2011-11-15, 21:44
Medlem
Mr-Zods avatar
Jag har kollat runt lite på olika ställen om läckt information. Jag fann detta intressant:
http://news.softpedia.com/news/Lots-of-GTA-V-Details-Leak-Mentions-Huge-World-and-Its-Protagonist-232746.shtml

The protagonist is an 30-year old African American guy, who will be able to interact in all sorts of ways with the world of GTA V Detta skulle alltså tyda på att det inte är ned luke som är huvudrollen i spelet. Medans andra källor säger annorlunda:
http://www.thinq.co.uk/2011/11/14/gta-v-lead-actor-discovered/

The announcement wasn't made by GTA developer, Rockstar, however - a friend of Luke's, fellow actor Jimmy Taenaka, let it slip on Twitter with the post:
"my fellow thespian Ned Luke is the lead voice and profile in the upcoming game by Rockstar Grand Theft Auto 5! Way to go Ned!

Eftersom att rockstar såklart håller planerna hemliga än så länge är det svårt att veta än, trailern säger ju inte vem huvudpersonen är. Visst vi ser en kille som ser ut som ned luke på en balkong och i det som ser ut som ett bankrån, men vi ser ju längre fram i trailern en färgad kille som blir jagad av tre poliser och en helikopter. Det kan vara så att ned luke är någon sorts maffia eller kille som anställer dig. Trailern avslöjar ju inte DIREKT vem som är huvudperson, utan det är bara rykten som sprids, eller? Någon som verkligen vet något är så sjukt spänd på att spelet ska släppas eller ialla fall nästa trailer.
2011-11-15, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Zod
Jag har kollat runt lite på olika ställen om läckt information. Jag fann detta intressant:
http://news.softpedia.com/news/Lots-of-GTA-V-Details-Leak-Mentions-Huge-World-and-Its-Protagonist-232746.shtml

The protagonist is an 30-year old African American guy, who will be able to interact in all sorts of ways with the world of GTA V Detta skulle alltså tyda på att det inte är ned luke som är huvudrollen i spelet. Medans andra källor säger annorlunda:
http://www.thinq.co.uk/2011/11/14/gta-v-lead-actor-discovered/

The announcement wasn't made by GTA developer, Rockstar, however - a friend of Luke's, fellow actor Jimmy Taenaka, let it slip on Twitter with the post:
"my fellow thespian Ned Luke is the lead voice and profile in the upcoming game by Rockstar Grand Theft Auto 5! Way to go Ned!

Eftersom att rockstar såklart håller planerna hemliga än så länge är det svårt att veta än, trailern säger ju inte vem huvudpersonen är. Visst vi ser en kille som ser ut som ned luke på en balkong och i det som ser ut som ett bankrån, men vi ser ju längre fram i trailern en färgad kille som blir jagad av tre poliser och en helikopter. Det kan vara så att ned luke är någon sorts maffia eller kille som anställer dig. Trailern avslöjar ju inte DIREKT vem som är huvudperson, utan det är bara rykten som sprids, eller? Någon som verkligen vet något är så sjukt spänd på att spelet ska släppas eller ialla fall nästa trailer.

Infon i den första länken har redan kommit upp tror jag. Och om jag inte minns fel så visade sig att den var fake. Antingen fake eller så var det bara obekräftat.

Edit: Självklart är det obekäftat eftersom R* inte har gått ut med något. Men jag kommer inte ihåg om det visade sig vara helt fake eller om det fortfarande kan vara så att det stämmer.
Senast redigerad av IcyElement 2011-11-15 kl. 22:03.
2011-11-15, 23:49
Medlem
Om vi säger så här Ned Luke har 5-6 R* anställda på sin friendslist på FB (och har haft dom en längre period) och inga nobodys utan "lead designers" och dyl.
2011-11-16, 00:34
Medlem
mr.mister89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Om vi säger så här Ned Luke har 5-6 R* anställda på sin friendslist på FB (och har haft dom en längre period) och inga nobodys utan "lead designers" och dyl.

