2011-11-03, 11:55
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyElement
Till och med Q3 låter lite för sent.. Om det nu inte blir förseningar.

Tycker att teorin om 24/5 som släppdatum är egentligen den enda pålitliga ledtråden som går att få fram ur trailern, förutom det helt uppenbara att vi kommer att spela i San Andreas igen.
2011-11-03, 11:58
Medlem
Robinson-Merals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pung-kula
Jag tror inte heller att det är Vercetti och CJ, åldern verkar inte stämma.
Rockstar kanske inte recyclat spelbara karaktärer, men sidokaraktärer har återanvänts och överlevt flera eror..
T.ex El Burro från första GTA var även med i GTA III som uppdragsgivare

Jag tror att det här är att klassa som en ny era, GTA III eran var tre riktiga spel på tre olika platser, och sen några mindre spel som var sidospår i samma städer.
Först när de mjölkat klart den eran så valde de att släppa IV, en ny era.

Nu verkar de ha mjölkat klart IV med två expansioner i Liberty City, och faktumet att spelet heter GTA V och inte IV S.A eller L.S borde väl vara ett tecken på att det inte är IV längre?

Tycker det verkar som att de övergått till att använda en stad/delstat per era...
Jag antar att man tog lärdom av Apple. GTA 4s hade gjort fansen besvikna.
2011-11-03, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Tycker att teorin om 24/5 som släppdatum är egentligen den enda pålitliga ledtråden som går att få fram ur trailern, förutom det helt uppenbara att vi kommer att spela i San Andreas igen.

San Andreas och släppdatumet +

Fordon: Cyklar, bilar, (MC), flygplan, (helikopter)
Lägenheter och hus: Helt orimligt att anta att man inte kan ha flera safehouse, och med tanke på att man kommer kunna röra sig på stora områden (det framgår tydligt) så är det också rimligt av den anledningen då folk knappast är sugna på att spela 10 min innan de kan göra något alls.

Sedan är det mkt teorier om huruvida man kan driva företag som i Vice City etc. Jag hoppas starkt på det dock.
2011-11-03, 12:02
Medlem
Upptäckte precis denna, och den styrker min teori helt

http://gamingbolt.com/gta-5-trailer-analysis-unseen-hints-you-may-have-missed-out-on

...och en hel del andra på samma tema, många verkar dock ha missat det faktum att det står Las Venturas på minst en bil och San Andreas på minst en bil.

Dessutom är jag mycket skeptisk till att de skulle ha flera bildrutor på olika vägskyltar med specifika mål eller riktningar utan att ha någon baktanke. Om man gör en såhär kort och koncis trailer som alla väntar på så kan man anta att ALLT är av värde. Och att man då har med de reg.skyltarna och road signs med east, north etc på vägar som finns eller efterliknas så tycker jag det verkar vara på något vis rimligt.

Jag fick upp en liten tanke som jag inte vet om den är orimlig.

Ponera att man har 3 skivor - Los Santos, San Fierro och Las Venturas.
Flygplan eller bil in till en "zon" där du byter skiva och kör vidare, alternativt sparar det på hårddisken.

Ps3 kanske klarar ett stort informationsflöde tack vare Bluray, men... Xbox gör det inte, så det kommer att vara en begränsande faktor. Kan man därför gissa att om vi ser ett nytt San Andreas, och Los Santos är så detaljrikt som i filmen, så är det sannolikt på något vis uppdelat eller förminskat.
Senast redigerad av Denethor 2011-11-03 kl. 12:18.
2011-11-03, 12:10
Medlem
tfvbhy9,82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjjjacke
Har analyserat trailern ordentligt nu och upptäckte detta:
http://i40.tinypic.com/34o4k8w.jpg

Förlåt om det redan tagits upp i tråden.

Edit: Glömde säga att det är 1.11 in i trailern.

