2011-11-15, 16:40
Medlem
Mr-Zods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyElement
Haha, gulligiaste låten.

Så om det tolkades att jag var nedlåtande eller dumförklarande så ber jag om ursäkt. Inte min mening.
Det är lugnt, du kanske inte kände till det men jag länkade inte låten åt dig för att den var gullig utan för att du skulle bli rickrollad.

Rickrolling är ett Internetfenomen. Istället för att komma till den sida en länk utger sig för att länka till så kommer man till en musikvideo för låten Never Gonna Give You Up framförd av Rick Astley. Förklaring från wikipedia.
2011-11-15, 16:51
Medlem
Realmadridrulezs avatar
Något som vet när spelet kommer ut?
2011-11-15, 16:52
Medlem
Mr-Zods avatar
Jag undrar om man kommer att kunna köpa hus från en del gubbar, i trailern står ju en gubbe och slår ner en skylt i marken som säger for sale.

En annan sak jag märkte som kanske inte är så märkvärdig är att det står obey & survive på polisbilarna. I sista chase scenen på trailern pausa i mellan åt så kan man se det. Jag undrar om det kan röra sig om kurrupta poliser precis som tenpenny var i san andreas eller om det bara är ett injoke. Tror nog att det är ett injoke
2011-11-15, 16:54
Medlem
r0starNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realmadridrulez
Något som vet när spelet kommer ut?

Antagligen 2012, R* har inte gått ut med något datum
2011-11-15, 17:29
Medlem
mr.mister89s avatar
http://www.imdb.com/title/tt2103188/

Säger att Ned Luke blivit bekräftad som Albert Da Silva.
Det betyder att hans son enligt castsheeten som postats innan kommer att vara med och spela en roll, nu kan man ju fortsätta spekulera kring hans "story".

Det intressanta är också att det var en "leak" någonstans som sa att man skulle spela "Albert Da Silva" som protagonist vilket kan tala för en del andra eventuella sanningar.

2011-11-15, 17:33
Medlem
Jag hoppas verkligen att spelet blir mer likt San Andreas. Fast med bättre grafik då förstås!

Tänker mest på banan, alltså inte bara storstad, utan lite landsbyggd, någon militärbas eller en liten by etc.
2011-11-15, 18:24
Medlem
smides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.mister89

Det betyder att hans son enligt castsheeten som postats innan kommer att vara med och spela en roll, nu kan man ju fortsätta spekulera kring hans "story".

Det intressanta är också att det var en "leak" någonstans som sa att man skulle spela "Albert Da Silva" som protagonist vilket kan tala för en del andra eventuella sanningar.

Fast vem som helst kan ju editera på imdb, så det är ju ingen direkt tillförlitlig källa. Att Ned Luke är med är jag övertygad om, karaktärens namn har jag ingen aning om.

Edit: Det andra namnet på rollistan är han som gjorde rösten till CJ i San Andreas, så kan sätta min högra testikel på att någon har trollat till det ordentligt där.
2011-11-15, 19:26
Medlem
Mr-Zods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smide
Fast vem som helst kan ju editera på imdb, så det är ju ingen direkt tillförlitlig källa. Att Ned Luke är med är jag övertygad om, karaktärens namn har jag ingen aning om.

Edit: Det andra namnet på rollistan är han som gjorde rösten till CJ i San Andreas, så kan sätta min högra testikel på att någon har trollat till det ordentligt där.

Blev också lite paff först, men hittils har allt stämt som jag kollat på imdb så det kan mycket väl stämma, det man kan fråga är varifrån dem har fått namnet.
Jag är inte så säker på att man kan avfärda CJ, tidigare i tråden hade någon skrivit om massa grejer som kommer att finnas med som hade läckt ut. Där stog bland annat att man ska rädda en tidigare gta huvudperson. Resten av det som den personen skrev om har funnits med i trailern så man vet aldrig, är inte omöjligt då det utspelar sig på samma ställe där san andreas utspelade sig.
Om nu cj är med så stör det mig att det stog rip cj på graffiti i det första safehouset i gta iv:
http://www.google.se/imgres?q=gta+iv+graffiti+from+safe+house&um=1&hl=s v&sa=N&biw=1920&bih=979&tbm=isch&tbnid=AfIP7LRy6rZ R2M:&imgrefurl=http://gta.wikia.com/Secrets_and_Easter_Eggs_in_GTA_IV&docid=GbP3kUDm6T pG_M&imgurl=http://images.wikia.com/gtawiki/images/3/3a/RIP_graffiti_(GTA4).png&w=512&h=512&ei=qa7CTt7RHY_ s-gap6_3yDQ&zoom=1&iact=hc&vpx=652&vpy=311&dur=2106& hovh=225&hovw=225&tx=108&ty=135&sig=11115082044697 4269797&page=1&tbnh=113&tbnw=113&start=0&ndsp=63&v ed=1t:429,r:14,s:0
2011-11-15, 19:28
Medlem
mr.mister89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smide

