2011-11-12, 11:30
Medlem
Mr-Zods avatar
Ok vissa saker var kanske mindre bra med iv, t. ex att man inte kunde spendera alla pengar man hade i slutet på något. Jag var även i början lite besviken på att det var ganska få vapen om man jämför med san andreas som var det ända gta jag kört förut, men när tbogt kom ut fanns det fler vapen så jag blev nöjd i slutändan.
När det gäller 5:an har jag stora förhopningar. Som det var postat tidigare i den här tråden har en del nya saker införts och en del av det bästa från tidigare spel. Dem nya sakerna, bergsklättring, kunna köra vattenskoter, du måste tanka fordonen, förmodligen nya fordon, att poliserna beter sig mer ordentligt, t ex att du inte blir efterlyst om du begår ett brott där polis inte är närvarande, att de slår in dörrar mm. Också sådana saker att du kan barikera och låsa dörrar samt ta föremål t. ex svärd och yxor på ett museum är klara förbättringar. Det vore även häftigt om ryktet att det ska finnas djur med är sant. Tittar man på trailern kan man ju faktiskt se två människor på en strand som har en hund med sig i början av trailern. Ryktet säger att även poliser kommer att använda sig av hundar.
Gamla saker som de infört igen, du kan styla om och förmodligen köpa fordon, styra flygplan igen, gå på gym, ändra frisyr mm är grejer jag saknat i IV:an. Enligt mig (nu kan man ju inte veta i förväg) kan det komma att bli det största spelet i gta historien som rockstar ska ha sagt. Vi får se hoppas på en release nästa år.
Senast redigerad av Mr-Zod 2011-11-12 kl. 11:49.
2011-11-12, 11:49
Medlem
Roesnaes11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamaicaman
Hur vet du det? R* har ju inte gett ut något relase datum så vi vet ju inte om det blir 2012... har också för mig att gta iv släpptes 2 år efter första trailern.

March 29, 2007 släpptes första trailern till GTA IV och 29 april 2008 kom spelet ut.. drygt ett år emellan, sen var det försenat också.

Spelets releasedatum var planerat till den 16 oktober 2007 i USA och 19 oktober 2007 i Europa. Den 2 augusti 2007 tillkännagav dock Take Two att spelet försenades till andra kvartalet 2008. Det nya releasedatumet sattes då istället till att bli den 29 april 2008 för samtliga marknader.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Grand_Theft_Auto_IV
Senast redigerad av Roesnaes11 2011-11-12 kl. 11:51.
2011-11-12, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Är det bara jag som fullkomligt älskar fysikmotorn i Gta IV?

Känns som att alla bara klagar på Gta IV

Personligen älskar jag ragdolleffekten när man försöker hoppa över en bil eller hur spelaren fungerar när man slänger sig ut genom bildörren

Eller när man fullkomligt kan demolera bilen till oigenkännlighet

Jag hoppas över allt annat att dom behåller denna fysikmotor i Gta V eller gör den ännu verklighetstrognare!
Om det är något jag hatar i spel så är det när man kan svänga i en skarp sväng i 300km i timmen eller när man krockar med en bil i 150km i timmen utan att det blir minsta lilla skada på bilen

Hoppas och peppar samma fysikmotor i Gta V!!!

Håller helt med dig, jag kan ha så fruktansvärt roligt bara genom att putta ner folk för trappor, demolera bilar, osv. Hoppas verkligen att Rockstar håller fast vid det här.
2011-11-12, 14:26
Medlem
vis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snadbreg
Håller helt med dig, jag kan ha så fruktansvärt roligt bara genom att putta ner folk för trappor, demolera bilar, osv. Hoppas verkligen att Rockstar håller fast vid det här.
http://www.youtube.com/watch?v=BZOQ62RU44Q
Gotta love the ragdoll.

Hoppas på ännu mer avancerad och förbättrad ragdoll-effekt i V:an.
2011-11-12, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamaicaman
Hur vet du det? R* har ju inte gett ut något relase datum så vi vet ju inte om det blir 2012... har också för mig att gta iv släpptes 2 år efter första trailern.