Du glömde säga att du hittar på också.
Det där är inte med i trailern.

edit: http://i.imgur.com/EIZG2.png
Senast redigerad av tfvbhy9,82 2011-11-03 kl. 12:13.
2011-11-03, 12:12
Medlem
kakikurarumasus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyElement
Men bara för att det inte fanns en golfklubb i Los Santos förra gången betyder ju inte att det inte har kommit nu. Dessutom ser man ju klart och tydligt att steden som syns från golfbanan är Los Santos. Dessutom fanns det väl en golfbana i San Fierro också?
Du har rätt, det finns en golfbana i San Fierro också, den kallas för Avispa Country Club medan den i Las Venturas Yellow Bell Golf Course. Värt att notera är att det inte finns några palmer på själva banan i San Fierro (bara utanför entrén vid klubbhuset) medan i Las Venturas finns det palmer.
Det skulle kunna vara ett dolt budskap från R* att hela San Andreas är tillbaka. Ju större och spänningsfylld den är desto bättre.
2011-11-03, 12:12
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
SNÄLLA sluta med tugget om karaktärer från "III Eran" dom är DÖDA, Rockstar har hitills på 15+ år ALDRIG recyclat, att dom skulle börja det nu är fullständigt osannolikt.

och "IV" eran är _EJ_ över än.

Personen som pratar i trailern är den medelålders mannen som leder gänget som hoppar ut ur skåpbilen.

2011-11-03, 12:25
Medlem
Sainsburyss avatar
Det här kommer nog låta långsökt, men vadfan!
På bilens regplåt som syns 00:49 så ser man numret 04EAY868.

(8*6) / 8 = 6 (Alltså 8 * 6 = 48.. 48/8 = 6

6 * 4 = 24

Om du vänder på E så ser det ut som ett M på bilen, då får man helt plötsligt MAY. 24 May. (2405).

Polisbilen som syns vid 1:05 har regplåten: 72TZJ286.

Tar man 8 * 6 så får man 48, delat på 2 är 24.
Eller också: Tar du 2 * 8 * 6 så får du 96. Minus 72 = 24.
Tar du 7 minus 2 så får du 5.
Så regplåten är

7-2 = 05. Och 8*6 = 48/2 = 24.
Alltså 2405

Tar du 7*7 delat på 2 får du 24.5
Senast redigerad av Sainsburys 2011-11-03 kl. 12:34.
2011-11-03, 12:27
Medlem
filipdinhos avatar
Den mörkhyade killen i Trailern som springer ifrån polisen ser ju ut som CJ, samma vita linne och jeans?
2011-11-03, 12:30
Medlem
filipdinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Det här kommer nog låta långsökt, men vadfan!
På bilens regplåt som syns 00:49 så ser man numret 04EAY868.

(8*6) / 8 = 6 (Alltså 8 * 6 = 48.. 48/8 = 6

6 * 4 = 24

Om du vänder på E så ser det ut som ett M på bilen, då får man helt plötsligt MAY. 24 May. (2405)

Jag såg en skylt i centrum igår där det stog 22/8 .. Det betyder att jorden går under!
Föresten så kom jag på att mina strumpor har två siffror på tån där det står: 31..
Det kanske betyder att 3 världskriget startar den 31 November
2011-11-03, 12:32
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filipdinho
Jag såg en skylt i centrum igår där det stog 22/8 .. Det betyder att jorden går under!
Föresten så kom jag på att mina strumpor har två siffror på tån där det står: 31..
Det kanske betyder att 3 världskriget startar den 31 November

Kul, det jag har hittat är alltså nummer som har med 24/05 att göra, release datumet för själva spelet som tråden handlar om. Det du pratar om är rent trams.
2011-11-03, 12:34
Medlem
I sekvensen där the "hockers" står utan för en liquor står skymtar en pyramid liknande byggnad i bakgrunden. Skulle det kunna vara hotellet Luxor som finns i Las Vegas dvs Las Venturas? Runt 0:55 i trailern. Nejfan såg nu det måste vara ett berg.

Dock så kan det också bara vara ett berg vilket det säkert är. Men bara en tanke som slog mig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in