Precis som dip säger.

Det finns en stor mängd "fakta" som talar för att Ned Luke faktiskt är protagonisten, att han är med är ju tämligen solklart vid det här laget.
Detta finns det flera olika källor till flera tiotal sidor bak, typ, i tråden.

Sen OM han nu huvudsakligen är protagonisten, eller en av dom?, kan vi ju inte veta till 110% förrän spelet släppts.
Men som dip tidigare förklarat, utifrån trailers till (alla?) de moderna GTA förlagorna har berättarrösten i trailern och den individ med mest närvaro faktiskt varit protagonisten.

Även castsheeten till "Rush" där dom nämner "Kevin Da Silva" Alberts fat FPS-playing son yada yada.
och IMDB som säger att Ned Luke är Albert Da Silva/GTA:V protagonisten etc. utöver en massa andra konstateranden, sammankopplingar och källor.

Vi har ju kommit långt från dan trailern släpptes där det kunde vara tommy v, claude, cj osv.
Den som vill tro det får ju absolut gärna tro det, och önska det osv.

Men det och dylikt har vi ju gått igenom snart 300sidor

Jag vet ju att jag kommer glida runt i R8:an, automatisk cabriolet och grejjer
2011-11-16, 03:56
Medlem
Är det klart att att man endast kommer spela i los Santos (är det ens 100% säkert att det är los Santos man får se i trailern?) eller kan det hända att dom har klämt in en till stad? Med tanke på att Los Angeles inte känns som en storstad på samma sätt som new York med en massa skyskrapor och det mesta på samma ställe utan mer platt och utspritt så tycker jag att dom även borde ha med san Fierro.

Tänk er två megastäder med lite landsbygd emellan så blir alla nöjda och glada

San Andreas hade ju varit det perfekta spelet om man tagit bort den värdelösa staden las Venturas och lagt mer krut på dom andra städerna. Samt förbättrat den löjliga storyn.

Sedan så förstår väl rockstar att det måste finnas ett uppdrag där man får döda superbögen CJ? Gärna på ett förnedrande sätt.
2011-11-16, 04:15
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phil Anselmo
Är det klart att att man endast kommer spela i los Santos (är det ens 100% säkert att det är los Santos man får se i trailern?) eller kan det hända att dom har klämt in en till stad? Med tanke på att Los Angeles inte känns som en storstad på samma sätt som new York med en massa skyskrapor och det mesta på samma ställe utan mer platt och utspritt så tycker jag att dom även borde ha med san Fierro.

Vad som är bekräftat av Rockstar är att spelets största stad kommer vara Los Santos och att det är den enda av San Andreas tre stora städer som kommer att vara med, dock kommer det finnas ett par mindre städer samt en sjujäklars massa landsbygd, det är sagt av Rockstar att detta kommer att bli det största spelet dom har tillverkar, om det är menat ytmässigt eller längd på story är bara att vänta och se

Det finns en massa information på nätet, lär dig googla
2011-11-16, 07:34
Medlem
smides avatar
Måste säga att det hade känts lite konstigt att spela som en lite äldre man i GTA, det som att Ned Lukes karaktär har en hel del respekt från sin omgivning, så uppfattar iallafall jag det.
Jag menar, vem ska hunsa honom och skicka ut honom på "skit"uppdrag som i de äldre GTA-spelen?
Han känns inte som springpojketypen direkt.
2011-11-16, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smide
Måste säga att det hade känts lite konstigt att spela som en lite äldre man i GTA, det som att Ned Lukes karaktär har en hel del respekt från sin omgivning, så uppfattar iallafall jag det.
Jag menar, vem ska hunsa honom och skicka ut honom på "skit"uppdrag som i de äldre GTA-spelen?
Han känns inte som springpojketypen direkt.

Jag håller med dig. Skulle nästan kännas förnedrande om man skulle behöva göra skituppdrag i stil med, åk dit och slå den där langaren i huvudet med ett basebollträ.

