2011-01-07, 02:41
Medlem
Förstår inte hur inget GTA klarat av att slå VC, grafiken var inte ens bäst? Men känslan var ändå något alldeles unikt
2011-01-07, 02:48
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pattson
Hoppas också på något Vice city-liknande. Typ 70-80-tal. Massa skön nostalgimusik och härlig Cocain cowboys-känsla.
Jag håller med om detta, fy fan vilken känsla det var i VC. Trots det så är SA det jag har spelat mest tack vare friheten som erbjöds! Man kunde göra ALLT!

Jag tycker om GTA IV väldigt mycket och har lagt ner 300 timmar på det, men visst fan hade det varit härligt med ett nytt VC med en optimerad motor(GTA IV är en teknisk katastrof) och glittrig grafik

Var är den officiella infon? Nu blev jag riktigt taggad.

Edit: dessutom är musiken i VC totalt överlägsen alla andra spel. Två kommer SA med riktigt bra rock.
2011-01-07, 02:51
Medlem
flavourkids avatar
Bra fråga!

Undra hur det kommer se ut.
2011-01-07, 02:52
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felix2
Förstår inte hur inget GTA klarat av att slå VC, grafiken var inte ens bäst? Men känslan var ändå något alldeles unikt
Som sagt så är det inte alltid som spelet vinner på grafiken
Jag tror att VC vann mycket på 80-talskänslan, de som utvecklade spelet gjorde det med passion, det märktes i allt, uppdrag, arkitektur, kultur allt man kan tänka sig
Jag tror inte någon kan komma och påstå att det finns en skönare stil än 80s alltså
Det var också karaktärerna, det var mycket typisk italiensk maffia och inblandningar av colombianer etc, efter VC så tappade R* grejen och det blev bara ganstaz av allt, färgade gängmedlemmar blev inte riktigt samma sak.
Inte ens i VC Stories fick man återuppleva myskänslan i VC tyckte jag
2011-01-07, 02:57
Medlem
enozs avatar
Oh nu måste man tanka VC igen
2011-01-07, 02:59
Medlem
Legen-darys avatar
Hoppas på hawaii så man kanske kan rida på valar och dansa hula hula på stränderna sedan knulla horor under palmerna.

Lite mer seriöst så hoppas jag på VC, nostalgi så det smäller om det. Har hela VC i huvudet, hittar varenda gata osv. Antar att jag spelade lite för mycket GTA på den tiden.
2011-01-07, 03:01
Medlem
PostWhores avatar
Hoppas på en förbättring utav San Andreas!
2011-01-07, 03:07
Medlem
Aldoes avatar
Lite mycket önskedrömmar här va?
Om man tänker efter lite så är det nästan en omöjlighet att få fram ett spel som utspelar sig i olika städer osv.
Tänk inne i lådan!! Visst R* är det bästa spel företaget någonsin. Trots deras ekonomi så finns det ingen chans att skapa ett spel som utspelar sig i London, Hong Kong, Stockholm och Paris i ettochsamma spel.
Dock går det ju att önskedrömma

Något som jag däremot skulle vilja se är: Ett spel som är lite mer civiliserat. Tex man börjar som en vanlig arbetarman i något rikt kvarter i Amerika. Sedan så börjar man umgås mer med gäng. Där kan man sedan välja mellan att fortsätta arbeta med sina rika kollegor eller bli gangster.
2011-01-07, 03:11
Medlem
cpskadans avatar
Har älskat GTA ända sen 1997 när 1an kom!

1an var lätt bäst om man räknar på känslan
Nostalgi! http://www.youtube.com/watch?v=6ByBpD6o4rE

3an var revolutionerande och VC blev ett mästerverk!

Det ända jag vet är att Rockstar släpper L.A. Noire (australienska utvecklare) inom några månader.

Ingen som läst något om hur nya GTA kommer bli?
2011-01-07, 03:12
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legen-dary
Hoppas på hawaii så man kanske kan rida på valar och dansa hula hula på stränderna sedan knulla horor under palmerna.

Lite mer seriöst så hoppas jag på VC, nostalgi så det smäller om det. Har hela VC i huvudet, hittar varenda gata osv. Antar att jag spelade lite för mycket GTA på den tiden.
Du var fan inne på något trots ironin!
Om det inte blir VC-stuk igen så jävlar Hawaii, tänk er att köra runt där, får Magnum P.I-feeling bara jag tänker på det
2011-01-07, 03:13
Medlem
NegerJosefs avatar
Jag vet ingenting om nåt nytt GTA, däremot vet jag att de till våren 2011 ska släppa L.A Noire som verkar vara ett liknande spel där man spelar detektiv.
2011-01-07, 03:30
Medlem
Hoppas på en stat, likt San Andreas (Kalifornien), med öken och bondhålan men också en bra Chinatown (inte den dåliga i GTA IV) och Las Venturas. Bara med fysiken från GTA IV och förbättrad grafik.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in