Som någon annan skrev så var det ungefär ett år mellan första trailern och spelet, med då var IV ungefär 6 månader försenat. Självklart KAN det komma 2013, men det känns ju väldigt konstigt att gå ut med en trailer nästan ett och ett halv år innan spelet kommer. Jag tror snarare att det kommer ut i maj nästa år. Förhoppningsvis så får vi ett datum snart.
2011-11-12, 16:11
Medlem
smides avatar
Verkar ju som att Ned Luke är näst intill 100 % mannen som gör rösten till protagonisten. Om nu så är fallet misstänker jag att det inte kommer gå att förändra karaktärens utseende något nämnvärt, jag menar hur realistiskt är det om en medelålders gentleman helt plötsligt får för sig att skaffa en blond tuppkam, ghettokläder och några feta gaddar?
Tror att man kan göra vissa förändringar i klädsel, så som i IV.
Bara spekulerar. Hade ändå faktiskt vart väldigt kul att styra en lite äldre, mer erfaren karaktär. Såvida inte hans ålder gör att han springer långsamt osv.
2011-11-12, 16:17
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Den här gången finns det dock inget som talar för någon längre försening i alla fall. Men något som jag har glömt och som vore intressant att få reda på är hur lång tid det tog från trailer 1 till trailer 2? Var det 2 månader typ?
2011-11-12, 16:27
Medlem
therifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Den här gången finns det dock inget som talar för någon längre försening i alla fall. Men något som jag har glömt och som vore intressant att få reda på är hur lång tid det tog från trailer 1 till trailer 2? Var det 2 månader typ?

I GTA IV:sfall var det tre månader mellan trailer ett och två.
2011-11-12, 16:37
Medlem
_ZoutHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyElement
Jag håller med. Visst, det var rätt kul att spela två även fast man var tvungen att hålla sig nära varandra. Men det skulle ju bli så jävla mycket roligare om det var split screen.
Konsolerna lär väl bli pressade till sitt yttersta i GTA V. Låter som att det skulle krävas lite för mycket med split screen då konsolen ska rita upp 2 helt olika ställen på kartan samtidigt. En riktigt stor karta dessutom. Lägg där till alla häftiga explosioner och snabba biljakter. Eller är jag ute och cyklar?
2011-11-12, 21:45
Medlem
Mr-Zods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyElement
Som någon annan skrev så var det ungefär ett år mellan första trailern och spelet, med då var IV ungefär 6 månader försenat. Självklart KAN det komma 2013, men det känns ju väldigt konstigt att gå ut med en trailer nästan ett och ett halv år innan spelet kommer. Jag tror snarare att det kommer ut i maj nästa år. Förhoppningsvis så får vi ett datum snart.

Rockstar har ju inte ens satt ett datum på när det ska släppas, inget illa menat det är bara kul att folk spekulerar Hoppas själv på att den kommer ut nästa år, men har inget emot att vänta till 2013 heller. Som vi alla vet är spelet bara under utvecklingsstadiet nu. Om det då är sant att det ska vara en jättehög kvalitet (som syns i trailern) plus att manuset ska vara på 1000 sidor så tycker jag att det är bättre att de får jobba ostört med att utveckla spelet ordentligt så att man får ut det bästa av det.
Jag hoppas också att det kommer minst en till trailer som avslöjar mer saker med spelet och lite av handlingen. Om det är sant att ett uppdrag går ut på att rädda en gammal gta huvudkaraktär hoppas jag att det blir CJ helt klart.
2011-11-13, 03:00
Medlem
Hafsols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smide
Eller iallafall kunna skjuta ner dom! Har alltid velat se en zeppelinare fisa iväg som en ballong man släpper luften ur

Hahaha ännu bättre!
2011-11-13, 03:16
Medlem
Hafsols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Are-on
R* tog bort horor i RDR, vet ej varför. Kanske för att det ska passa med storyn, kanske för att de börjar bli PK. Någon som tror att de kommer tas bort till GTA V?
Man ser väl ett par horor i trailern, så man kan väl hoppas på att dom är med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in