Men att man har en äldre huvudkaraktär kanske tyder på att det finns flera karaktärer? Till exempelt den unga svarta killen som springer från polisen. Om det skulle finnas fler huvudkaraktärer så lär man inte börja med den äldre mannen som verkar vara en kille som har varit med ett tag.
2011-11-16, 13:53
Medlem
Mr-Zods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smide
Han känns inte som springpojketypen direkt
.

Vad som framgår i trailern är ju att ''huvudpersonen''(vilket verkar vara ned luke, eftersom att det är hans röst som talar och att han är med i princip alla scener)har ett kriminelt förflutet. Han vill slå sig ner och spendera tid med familjen, ''my kids would be like the kids on tv''. Något får honom att kastas in i den kriminella banan igen. I trailern ser vi ju att han rånar en bank i klädd typ anticimex liknande kläder och gasmask. Kanske stötte han på kriminella personer i los santos eller kunde inte låta bli att begå brott. Är han då en erfaren person kanske det inte är så otroligt om han har mycket respekt med tanke på hans bakgrund, detta kanske gör så att han kan vara uppdragsgivare också. Tänk på spelet är ju nyare och bättre än något tidigare gta enligt R*. Det vore inte helt omöjligt om huvudpersonen då får bestämma mer.
2011-11-16, 13:57
Medlem
Citat:
Vad som framgår i trailern är ju att ''huvudpersonen''(vilket verkar vara ned luke, eftersom att det är hans röst som talar och att han är med i princip alla scener)har ett kriminelt förflutet. Han vill slå sig ner och spendera tid med familjen, ''my kids would be like the kids on tv''. Något får honom att kastas in i den kriminella banan igen. I trailern ser vi ju att han rånar en bank i klädd typ anticimex liknande kläder och gasmask. Kanske stötte han på kriminella personer i los santos eller kunde inte låta bli att begå brott. Är han då en erfaren person kanske det inte är så otroligt om han har mycket respekt med tanke på hans bakgrund, detta kanske gör så att han kan vara uppdragsgivare också. Tänk på spelet är ju nyare och bättre än något tidigare gta enligt R*. Det vore inte helt omöjligt om huvudpersonen då får bestämma mer.

Citat:
Kevin De Silva:
18 ? Albert?s fat, FPS playing gamer son. Smokes a lot of weed, has anxiety issues and a card for a bad back, very soft, very opinionated. Into making racist comments while playing online.

Så läser vi raden igen från trailern gällande kommentaren "my kids would be like the kids on tv, och det efterföljande (well you know how it is)"

Beskrivningen som ges av Albert's son går väldigt enkelt att applicera på ovanstående då han är definitivt raka motsatsen från bilden av "kids on tv"
2011-11-16, 15:49
Medlem
Mr-Zods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Så läser vi raden igen från trailern gällande kommentaren "my kids would be like the kids on tv, och det efterföljande (well you know how it is)"

Beskrivningen som ges av Albert's son går väldigt enkelt att applicera på ovanstående då han är definitivt raka motsatsen från bilden av "kids on tv"

Ok förstår hur du menar, min poäng var bara att någonting får förmodligen huvudpersonen att kastas in i en kriminel bana igen, eftersom att han verkar vara i medelåldern skulle det inte vara omöjligt om han är mer erfaren och kanske kan ge order åt andra karaktärer i spelet eller helt enkelt beslutar sig för att göra något kriminelt utan att vara anställd av någon. T. ex det som ser ut som ett bankrån...
2011-11-16, 16:10
Medlem
Citat:
Ok förstår hur du menar, min poäng var bara att någonting får förmodligen huvudpersonen att kastas in i en kriminel bana igen, eftersom att han verkar vara i medelåldern skulle det inte vara omöjligt om han är mer erfaren och kanske kan ge order åt andra karaktärer i spelet eller helt enkelt beslutar sig för att göra något kriminelt utan att vara anställd av någon. T. ex det som ser ut som ett bankrån...

Är en juvelkupp, som visas i trailern du ser loggan på dörren till juvelerarbutiken när dom hoppar ur bilen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in