Jaha är det på så sätt.
Jag trodde nämligen imdb var pålitligt i det avseendet.
Då får jag stå med dumstruten lite.

Nu står det ju visserligen "rumored" men jag tror precis som du säger.
Det gick ett rykte om att "young maylay" rösten till cj, var i inspelningsbåset så det kan ju vara därifrån det kommer.

Om "leaken" skulle stämma är det väl Packie/Niko eller liknande man får rädda, och inte CJ med tanke på alla konstateranden, fast inget är ju säkert tills det är säkert.
Senast redigerad av mr.mister89 2011-11-15 kl. 19:35.
2011-11-15, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.mister89

Att Ned Luke är med är helt säkert eftersom hans FB profil är helt avskärmad och twittern han haft uppe i flera år är avstängd. (Antar bägge öppnas upp när informationen blir officiell)
2011-11-15, 19:40
Medlem
mr.mister89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Att Ned Luke är med är helt säkert eftersom hans FB profil är helt avskärmad och twittern han haft uppe i flera år är avstängd. (Antar bägge öppnas upp när informationen blir officiell)

Ja precis, Ned Luke kände vi ju till sen ett antal dar tillbaka, men nu när IMDB bekräftat det fick det ju lite av ett annat ljus(för mig). Tänkte på att han heter Albert Da Silva, att han har en son som är med i spelet som NPC/Cutscenes enligt castsheeten, vilket även stod i en "leak" som postats tidigare, då kan man ju fråga sig om det andra som stod i leaken stämde.

Ned Luke känns ju faktiskt bergsäker av uppenbarliga skäl som vi sett innan.
2011-11-15, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Zod
Blev också lite paff först, men hittils har allt stämt som jag kollat på imdb så det kan mycket väl stämma, det man kan fråga är varifrån dem har fått namnet.
Jag är inte så säker på att man kan avfärda CJ, tidigare i tråden hade någon skrivit om massa grejer som kommer att finnas med som hade läckt ut. Där stog bland annat att man ska rädda en tidigare gta huvudperson. Resten av det som den personen skrev om har funnits med i trailern så man vet aldrig, är inte omöjligt då det utspelar sig på samma ställe där san andreas utspelade sig.
Om nu cj är med så stör det mig att det stog rip cj på graffiti i det första safehouset i gta iv:
http://www.google.se/imgres?q=gta+iv+graffiti+from+safe+house&um=1&hl=s v&sa=N&biw=1920&bih=979&tbm=isch&tbnid=AfIP7LRy6rZ R2M:&imgrefurl=http://gta.wikia.com/Secrets_and_Easter_Eggs_in_GTA_IV&docid=GbP3kUDm6T pG_M&imgurl=http://images.wikia.com/gtawiki/images/3/3a/RIP_graffiti_(GTA4).png&w=512&h=512&ei=qa7CTt7RHY_ s-gap6_3yDQ&zoom=1&iact=hc&vpx=652&vpy=311&dur=2106& hovh=225&hovw=225&tx=108&ty=135&sig=11115082044697 4269797&page=1&tbnh=113&tbnw=113&start=0&ndsp=63&v ed=1t:429,r:14,s:0

Jag läste en artikel att den graffitin egentligen inte betyder något alls. Att det skulle vara ett "skämt" till fansen. I samma mening sa någon av bröderna Houser att det inte nödvändigtvis betyder att ingen kommer tillbaka. Och jag har för mig att han sa att GTAIII och IV är två olika världar och att inga från III-eran kommer till IV-eran. Vad V är för era vet man ju inte. Men det känns inte som att det kommer att bli III.

Jag ska se om jag kan skrapa fram intervjun. Om någon annan vet vilken jag menar så får ni mer än gärna hjälpa mig att hitta den.

Edit: Hittade tyvärr inte intervjun=/. Någon annan kanske vet vart den är?
Senast redigerad av IcyElement 2011-11-15 kl. 21:07.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in