste tanka fordonen, förmodligen nya fordon, att poliserna beter sig mer ordentligt, t ex att du inte blir efterlyst om du begår ett brott där polis inte är närvarande, att de slår in dörrar mm. Också sådana saker att du kan barikera och låsa dörrar samt ta föremål t. ex svärd och yxor på ett museum är klara förbättringar. Det vore även häftigt om ryktet att det ska finnas djur med är sant. Tittar man på trailern kan man ju faktiskt se två människor på en strand som har en hund med sig i början av trailern. Ryktet säger att även poliser kommer att använda sig av hundar.
Gamla saker som de infört igen, du kan styla om och förmodligen köpa fordon, styra flygplan igen, gå på gym, ändra frisyr mm är grejer jag saknat i IV:an. Enligt mig (nu kan man ju inte veta i förväg) kan det komma att bli det största spelet i gta historien som rockstar ska ha sagt. Vi får se hoppas på en release nästa år.